Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50 v täyteen ja on velaton asunto, säästöjä, velaton auto, hyvä työ

Vierailija
27.05.2025 |

Olen onnistunut KAIKESSA oleellisessa. Sen vuoksi suon lasin skumppaa itselleni. 🍾🥂

Mites sulla? Ai. Noh, tähän ikään mennessä moni tekee huonoja valintoja. Gaussin käyrän määräämä totuus: vain pieni osa porukasta voi olla Kolmen Sigman kerhossa. 🤭

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis voihan se velaton asunto olla ihmisellä vaikka parikymppisenä. Riippuu aika paljon siitä, onko se omakotitalo Helsingissä vai kerrostaloyksiö Imatralla. 

Vierailija
22/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnenpekka ainakin rahallisesti! Täällä yks 50+ jolla vain vähän säästöjä ja asuntolainaakin jäljellä. Velaton auto ja vakituinen työ löytyy onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan miksi on ok ruikuttaa palstalla omaa köyhyyttään ja kurjuuttaan, mutta ei saa kertoa jos itsellä menee hyvin? Miksi elämässä hyvin pärjänneellä olisi oltava tyhjä henkinen elämä? Sen takia ettei jollakin tulisi paha mieli kun ei ole itse pärjännyt yhtä hyvin? En voi ymmärtää tätä ihmisten kateutta, AP:n menestys ei ole millään lailla muilta pois.

Vierailija
24/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika niukat on saavutukset, jos pitää puolen vuosisadan aikana maksettua _asuntoa_ onnistumisena.

Tuskin se sitä sentään synnärillä alkoi maksaa. 

Vierailija
25/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan miksi on ok ruikuttaa palstalla omaa köyhyyttään ja kurjuuttaan, mutta ei saa kertoa jos itsellä menee hyvin? Miksi elämässä hyvin pärjänneellä olisi oltava tyhjä henkinen elämä? Sen takia ettei jollakin tulisi paha mieli kun ei ole itse pärjännyt yhtä hyvin? En voi ymmärtää tätä ihmisten kateutta, AP:n menestys ei ole millään lailla muilta pois.

Ei tällaisia aloituksia kukaan oikeasti elämäänsä tyytyväinen tee, kunhan louskuttaa. 

Vierailija
26/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta oli just eilen jossakin lehdessä, ruotsinkielisessä ja taisi olla jopa Ruotsista. No, et sinä ole ainoa, jolla on tossa iässä kaikki hyvin, elämä on yhtä nautintoa.

Mut hei, ehkäpä sullekin napsahtaa vielä potkut.. Onneks sulla on sitten rahaa...

Vierailija
27/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne, Ei velkaa ja oikein mukava omaisuus säästetty. Lapsillekkin on jo osa jaettu, niin opiskeluaikoian ei tarvitse säästellä.  Töitä ei ole enää pakko tehdä, mutta mukavat ja haastavat työtehtävät pitävä meidät molemmat vielä työelämässä. Kesälomalla mennään Ranskaan loma-asunnollemme jälleen koko porukka nauttimaan lempeistä kesäpäivistä.

Vierailija
28/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee perhe-elämässä? Rakastava puoliso, hyvät suhteet lapsiin? Onko sinulla ystäviä? Lupaatko pysyä terveenä? Tuetko läheisiäsi jos he sairastuvat? Osaatko surra?

Vierailija
29/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO. Mun naapurissa on just 50 v täyttänyt tyyppi, töissä ei käy, lieneekö eläkkeellä (työkyvyttömyys), suku ostanut sille kämpän huonosta lähiöstä (mutta kämppähän sekin on ja etenkin kun on kaksio, eikä mikään yksiö), odottelee saavansa vielä lisää perintöjä kunhan vanhemmat joskus delaa. Että mikäs siinä. Ei muuta kuin kaljaa ja örveltämistä päivät pitkät. Ja rikas on, hänellähän on sentään kaksio!

Miten mahtaa käydä, meneekö talo konkkaan, kun ei asukkaita ihan joka kämppään riitä, tai tuleeko kaupunki ja ostaa talon ja purkauttaa sen ja rakentaa tilalle jotain. Mikä mahtaa olla lunastushinta!

Mut mikäs hätä hällä, ei muuta kuin venaillaan ja ollaan talon rikkain tyyppi!

Toinen, eukko eroaa, löytää uuden äijän joka leski ja aikuiset pari lasta, äijällä samaten asunto, eukon ei tarvi mistään elämisestän kustannuksesta välittää.... Hankkii sitten lopulta, jo iäkkäänä (sanovat ikäihmiseksi), kassatyön supermarketista. Ei oo huolen häivää hälläkään. Kivasti rikastuu! Saa nähdä tietty, ehtiikö delata ennen kuin pääsee rahoistaan nauttimaan! Mut ainakin on rahaa tulossa tilille, äkkiä on sen verran että pystyy hankkimaan oman kämpän  jos vaikka ukolle jotain käy.

Just. 

Vierailija
30/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo löytyy, mutta ei ole tullut mieleen että olisin onnistunut kaikessa oleellisessa 🙄

Vierailija
31/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, jos noin on kuin väität, olet tyhmä kun tulet tänne leveilemään. Sun kaltaisia on paljon!

Vierailija
32/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika niukat on saavutukset, jos pitää puolen vuosisadan aikana maksettua _asuntoa_ onnistumisena.

Luultavasti vielä joku hometalo böndellä. 

Vierailija
33/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen, jolla oikeasti menee hyvin ja on onnistunut elämässä, koe tarvetta kerskailla asialla. Siksi tyhjä henkinen elämä. 

Vierailija
34/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävistä ei mitään mainintaa. Tutkimukset ovat osoittaneet, että pitkän elämän ja onnellisuuden tärkein aspekti ovat sosiaaliset kontaktit. Ap mittaa menestymistään taloudellisilla mittareilla, mutta ei kuulosta onnelliselta. Jo tuokin, että ihan ilmoitat ottavasi lasin skumppaa nyt kuulostaa sellaiselta sitten kun elämiseltä. Me saatetaan ystävä piirissä juoda sampanjaa milloin vain. Ei tarvitse odottaa että puoli vuosisataa rakennettu elämää ja juoda yhtä lasia yksin kuohuviiniä.

Vierailija
35/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki saa, mutta eihän elämäänsä oikeasti tyytyväinen ylennä itseään alentamalla muita. Menestys voi olla paljon muutakin kuin taloudellista. Ja toisaalta taas velaton asunto ja velaton auto ja säästöt ei kerro todellisesta omaisuudesta mitään. 

Vierailija
36/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisellä kuuluukin asiat olla noin ja useimmilla onkin.

Vierailija
37/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko myös mahaton?

Blondi 44v. Kyselee..

Vierailija
38/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap. Hienoa, että olet hoitanut asiasi hyvin. Itse kuulun vuosiansioilla mitattuna 1% porukkaan, eli 99% kansalaisista tienaa vuodessa vähemmän kuin mitä. Siihen sitten omistus- ja sijoitusvarallisuus päälle. Mukavaa elämää, kun asiat kunnossa.

Vierailija
39/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PROVO

Kehuu itse itseään, kun muut ei ole kehuneet ? 

Minä taas luulen, että tyyppi on eilen bongannut eilisen uutisaiheen, jossa ruotsalaiset kertoivat just tuollaisesta elämänvaiheestaan. Parasta aikaa, kun ei ole mitään hätää, kaikki hyvin.

Mutta aloittajalla tuskin on! Aloittaja kertoilee satuja!

Vierailija
40/69 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis voihan se velaton asunto olla ihmisellä vaikka parikymppisenä. Riippuu aika paljon siitä, onko se omakotitalo Helsingissä vai kerrostaloyksiö Imatralla. 

Itse asun viimeksi mainitulla paikkakunnalla, josta ostin asunnon ilman lainaa, käteisellä. Ei tuntunut ihmeelliseltä saavutukselta. Sen sijaan työpaikan löytäminen tuntui merkittävältä saavutukselta. Nyt elelenkin huolista vapaana, asumiskulut eivät tunnu juuri missään, talo ja asunto on varsin hyvässä kunnossa. Rahaa on helppo säästää ja sijoittaa "pahan päivän varalle".