Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta

Vierailija
27.05.2025 |

Harmittaa, kun toiminta ajetaan alas. Itselläni ei ole tarvetta enää, mutta olin tosi tyytyväinen aikanaan.

- Aamupala, lounas ja bussikortti. Ja 9€/pv. Todella tuntuva lisä. Jonka jälkeen rahaa riitti paremmin esim. kampaajalla käymiseem tmv.

Sitten vielä pajalta järjestettiin työpaikka sitä kautta.

Tämä nykyinen nopea säästäminen tulee näkymään pienellä viiveellä. Pajoilla käy paljon mm. mielenterveyskuntoutujia, joille paja on ainoa kontakti kodin ulkopuolella.

Olen todella surullinen, että Suomesta on tullut todella eriarvoinen maa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtoiminnan tarkoitus on päästä työkokeiluun tai palkkatukityöhön.

Sen tarkoitus ei ole estää syrjäytymistä. Ihmiset käy siellä juuri noiden etujen takia. Kaikki laiskoja ja ei aiettakaan kuntoutua työelämään. Harva on se poikkeus.

Turha rahanmeno.

Olen ollut useammassa kuntouttavassa työtoiminnassa ja työkokeilussa, joka kerta työnantajalla on tullut jotain syitä tai tekosyitä ettei voi palkata tai ottaa palkkatuelle vaikka olen aina ollut tehokas, itsenäinen ja järjestelmällinen tekijä. 

Viimevuonna olin vanhustenhoidossa, ei ollut minun paikka mutta olen yhtä kokemusta rikkaampi, nyt olen menossa paikkaan mikä oikeasti antaa minulle jopa inspiraatiota ja hyvää fiilistä, vaikken ole vielä päässyt aloittamaankaan (sopimuksia vaille). O

Työkokeilu on rajattu 6kk, en ole täysin työkykyinen että voisin tehdä sitä minimiä vaadittua eli 3krt/vko 6h/pvä, sillä kuntouttava kun se on joustavampi (ja kuntouttavassa paikat ovat vain kunnan järjestämiä ja eri järjestöjä). Paikkana kulttuuri koska rakastan ja harrastan taiteita ja en mene noihin rahankiilto silmissä, vaan nimenomaan kuntoutusmielessä. 

Oletko sitten kuntoutunut siellä? Ja jos niin miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla