Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuli tuttavastasi, jolla peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo 10?

Vierailija
27.05.2025 |

Siis ammatti tai miten elämä muuten meni

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukaveri sekos yo-kirjoitusten jälkeen  välittömästi. Keskiarvo täysi 10 oli koko lukion, kaikki aineet.

Tämän notkahduksen jälkeen on opiskellut kaksi maisterintutkintoa. Onneksi ei sitten mennyt lääkikseen, vaikka pääsi. Tällaisia ulkolukuvirtuooseja valitettavasti pääsee seulasta läpi. Ai mistä seulasta 😂

Vierailija
22/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappakorkeasta ekonomiksi, joka vaihtaa työpaikkaa vähintään vuoden välein. Nyt jo 57 vuotias nainen, mutta ei ole oppinut eikä opi olemaan ihmisten kanssa normaalisti työelämässä.Tyly ja tympeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne täyden kympin omaavaa, mutta 9,7 ja 9,6 keskiarvoilla päädyttiin työkyv.eläkkeelle mt-syistä lähes suoraan yo:lta.

En ihmettele. Heikompi aines ei pärjää elämässä toisin kuin 10 keskiarvolla eteenpäin porskuttava.

Vierailija
24/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli yksi. Kävi yliopiston. Ei pärjännyt työelämässä lainkaan. 

Ollut muutamaa työpätkää lukuunottamatta ainakin 20 vuotta työttömänä.

Tästä tulikin mieleen, että kaverin miehellä oli ollut 9,7 keskiarvo ysillä. Opiskeli hyvin työllistävälle alalle dippainssiksi mutta ei vaan työllistynyt ja kitkutti vuosia työttömänä. Syyn sille sai aikuisena: asperger (jonka epäilen itsellänikin olevan :D ) Pääsi onneksi yliopistolle takaisin tekemään väikkäriä ja on nyt alallaan maailmankuulu tutkija. Jos hän lähtisi ulkomaille, voisi tulla nobelistiksi mutta ei voi lasten vuoksi lähteä mikä on vähän sääli.

nro 20

Vierailija
25/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri. 9,8:lla valmistuneesta toimittaja. 

Vierailija
26/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Professori. Teki itsemurhan vähän yli nelikymppisenä.

Vierailija
27/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluus mielisairaus

Vierailija
28/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lähipiiristä tiedän nämä: 

- professori 

- työelämäprofessori (teki isossa mnc:ssa eka uraa)

- lääkäri x3

- luma-ope lukioon

- lehden päätoimittaja

- ministeri

- ja valitettavasti yksi masentunut sairaseläkeläinen, joka on jotain kuntouttavia käsityöjuttuja tehnyt, vasemmistokodin eväät sai sekaisin yliopistossa :(

Vierailija
29/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 2, joilla lukuaineissa muistaakseni tuo. 

Toisesta tuli erikoislääkäri, mutta sai toistuvia psykooseja ja menetti oikeutensa.

Toinen on yliopistomaailmassa. Lapsesta saakka valtavan omahyväinen ihminen. 

Vierailija
30/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni san fransiskoon googleen töihin, perusti sen jälkeen pari startuppia. Nykyisin venture capital sijoittaja suomessa.

Tienaa varmaan kymmeniä miljoonia vuodessa.

Vierailija
31/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne täyden kympin omaavaa, mutta 9,7 ja 9,6 keskiarvoilla päädyttiin työkyv.eläkkeelle mt-syistä lähes suoraan yo:lta.

En ihmettele. Heikompi aines ei pärjää elämässä toisin kuin 10 keskiarvolla eteenpäin porskuttava.

Nämä kasarilla, jolloin tuollainen ka. oli oikeasti kova suoritus. Kymppejä ei mielellään edes annettu.

Vierailija
32/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 9.8. Hyvin olen pärjännyt elämässä, monia työpaikkoja olen aikanaan saanut pelkästään yo-todistuksen kuuden ällän perusteella. 

Vierailija
33/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ollut kympin ka. Monella lähelle.  Mutta luokan parhaista tuli lääkäri, proffa ja opettaja. Proffa kuoli nuorehkona nopeasti edenneeseen syöpään, lääkäri on sangen menestynyt ja opea en ole tavannut. 

Se on vähän niin että jos saa hyvät numerot, pääsee tekemään mitä haluaa ja se on usein motivaatiolisä. 

Vierailija
34/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutarhuri

Tunnemmeko saman henkilön?

Vierailija
35/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun lopulla erään suuren koulun parhaalla oppilaalla oli 9.4:n keskiarvo. Vaikea uskoa näitä kympin keskiarvoja.

Vierailija
36/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla itselläni oli peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo 9,9. Olen DI, naimisissa, 2 lasta, ihan hyvä ja riittävän hyvin palkattu työ, josta itse tykkään.

Vierailija
37/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulls oli 9,9 ka. 

Olen kätilö. 

Vierailija
38/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu on vielä niin pelleilykoulu, ettei tuo ihan valtavasti kerro. Jos lukiossa on kympin keskiarvo ja pitkä matematiikka mukana, niin sitten tilanne alkaa olla jo hieman erilainen.

Vierailija
39/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvun lopulla erään suuren koulun parhaalla oppilaalla oli 9.4:n keskiarvo. Vaikea uskoa näitä kympin keskiarvoja.

Nykyinen kymppi on 1990-luvun 8-9, ettei tule paha mieli.

Vierailija
40/98 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli kuvataiteen tohtori. 9 lk päättötodistuksen ka tasan 10. Kirjoitin sittemmin 8 laudaturia. 

Vanhempani eivät olleet tyytyväisiä alavalintaani ihan ymmärrettävistä syistä. Melko hyvin olen pärjännyt moniin muihin taiteilijoihin verrattuna, mutta usein on pitänyt tinkiä ruuasta. Ja elämäntapani vuoksi olen jättänyt lapset hankkimatta ja asuntolainaakaan en myöskään saa ikinä.

Mutta oletko onnellinen? Valitsisitko saman tien uudelleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi