Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 v täyteen ja on velaton asunto, säästöjä, velaton auto, hyvä työ

Vierailija
27.05.2025 |

Olen onnistunut KAIKESSA oleellisessa. Sen vuoksi suon lasin skumppaa itselleni. 🍾🥂

Mites sulla? Ai. Noh, tähän ikään mennessä moni tekee huonoja valintoja. Gaussin käyrän määräämä totuus: vain pieni osa porukasta voi olla Kolmen Sigman kerhossa. 🤭

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kuoleman hetkellä? Missä vietät the elämän? 

Tämä 100v täällä menee nopeasti, ikuisuus on se mikä merkitsee.

Vierailija
42/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisenä minäkin pidin seiniä ja materiaa arvossa. Joitakin vuosia myöhemmin aloin inhota niitä ja niistä tulevia kuluja ja vaivaa. Myin veneen, matkailuauton, moottoripyörän, sitten asunnonkin. Rahaa jäi entistä enemmän. Ennen haaveilin jopa eläkeasunnosta etelässä, mutta en ikimaailmassa ottaisi enää sellaista riesaa, kun asunnon voi vuokratakin ja vaihdella maata mielensä mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan miksi on ok ruikuttaa palstalla omaa köyhyyttään ja kurjuuttaan, mutta ei saa kertoa jos itsellä menee hyvin? Miksi elämässä hyvin pärjänneellä olisi oltava tyhjä henkinen elämä? Sen takia ettei jollakin tulisi paha mieli kun ei ole itse pärjännyt yhtä hyvin? En voi ymmärtää tätä ihmisten kateutta, AP:n menestys ei ole millään lailla muilta pois.

Ei ihminen, jolla oikeasti menee hyvin ja on onnistunut elämässä, koe tarvetta kerskailla asialla. Siksi tyhjä henkinen elämä. 

Olen samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa. Ei sellaisella ihmisellä jolla on päivärytmi kohdillaan, siis on työ ja elämässä muutakin kuin vauva.fi:n kaltaiset palstat, leveile rahoillaan hyvinvoinnillaan. Hyvin harva. Ja vastaavasti sitten on nämä luusereiksi haukutut, niin nehän sitten kyräävät ja haukkuvat toinen toistaan, ja se luuseri, joka kokee elämäns olevan paremmassa kohdiksessa, lyttää jotakuta toista pahasti.

Että sellainen!

Joo, onhan näitä... On omakotitalo, on auto, on vene, on kakskin kesämökkiä, voidaan reissata vaikka maailmanympäri, on rahaa ja on valtaa. Mut ei ne tänne tule kirjoittelemaan olemisestaan. Aattele kaks kesämökkiä, toine iso talo... vau! Aloittajalla on vähän kirimistä vielä!

Mut sitten saattaa sairastua, alkaa mennä huonommin, mut ei siltikään varattomaksi joudu, mut ennenaikainen kuolo sitten kuitenkin...

Vierailija
44/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aLOITTAJA, KAS KUN EI SIJOITUKSIA!

Vierailija
45/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suurimmalla osalla ole asiat juuri noin? 

Vierailija
46/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aLOITTAJA, KAS KUN EI SIJOITUKSIA!

Niitäkin on hyvin monella keski-ikäisestä väestönosasta. 

Monille nämä asiat ovat täysiä itsestäänselvyyksiä. Itsellenikin.

Sen sijaan seuraavat asiat ovat jo paljon harvinaisempia:

- normaalipaino ja fyysisesti hyvä kunto

- hyvä terveys

- tuuheat hiukset, hyvä iho ja kynnet

- seksuaalisesti toimintakykyinen / aktiivinen (terveellä tavalla)

- hyvät ihmissuhteet

- hyvä mielenterveys

- mielekäs elämä

Vierailija
47/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velaton asunto missä? Itse olen 43 ja velaton asunto Helsingin kantakaupungissa, velaton uusi auto, kesämökki, vene, sijoitusasunto, osakkeita ja rahastoja. En ole edes saanut perintöä vaan kaikki tehty hyväpalkkaisella työllä.

Et ole mitenkään menestynyt kyllä tuon ikäisenä noilla meriiteillä :D 

Jos sä mahdollisesti? olet menestyneempi, niin ei se sitä poista, etteikö AP olisi myös.

Eipä nuo sun asiat oo aapeelta pois

Vierailija
48/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne, ehkä jopa parempi. Lisäksi perhe ja hyvä parisuhde. 

Ne tärkeimmät

Vain henkisen elämän tyhjyys täytettävänä. 

Mun henkisessä elämässäni ei ole mitään ongelmaa tai tyhjää. Uskonnollisuudella tai muulla hömpällä en turhaan päätäni täytä. Kulttuuri, kirjallisuus, itsensä kehittäminen ja uusien asioiden kokeminen riittää. 

Vierailija
49/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sulla keskivertotilanne taloudellisesti, varsinkin, jos asunto ei ole suuri ja Helsingin kantakaupungissa. Itse olen vähän vanhempi ja nuo samat on itsellänikin ja ajattelen, että tämä on aika tavallista. Suurin ilon aihe mulle on, että aikuiset lapsemme pärjäävät elämässä. Harvinaisinta, mitä minulla on, on pitkään kestänyt onnellinen parisuhde lasteni isän kanssa, sitä en vaihtaisi miljoonasijoituksiin.

Vierailija
50/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotta ja mitään ei ole. Ei ole rahaa, ei koulutusta, ei työpaikkaa, ei terveyttä. No, pian ei ole minuakaan.

Vierailija
51/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sulla keskivertotilanne taloudellisesti, varsinkin, jos asunto ei ole suuri ja Helsingin kantakaupungissa. Itse olen vähän vanhempi ja nuo samat on itsellänikin ja ajattelen, että tämä on aika tavallista. Suurin ilon aihe mulle on, että aikuiset lapsemme pärjäävät elämässä. Harvinaisinta, mitä minulla on, on pitkään kestänyt onnellinen parisuhde lasteni isän kanssa, sitä en vaihtaisi miljoonasijoituksiin.

No ei todellakaan kaikki halua asua Helsingin kantakaupungissa. Minä ainakin viihdyin kantakaupungissa nuorempana sinkkuna, mutta en enää. Tärkeintä on, että asunto on sellaisessa paikassa, mikä on työn ja verkostojen kannalta järkevä ja itselle mieluinen. 

Vierailija
52/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maailmanympärimatka tehtynä? Mikä on vapaa-ajan ja työn suhde elämässä, ehditkö myös nauttia säästöistäsi? 

Vierailija
53/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään yli 40-vuotiasta ihmistä, jolla ei asiat olisi näin. Tuo lienee se perusoletus normaalille ihmiselle.

Vierailija
54/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisellä kuuluukin asiat olla noin ja useimmilla onkin.

Sepä se onkin kun ei saa muihin sitä hajurakoa keskiluokkaisuuden suossa.

Vierailija
55/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään yli 40-vuotiasta ihmistä, jolla ei asiat olisi näin. Tuo lienee se perusoletus normaalille ihmiselle.

Jokaisella yli 40-vuotiaalla velaton asunto, auto jne. Ei varmasti ole 😂😂😂😂😂

Vierailija
56/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on ihan silkkaa trollausta ja jengi täällä vastailee ikään kuin tämä olisi joku järkeväkin keskustelu. Ei kukaan täysipäinen puhu tosissaan noita sigma-juttuja. Ap on parikymppinen asuu vanhempiensa kellarissa. 

Vierailija
57/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 40v ja mulla on nuo samat, mutta mikään ei kompensoi ikääntymistä. Antaisin kaiken heti pois, jos voisin olla 20v.

Vierailija
58/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma ja ikää on 33v

Vierailija
59/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten mulla? Kiva kun kysyt! Sain just kenkää töistä, mutta saan niin hyvää ansiopäivärahaa ja lisäksi pääomatuloja + velaton omakotitalo, ettei kiire töihin enää koskaan. Niin, koskaan. Ai niin, pihassa 50t uudehko auto. Kyllä kelpaa olla 🥰

Vierailija
60/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullakin. Mutta vaivaa nyt elämän tyhjyyden ja merkityksettömyyden tunne, kun ei ole mitään tavoiteltavaa enää ja lapsetkin on jo kasvatettu aikuisiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän