Minkä verran perintöä vanhemmiltasi jäi?
Ja saitteko sen sovussa jaettua jos oli sisaruksia?
Kommentit (79)
Äitini kuoli jo markka-aikaan. Vanhemmilla oli silloin reilusti asuntovelkaa eikä perittävää paljoa jäänyt. Saattoi olla jotain 10000mk, jos oikein muistan. Oma osuuteni siis, meitä on kolme sisarusta.
Tuon jälkeen isällä ei ole mennyt hyvin. Hän kuitenkin elää edelleen palvelutalossa ja on totaalisen persaukinen. Ei ole perintöä odotettavissa.
en ole vielä saanut perintöä enkä todellakaan tiedä paljonko sitä voisi olla, tuskin hirveitä, isäni kuoli ollessani alaikäinen ja olen jakamattoman kuolinpesän osakas, olen vain yllyttänyt äitiäni käyttämään rahaa itseensä, sehän siellä tilalla on raatanut ja menettänyt terveytensä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Jakoi ne omille lapsilleen ja mutsi anto ne----ekereille.
Syystäkin jätti sinut ilman perintöä.
Nolla euroa ja tuulen huuhtoma pää.
Kuka tällaisia miettii? Itse en ole tietoinen omista tulevista perinnöistä. Tienaan itse omat rahani ja sijoitan sen, mitä kykenen kolmen lapsen lähihuoltajana. Vanhemmilla on rahaa, mutta toivon, että käyttävät itse omat rahansa mukavaan vanhuuteen. Sen verran raskaan työuran yrittäjinä tekivät.
Romahtanut heinälato keskellä suota ja tuulenhuuhtoma perse.
Kerropa sinä ensin, ja laita sitte toi verotustodistus siitä perinnöstä esiin todisteeksi.
Mitä se sulle kuuluu, mitä kultakin ihmiseltä jäi!
Olen aina kieltäytynyt perinnöistä.
Usko tai älä, niin paljon, että ihan testamentti piti teettää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isältä jäi 270.000e, mulle ja veljelle puoliksi. Ei riitaa. Äiti elää vielä, hänellä omaisuutta n. 200.000e. Lisäksi perimme lapsettoman sedän, vähän rahaa ja kesämökki, jonka pidimme
Oletko varma, että peritte sedän. Elämä voi yllättää. Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa 😁
Et huomannut mennyttä muotoa? Perimme sedän, pidimme mökin. Äitini rahavarat tiedän hyvin, koska olen hänen edunvalvojansa
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset 840000 euroa. Minä ja veljeni jaoimme sen puoliksi ihan sovussa. Veljeni tosin tuhlasi 300000 euroa parissa vuodessa koska on maailman surkein surkimus rahankäytössä. Pelasi varmaan 150000 euroa. Minulla on vielä 9 vuoden jälkeen rahaa reilusti jäljellä ja veljelläni ei ole.
Maailma on täynnä näitä jotka tuhlaavat kaiken ja sitten tulevat kateellisia kyttäämään sinun rahojasi.
Eipä jäänyt perintöä. Hyvä kun saatiin arkkurahat kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tällaisia miettii? Itse en ole tietoinen omista tulevista perinnöistä. Tienaan itse omat rahani ja sijoitan sen, mitä kykenen kolmen lapsen lähihuoltajana. Vanhemmilla on rahaa, mutta toivon, että käyttävät itse omat rahansa mukavaan vanhuuteen. Sen verran raskaan työuran yrittäjinä tekivät.
Eikös kysytty jo saaduista perinnöistä?
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte tietää tarkalleen rahasummat mitä tulette perimään? Katson että meilläkin aika avointa kanssakäymistä perheessä mutta enpä ole koskaan rahasummista kysellyt tai kerrottu, vaikka tiedän että rahaa on.
Mä tiedän sen vuoksi, että isä jo pari vuotta sitten kertoi, mitä kaikkia pankkitalletuksia, säästövakuutuksia ja sijoituksia hänellä ja nyt jo edesmenneellä äidillä on ja missä on kaikki niihin liittyvät paperit. Lisäksi tiedän heidän omistamansa sijoitusasunnon ja nyt sitten äidin perunkirjoituksessa myös sen asunnon arvon. Suunnilleen tiedän myös vanhempieni asuman asunnon arvon (on tässä samassa taloyhtiössä kuin missä itsekin asun) ja sen, että isäni omistaa myös metsää (sen arvoa en tiedä). Täysin tarkkaa rahasummaa en sentään tiedä ja eihän asunnot välttämättä mene kaupaksi sillä hinnalla, mikä verottajaa varten on perunkirjoituksessa laitettu sen arvoksi, mutta suuruusluokan nyt kuitenkin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte tietää tarkalleen rahasummat mitä tulette perimään? Katson että meilläkin aika avointa kanssakäymistä perheessä mutta enpä ole koskaan rahasummista kysellyt tai kerrottu, vaikka tiedän että rahaa on.
Autan 80v äitiäni laskujen maksuissa,joten tiedän pankkitilien tilantaan. Tiedän myös asuntonsa arvon, kun sen vasta muutaman vuotta sitten osti kun myi omakotitalonsa.
En mitään, tai 1000 euroa sentään
En tiedä. Eikä oikeastaan kiinnostakaan. Toivon, että molemmat vanhempani ovat laatineet testamentit ja jättävät mahdolliset perintörahansa sellaiseen kohteeseen, johon oikeasti haluavat ne lahjoittaa. Mullakin on testamentti tän vuoksi laadittuna.
Saitteko kaupaksi/miten kävi?