Pahin turistirysä jossa kävit
Oma kokemukseni oli Rooman Colosseum. Aivan täynnä tunkevia turisteja kylki kyljessä. 20 minuuttia riitti.
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Turistirysiä ovat mun mielestäni sellaiset paikat, jotka on rakennettu vain ja ainoastaan turisteja varten.
Minä ymmärrän turistirysäksi sellaiset paikat, jotka ovat matkailijoiden suosiossa ja sesonkiaikana on juuri tuollaista kuin joku kuvaili olleen Colosseumissa. Ahdistava ajatuskin.
Ei Barcelonaa, Venetsiaa, Roomaa jne. ole rakennettu turisteja varten varmaan? Jotenkin vaan mielletään että kun käydään Colosseumilla tai Markuksen torilla niin ei olla turistirysässä kun ollaan isossa kaupungissa kuitenkin ja samaan hengenvetoon sanotaan että vaikkapa antiikin aikana perustettu Rodos on turistirysä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa krabin lähellä tiikeri temppeli
Älkää käykö näissä eläinpaikoissa.
Käsittämätöntä että näihin vieläkin riittää porukkaa. Mutta kun on tynnyrissä kasvanut eikä ymmärrä ja ennen kaikkea välitä muiden kärsimyksestä.
Rhodoksen Kolossi oli yksi maailman ihme ja Rhodos yksi vanhimpia kaupunkeja. Roomaakin vanhempi kaupunki.
Legoland, Skärholmen ovat niin täynnä, ettei ole kiva käydä. Suomessa Muumimaailma ja Keskisen kyläkauppa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki
Kävitkö sinäkin Puhoksen basaarissa on sellainen rysä kyllä.
Pariisissa jätimme menemättä Eiffel torniin kun paljon ihmisiä jonotti. Louvressa käytiin, oli sattumalta vapaa pääsy sunnuntaisin -80 luvun lopulla, ei ollut ruuhkaa , Mona Lisa nähty. Sitä ei saanut salamavalokameralla kuvata, ei ollut älypuhelimia.
Joulupukin kammari Napapiirillä. Oli viimeinen virhe mennä sinne joulukuussa. Huh-huh.
Rovaniemi noin muuten kyllä mahtava paikka.
Ei niissä riitä nähtävää viikoksi. Haluan nähdä lomalla paljon ja kierrellä, ei ole viikoksi nähtävää muutamassa nähtävyydessä. Luontokaan ei ole erityisen kaunista siellä.
Vierailija kirjoitti:
Sunny Beach. Sain ilmaisen matkan, todella älytön paikka. Yritin kierrellä lähikyliä ja kaupunkeja, syödä ja juoda hyvin, nauttia, mutta se muovisuus häiritsi todella paljon.
Sunny Beach on kuin paluu Leningradiin 60- luvulla, lisä höysteenä armoton kusetus ja varkaat joka paikassa. Kerta kokemus riittää ehdottomasti.
Golden Sands, Bulgaria. Eipä alueella ollut mitään muuta, kuin hotelleja, krääsäputiikkeja, baareja sekä ruokapaikkoja. Täysin turistien kännäyspaikka.
Saariselkä voi olla joskus rasittava, jos liikaa itämaiden turisteja. Muuten taivaallinen paikka hiihtää. Idän turistithan eivät kovin kauas tunturiin suksi. Ruuhkaisimpina aikoina laduilla on kyllä hieman liikaa väkeä, mutta en pahalla tahdollakaan siis voi turistihelvetiksi sanoa jos Roomaan, Alanyaan yms verrataan
Kreikan saaret,muutama nähtävyys per saari. Olen kiertänyt melkein kaikki ja liikkunut yhteysaluksilla saaresta toiseen. Kuivaa maata eikä erityisen kaunista missään. Kyliä mistä muutetaan talveksi pois ja pidetään turistiaikana auki turisteille. Muutaman kylän jälkeen on nähnyt kaikki.
Toki se ajatus Välimeren rannalla lomailusta kiinnosti ja oli ekalla kerralla kiva kokemus.
Jos oikeaa Kreikkaa haluaa nähdä kierrelkää manner- Kreikassa. Siellä on historiaa ja muuta nähtävää.
Kanarian saarilla on kyllä muutakin kuin turistilaumoja jos edes hiukan viitsii nähdä vaivaa.
Ja se sää, Gran Canaria melko varma hyvästä säästä, saaren eri osissa voi olla eroja, siinäkin kannattaa nähdä etukäteen vaivaa ja katso paikka jossa 99% varmuudella on hyvä sää. Olen ollut Kanarian saarilla lähemmäksi kymmenenä talvena eikä sää ole juurikaan haitannut. Tuuli on joskus kova, meressä uiminen on silloin riskaabelia.
Saarten sisäosissa on pienempiä kyliä joissa kannattaa käydä.
Saariselkä ei ole mikään turistihelvetti. Jos viitsii hiihtää tai pyöräillä kilometrin päähän keskustasta niin varmasti helpottaa jo. Vastaavasti keskustasta saa kaikki palvelut.
Kai te turistirysiin kyllästyneet lomailette Kouvolassa. Äkkiä nyt ennen kuin halveksimanne massat löytävät tämän neitseellisen helmen.
Päällimmäisenä Kanarian saaret, olen käynyt siellä vain sen viimeisen kerran. Muutenkin mikä tahansa paikka, johon turisteja änkeää tuhatmäärin, on hetken päästä pilalla.
Omatoimiloma turistirysien ulkopuolella on parasta, ei pyöri rahvas jaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Kreikan saaret,muutama nähtävyys per saari. Olen kiertänyt melkein kaikki ja liikkunut yhteysaluksilla saaresta toiseen. Kuivaa maata eikä erityisen kaunista missään. Kyliä mistä muutetaan talveksi pois ja pidetään turistiaikana auki turisteille. Muutaman kylän jälkeen on nähnyt kaikki.
Toki se ajatus Välimeren rannalla lomailusta kiinnosti ja oli ekalla kerralla kiva kokemus.
Jos oikeaa Kreikkaa haluaa nähdä kierrelkää manner- Kreikassa. Siellä on historiaa ja muuta nähtävää.
En ihan jaksa uskoa että olet "kiertänyt melkein kaikki Kreikan saaret". Riippuu varmaan mitä hakee, mä ainakin pidän kovasti esim. Tiloksesta, Halkista, Patmoksesta... ja näin alkukesällä/keväällä ei ole ruskeaksi kuivunuttakaan.
Turkki. Ihan kamala paikka. Ei voi edes rauhassa kävellä kadulla. Koko ajan kiskotaan hihasta ja yritetään kaupata ties mitä rihkamaa.
Jos katsot johonkin kameliin päin, niin siitäkin tullaan rahaa pyytämään. Katsoit vttu mun kamelia, maksa turisti.
Mont Saint-Michel hieno paikka. Colosseum ja vatikaani kirkko myös
Älkää käykö näissä eläinpaikoissa.