Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Velkakierre ei järkeä käydä töissä

Vierailija
27.05.2025 |

Tuntuu enää ettei missään ole järkeä, velkaa on nyt noin 40 k ja 2 eri lainaa maksella. Velka ei lyhene yhtään, pelkät korot vaan, jatkuva kierre elämäs, ei ehkä kohta järkeä tehdä ees töitä, ei ole mitään mahdollisuuksia vakityölläkään enää, yhdistelylainaa ei saa pienemmällä korolla ei mitää toivoa, tällästä on asua suomessa. Kärsittävä on ja elettävä kohta 100 € kk.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä enemmän töitä, jos mahdollista, ja se lainojen järjestely voi tulevaisuudessa onnistua ja laskea korkoja. Ja lyheneehän se nytkin hitaasti.

Vierailija
22/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo varrareiden ajattelu tapa että velkoja ei tarvi maksaa takaisin on sairas ajattelu jota ei pidä kannattaa. Itsehän olet velkasi aiheuttanut niin kanna vastuusi ja maksa velkasi!!!!!

joo mutta ei tässä ole järkeä maksella kun suurin osa menee palkasta ja laina ei lyhene pitäähän sitä jäädä elämiseen ainaski käyttörahaaki vähintää 200 € kk ruokien ja bensojen jälkeen

Sinähän taas eilen ryyppäsit 100 eurolla. Pelaat ja ryyppäät koko ajan lisää. Ei sun tilanne ikinä parane.

Mistä sinä jauhat? En ole koskaan pelannu ja kyllä välillä tulee juotua alkoholia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo varrareiden ajattelu tapa että velkoja ei tarvi maksaa takaisin on sairas ajattelu jota ei pidä kannattaa. Itsehän olet velkasi aiheuttanut niin kanna vastuusi ja maksa velkasi!!!!!

joo mutta ei tässä ole järkeä maksella kun suurin osa menee palkasta ja laina ei lyhene pitäähän sitä jäädä elämiseen ainaski käyttörahaaki vähintää 200 € kk ruokien ja bensojen jälkeen

Sinähän taas eilen ryyppäsit 100 eurolla. Pelaat ja ryyppäät koko ajan lisää. Ei sun tilanne ikinä parane.

Mistä sinä jauhat? En ole koskaan pelannu ja kyllä välillä tulee juotua alkoholia.

Itse olet kertonut, että pelaat ja tykkäät vapaa ajalla bilettää. 

Vierailija
24/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä yhdistelylaina pelastaisi tilanteen ja voisi selvitä puolet pienemmällä ajalla ja lainakin lyhenisi ja voisi joskus saada hienon audin

Vierailija
25/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä ulosottoon ja makselet sieltä. Ei mene läheskään 15 vuotta tuollaisessa summassa, kunhan saat tuon korkojen juoksun katkaistua ulosotolla. 

en missään nimessä anna mennö

No älä anna. Ei se velka mihinkään vanhene edes 15 vuodessa, jos makselet niitä korkoja pois kuukausittain. Se 15 vuoden vanheneminen alkaa siitä, kun velka on mennyt perintään. 

Mitä tuo tarkoittaa, että "15 vuoden vanheneminen alkaa siitä, kun velka on mennyt perintään?" Eikö ulosotto tarkoita nimenomaan perintää? Eli kun antaa velan mennä ulosottoon niin 15:n vuoden kuluttua kaikki on kuitattu kun ei ole varaa maksaa mitään.

No tarkoittaa. Joku sanoi, ettei missään nimessä anna velan mennä ulosottoon. Vastasin siihen, ettei se ala vanheta se velka ennen kuin se on siellä. 

Vierailija
26/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistelylaina, esim sosiaalinen luotto ja työssäkäyminen. Laajemmin tarkasteltuna työnteko kannattaa aina, vaikka on hetkellisesti tilanteita ettei rahan ansaitsemisen vuoksi kannattaisi. Vertaa koko ikänsä loisineita esim eräs tietty etnoryhmä ja vaikka matalapalkkaista työtä tehneitä. Työtä tehneet ovat kiistatta paremmassa asemassa kuin loisineet.

Missä mielessä työtä tehneet ovat paremmassa asemassa kuin loisineet? Olen ollut matalapalkka-alalla, joten eläkekertymäni ei ole edes minimi. Nyt olen työttömänä ja jos joskus saan eläkettä niin se tulee olemaan takuueläke. Sitähän saavat myös loisineet.

Toisin sanoen, olen ollut tyhmä ja kuluttanut aikaani ja rikkonut kroppani työssä. Järkevämmin olisin elämäni käyttänyt kun olisin ollut koko ajan vapaalla loisimassa.

Vierailija
27/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se helppoa kun toiset tuola ostaa 30 tonnin audin, voi olisipa itselläki ees niin hieno auto että naisetki arvostaisi jaa miehellä hyvin asiat on hieno auto ja rahaakin vissiin.

Vierailija
28/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edes varaa ostaa 5000-7000 € autoa kun sitä pitäisi sitten maksaa joka kuukausi, ja ei riitä palkkani kun on minimi lainanlyhennykset perkele!!!!

Vierailija
29/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä haluaisin että olisi jo hieno auto ettei tarvisi hävetä ajella, muttakun on niin paljon velkaa ettei pysty enää vaihtamaan autoa

Vierailija
30/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä ulosottoon ja makselet sieltä. Ei mene läheskään 15 vuotta tuollaisessa summassa, kunhan saat tuon korkojen juoksun katkaistua ulosotolla. 

Lisäksi sen jälkeen voi mennä esimerkiksi lääkäriasioissakin yksityiselle ja antaa mennä laskut ulosottoon.

Vierailija
31/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi kirothan tossa on se ongelma. Eiks kunnissa oo joku velkaneuvoja jolta voi kysyä neuvoa sen velan hoitamiseksi järkevällä tavalla.

Vierailija
32/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä täysi lammas. Velvollisuudentunnostako haluat maksaa velkasi? Lopeta työt ja anna velkojen mennä ulosottoon. Velkasi vanhentuu samassa ajassa kuin saisit ne maksettua. Työttömänä sinulla on myös aikaa tienata vaikka marjoja poimimalla tai pimeillä töillä. Järki käteen!!!!

Vierailija
33/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin maksella hienoa 2020 vuosimallin audia helposti, mutta mulla on ruosteinen fiat, ei tässä ole järkeä missään enään

Vierailija
34/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tässä ole missään enää mitään järkeä, rahaa ei ole ja velkaa vaan

Vierailija
35/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista on asua Suomessa?!? Etköhän sinä itse ole ylivelkaantunut. Et voi syyttää velkakierteestäsi ketään muuta.

Vierailija
36/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista on asua Suomessa?!? Etköhän sinä itse ole ylivelkaantunut. Et voi syyttää velkakierteestäsi ketään muuta.

joo mutta sitten joku turkkipelle ajelee tuola 30 tonnin audilla,, millä ihmeen rahalla, jos on normi töissä 1500 € kk.. ei ole varaa kyllä 30 tonnin audiin sori vain, ruoka ja polttoaine laskut ja vuokra maksaa!!!!!!!!

Vierailija
37/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo mutta sitten joku turkkipelle ajelee tuola 30 tonnin audilla,, millä ihmeen rahalla, jos on normi töissä 1500 € kk.. ei ole varaa kyllä 30 tonnin audiin sori vain, ruoka ja polttoaine laskut ja vuokra maksaa!!!!!!!!

Mä en ihan ymmärrä, se vaatii kyl vähän isommat tulot ja sitten on otettu isompi laina autoa varten

Vierailija
38/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinullakin voisi olla 40 tuhannen euron Audi, jos olisit käyttänyt tuon tekemäsi velkan siihen. 

Vierailija
39/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinullakin voisi olla 40 tuhannen euron Audi, jos olisit käyttänyt tuon tekemäsi velkan siihen. 

en tarvitse niin kallista autoa, mutta en halua romullakaan ajaa

Vierailija
40/113 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tarvitse niin kallista autoa, mutta en halua romullakaan ajaa

nyt ei riitä palkka ottamaan autolainaa kun ei pysty maksamaan kk erää