Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko voileipäkakun teko vaikeaa? Teini toivoo juhliinsa...

Vierailija
27.05.2025 |

Lähdenkö edes yrittämään

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin tuon kinuskikissan kinkku-salamivoileipäkakun ja vaikutti kyllä paremmalta kuin valion kakku. Olen muutaman voileipäkakun tehnyt ja itselleni koristelu on vaikein osuus. Netistä olen katsonut eri voileipäkakkujen koristeluja ja soveltanut niitä.

Vierailija
62/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://snellman.fi/fi/reseptit/voileipakakku/ tämä on minusta helppo ja hyvä.

On, mutta helpompi tehdä suorakaiteena, niin ei tarvitse muotoilla leipäpaloja pyöreiksi. 

Liian paljon kurkkua ja paprikaa minun makuuni. Selittäkää nyt joku meille, mikä pakko on tunkea jokaiseen kurkkua? Onko se vain hinta vai onko siinä jotain muuta ideaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikea mutta työläs tehdä..

No ei ole työläs. 30min sulla on kakku koristelua vaille valmis. Ja koristeluun menee se noin 15min.

Vierailija
64/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisen hyvän ja maukkaan voileipäkakun tekeminen vaatii erinomaiset valmistusaineet ja useamman työvaiheen. Olen todennut, että nykyään tehdään helppoja voileipäkakkuja ja vieläpä niin, että tekijällä ei ole ennakkoon minkäänlaista omaa kokemusta kakun mausta. Kunhan vaan tehdään, ja koristelut tärkeämpää, kuin kakun maku. 

Vierailija
65/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmiinakin saa ostettua. 

Aineetkin maksaa yllättävän paljon.

Jos löydätte kohtuuhintaisten tekijän niin olis hyvä.

Vierailija
66/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän helppoa. Siihen ei tarvitse edes kädentaitojen olla kovin kummoisia, kun asettelee vaan vihanneksia ja kinkkuruusuja tms. päällekkäin. Toki tekemistä on, siksi kun on viipalointia niin paljon. Mutta näin sesonkiaikana saa valmiiksi pitkittäissuuntaan leikattuja pohjia, niistä on iso apu. Edellsisenä päivänä laitetaan viipaleet päällekkäin, täytteet ja kostutetaan. Sitten juhla-aamuna koristelu. 

Tuorejuusto on helpoin kuorrutus, minun mielestäni. Muut on liian "valuvia". Eikä liikaa sitä juustoa. 

Vierailija
67/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat vaan niin käteviä loihtimaan hyvää syötävää. 

Vierailija
68/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikea mutta työläs tehdä..

No ei ole työläs. 30min sulla on kakku koristelua vaille valmis. Ja koristeluun menee se noin 15min.8

30 minuuttia menee jo täytteen ainesten pilkkomiseen ja sekoittamiseen. Ja pitää olla jo puoliammattilainen, jos koristelusta selviää 15 minuutissa.

Vierailija
69/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman, että on koskaan aiemmin voileipäkakkua tehnyt, en kylmiltään lähtisi ekaa kertaa juhliin väkertämään sellaista. Kuten en makeaa kakkuakaan. Voi tulla kuivaa tai vetistä, mautonta tai ties minkä makuista. Reseptiä suosittelen kyllä käyttämään, jos kuitenkin haluaa ottaa riskin ja tehdä kakun.

Niitä saa myös ostaa.

Ostettu kakku ei ole yhtään parempi kuin tumpelon tekemä. Olen maistanut molempia. Mieluummin syön itse tehtyä, kunhan sen täytteenä ei ole kurkkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän