Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin turistirysä jossa kävit

Vierailija
27.05.2025 |

Oma kokemukseni oli Rooman Colosseum. Aivan täynnä tunkevia turisteja kylki kyljessä. 20 minuuttia riitti. 

Kommentit (456)

Vierailija
161/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Disney World Orlandossa. Aivan jäätävän kallista ja helvetilliset jonot joka paikkaan. Pelkkää stressiä koko käynti.

Me olimme tuolla 1988, oli aika tyhjää. Kuviakin otettiin monta, tyhjän näköistä on niissä. Kennedyn Space Centerissä käytiin kanssa, tyhjää oli sielläkin.

Aiheeseen: Kanaria Maspalomas, ehdottomasti. Kestin neljä päivää, ja palasin omalla lennolla pois.

Vierailija
162/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on nykyään aika hirveä, etenkin kuumana kesäpäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä menisi turistirysiin.

Vierailija
164/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Koh Sametilla 1986. Se oli melko luonnontilainen kaunis paikka. Pieni hippikylä oli rannalla. Pari kyhäelmää, viehättäviä bamburakennelmia, joista sai vähän virvokkeita. Nurkassa oli tynnyri, josta saattoi kauhalla lipota makeaa, mutta aika kuraista vettä päälleen, meressä uimisen jälkeen. 

Ajattelin, että eläkepäivillä voisin mennä sinne uudestaan. Onneksi kävin GoogleMapsilla katsomassa paikat. En ollut uskoa silmiäni. Pilalle pistetty turistirysä.

Thaimaan saaret ovat muutamaa etäisempää muslimisaarta lukuunottamatta aivan pilalla. Kävin viime talvena Koh Lanta'lla, kun internetissä väittivät sitä joksikin "kätketyksi helmeksi". Noh ihan täysi turistisaarihan se sitten kuitenkin oli, kaikkine Muay thai, roti-kiska, 7-11 ja elefanttipöksy kauppoineen.

Vierailija
165/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskisen Kyläkauppa, YÄK ! Rahvaan kihinäpaikat yleensä. 

Vierailija
166/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Turistirysiä ovat mun mielestäni sellaiset paikat, jotka on rakennettu vain ja ainoastaan turisteja varten. 

Monet alunperin ihan tavalliset kylät, kaupungit ja kaupunginosat ovat siis kriteerisi täyttäviä. Jopa kokonaiset saaret.

No, myös joku vanha kohde, joka on rakennettu alun.perin asukkaita varten, voi muotouta turistirysäksi, kun tuhannet turistit päivittäin tunkevat sitä töllistelemään.

Esimerkkinä vaikka Venetsia. Aika ikävä siellä on ruuhka-aikoina paikallisten asua ja elää. Monissa paikoissa alkuperäisillä asukkailla ei ole enää varaa asua kun auntojen hinnat nousee lyhytvuokrauksen vuoksi pilviin. Eikä asuntoja ole edes tarjolla kun kaikki menee sijoittajille. Tästähän valitetaan Lissabonissa, Kanarialla ja monissa muissa paikoissa. Jopa Rovaniemellä 

Vierailija
167/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha-lestadiolaisten pervopäivät. Stnne enää lapsiani vie.

Vierailija
168/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkeli, Visulahti, Vahakabinetti.

Asun Mikkelissä, mutta en ikinä, koskaan, milloinkaan suostu menemään Visulahden Vahakabinettiin. Järkyttävä kauhukabinetti, jossa ei tunnista yhtäkään hahmoa ulkonäöstä. Hävettää koko pulju. Arttu Wiskarin hittibiisin myötä harmillisen moni muistaa paikan.

Minä asun myös Mikkelissä ja käytän kaikki vieraani vahakabinetissa. :) On oikea klassikko outoudessaan ja hirveydessään. En veisi vieraita, jos nuket olisivat aidon näköisiä - nythän siellä on oikeasti sellaista näkemistä, mitä ei löydy muualta. Huumoria parhaimmillaan, vieraat on tykänneet.

Vierailija
169/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibiza - turisteja jonossa joka paikassa. Kakarat sylki turistien päälle parvekkeelta. Englantilaiset häiriköt heitteli parveketuoleja uima-altaaseen kännipäissään. Huutoa ja mekastusta, ei hetken rauhaa. Ei ikinä enää!

Vierailija
170/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy turistirysissä, osaan valita etukäteen mihin ja milloin menen. Varmasti pahin turistirysä on siis kohdallani lentokentät. 

Vierailija
171/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn Kreikan turistisaarilla ja Espanjan rannikkovyöhykkeellä. On turisteja, mutta niin olen minäkin. Ilmasto on minun syyni lomakohteen valinnalle. Niveleni voivat siellä hyvin, ei ole särkyjä.

En etsi pieniä ja neitseellisiä, alkuperäisiä alueita. Toivoisin, että muutkin turistit pysyisivät jo "pilaantuneilla" alueilla. Me turistithan ne paikat pilaamme.

Vierailija
172/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsia. Tämä oli 2006, mutta oli jo silloin aivan omalla tasollaan, jopa ennen korkeakauden alkua kesäkuussa. Pakolliset kohteet talutuksena tungoksen kohteessa, ylihintainen ja alilaatuinen pikalounas, hyvä että ei hätistelty jo pois. Museokohteet olivat kiintoisin osuus, mutta muuten ei ole tarvetta nähdä enää uudestaan.

Vierailija
173/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt monissa paikoissa sesonkiajan ulkopuolella, ja se on kannattanut. Mm. Gibraltar, Eiffel-torni, Legoland, Pompeij ja Eremitaasi.

Paikka mikä yllätti ruuhkaisuudellaan oli Auschwitz helmikuussa. En uskalla edes ajatella, mitä on luvassa kesäaikaan.

Vierailija
174/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkeli, Visulahti, Vahakabinetti.

Asun Mikkelissä, mutta en ikinä, koskaan, milloinkaan suostu menemään Visulahden Vahakabinettiin. Järkyttävä kauhukabinetti, jossa ei tunnista yhtäkään hahmoa ulkonäöstä. Hävettää koko pulju. Arttu Wiskarin hittibiisin myötä harmillisen moni muistaa paikan.

Minä asun myös Mikkelissä ja käytän kaikki vieraani vahakabinetissa. :) On oikea klassikko outoudessaan ja hirveydessään. En veisi vieraita, jos nuket olisivat aidon näköisiä - nythän siellä on oikeasti sellaista näkemistä, mitä ei löydy muualta. Huumoria parhaimmillaan, vieraat on tykänneet.

Vahakabinetti on Suomen paras! Ja ainoa. Arvostelijoilta tahtoo unohtua, että jos haluaa paremman, menee vaikka Lontooseen jossa hinta on jo aivan toinen. Lisäksi, jos itse tekee, niin aivan ensimmäiseksi pelkkä vahanukke ilman mitään rekvisiittaa maksaa jo useita tuhansia euroja, on ilmeisesti täysin käsityötä ja tekijät todella harvassa.

Minua ei hävettänyt tippaakaan. Helppo ajaa, aina löytyy parkkipaikka ja päivärannekkeella pääsi sinnekin, ihan hyvä kohde varsinkin kun ylhäällä oli se sisäleikkipaikka ja alhaalla itse huvi- ja vesipuisto. Itse asiassa, varmaan sen reissu parhaimpia kohteita, Camping-alue oli iso ja sai olla ihan rauhassa.

Vierailija
175/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki on ukrainalaisia täynnä ja Bali venäläisiä. Thaimaassa on kumpiakin. Ja Filippiinit vetää myös väkeä. Pattayalla on eniten kiinalaisia. Sitten venäläisiä. Muualla on Laosilaisia ja Intiasta tulleita. Vienamilaisia asuu Suomessa budhan luostari ja temppeli jopa Turussa.  

Vierailija
176/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaassa krabin lähellä tiikeri temppeli 

Kävin tuolla nyt joulun aikaan. Ei ollut edes paha, porukkaa oli jonkin verran, mutta ei mitään sillitpurkissa meininkiä kuitenkaan.

Mutta käytiin myös vähän saarihyppelyllä ja suosituin saari oli varsinainen elämys, ensin mentiin sinne jonossa vartin verran, sitten ehti puolisen tuntia olla saarella ja sielläkin mentiin enemmän tai vähemmän jonossa ja sen jälkeen vielä jonotettiin vartin verran pois. Ja toki sinne mentiin veneellä jossa istuttiin kylki kyljessä.

No, se nyt oli ainoa kunnon kokemus kunnon massaturismista siltä reissulta, joten meni ihan elämyksenä sekin.

Vierailija
177/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romania luvattu asuntovaunujen alue ja halpaa kuin mikä.  Niin halpaa ruokaa kuin kasviksia !  Niin turistit on alkanut käydä Romaniassa kuin myös Kroatiassa enemmän kuin ennen.  Romaniasta löytää vanhoja kivitaloja niille jotka osaa korjata itselleen mökin. Joku ryntäys sinne on tapahtunut. Ja Moldovan ostarit on pahinta maan päällä !!!   

Vierailija
178/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pompeiji. Katselin siitä kuvia ja videoita ja haaveilin pääseväni kerran sinne. Kuvissa ja videoissa, eikä TV-dokumenteissa ole koskaan turisteja. Toisin oli paikanpäällä. Oli kuuma ja hiki, ja turisteja. Jotain tiettyjä kohteita, sitä vahtikoiraa vaikka, piti jonottaa puoli tuntia katsomaan. Jostain syystä siellä ei ollutkaan taajaan myyjiä, joilta olisi saanut juomista. tuli nestehukka ja pahaolo. Eniten näin edessäni parveilevia turisteja, niiden selkiä ja per..itä.

Tämän vuoksi valittiin viereinen Herculaneum ja ajankohdaksi toukokuu. Paremmin säilynyt ja turreja ei ollut paljoa. Heinä-elokuussa en matkusta mihinkään turistikohteeseen.

Vierailija
179/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikan saaret,muutama nähtävyys per saari. Olen kiertänyt melkein kaikki ja liikkunut yhteysaluksilla saaresta toiseen. Kuivaa maata eikä erityisen kaunista missään. Kyliä mistä muutetaan talveksi pois ja pidetään turistiaikana auki turisteille. Muutaman kylän jälkeen on nähnyt kaikki. 

Toki se ajatus Välimeren rannalla lomailusta kiinnosti ja oli ekalla kerralla kiva kokemus.

Jos oikeaa Kreikkaa haluaa nähdä kierrelkää manner- Kreikassa. Siellä on historiaa ja muuta nähtävää. 

En ihan jaksa uskoa että olet "kiertänyt melkein kaikki Kreikan saaret". Riippuu varmaan mitä hakee, mä ainakin pidän kovasti esim. Tiloksesta, Halkista, Patmoksesta... ja näin alkukesällä/keväällä ei ole ruskeaksi kuivunuttakaan. 

Olen käynyt monilla saarilla ja samanlaisia ovat kaikki. Luonto kuivaa, ei kunnon vuoria.

Vierailija
180/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thaimaassa krabin lähellä tiikeri temppeli 

Älkää käykö näissä eläinpaikoissa.

Käsittämätöntä että näihin vieläkin riittää porukkaa. Mutta kun on tynnyrissä kasvanut eikä ymmärrä ja ennen kaikkea välitä muiden kärsimyksestä.

Aika moni asia on käsittämätöntä jos ei tiedä mistä puhuu. Ei siellä mitään tiikereitä häkissä ole, vaikka nimessä onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi