Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran perintöä vanhemmiltasi jäi?

Vierailija
26.05.2025 |

Ja saitteko sen sovussa jaettua jos oli sisaruksia?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosteusvaurioinen, peruskorjaamaton 70-luvun omakotitalo keskellä ei mitään. 

Saitteko kaupaksi/miten kävi?

Vierailija
62/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli jo markka-aikaan. Vanhemmilla oli silloin reilusti asuntovelkaa eikä perittävää paljoa jäänyt. Saattoi olla jotain 10000mk, jos oikein muistan. Oma osuuteni siis, meitä on kolme sisarusta.

Tuon jälkeen isällä ei ole mennyt hyvin. Hän kuitenkin elää edelleen palvelutalossa ja on totaalisen persaukinen. Ei ole perintöä odotettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vielä saanut perintöä enkä todellakaan tiedä paljonko sitä voisi olla, tuskin hirveitä, isäni kuoli ollessani alaikäinen ja olen jakamattoman kuolinpesän osakas, olen vain yllyttänyt äitiäni käyttämään rahaa itseensä, sehän siellä tilalla on raatanut ja menettänyt terveytensä.

Vierailija
64/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Jakoi ne omille lapsilleen ja mutsi anto ne----ekereille.

Syystäkin jätti sinut ilman perintöä.

Vierailija
65/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla euroa ja tuulen huuhtoma pää.

Vierailija
66/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tällaisia miettii? Itse en ole tietoinen omista tulevista perinnöistä. Tienaan itse omat rahani ja sijoitan sen, mitä kykenen kolmen lapsen lähihuoltajana. Vanhemmilla on rahaa, mutta toivon, että käyttävät itse omat rahansa mukavaan vanhuuteen. Sen verran raskaan työuran yrittäjinä tekivät. 

Vierailija
67/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa.

Vierailija
68/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romahtanut heinälato keskellä suota ja tuulenhuuhtoma perse. 

Vierailija
69/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa sinä ensin, ja laita sitte toi verotustodistus siitä perinnöstä esiin todisteeksi.

Mitä se sulle kuuluu, mitä kultakin ihmiseltä jäi!

Vierailija
70/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kieltäytynyt perinnöistä.

Vierailija
71/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, niin paljon, että ihan testamentti piti teettää...

Vierailija
72/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isältä jäi 270.000e, mulle ja veljelle puoliksi. Ei riitaa. Äiti elää vielä, hänellä omaisuutta n. 200.000e. Lisäksi perimme lapsettoman sedän, vähän rahaa ja kesämökki, jonka pidimme

Oletko varma, että peritte sedän. Elämä voi yllättää. Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa 😁

Et huomannut mennyttä muotoa? Perimme sedän, pidimme mökin. Äitini rahavarat tiedän hyvin, koska olen hänen edunvalvojansa

Vierailija
73/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset 840000 euroa. Minä ja veljeni jaoimme sen puoliksi ihan sovussa. Veljeni tosin tuhlasi 300000 euroa parissa vuodessa koska on maailman surkein surkimus rahankäytössä. Pelasi varmaan 150000 euroa. Minulla on vielä 9 vuoden jälkeen rahaa reilusti jäljellä ja veljelläni ei ole.

Maailma on täynnä näitä jotka tuhlaavat kaiken ja sitten tulevat kateellisia kyttäämään sinun rahojasi.

Vierailija
74/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä jäänyt perintöä. Hyvä kun saatiin arkkurahat kasaan.

Vierailija
75/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tällaisia miettii? Itse en ole tietoinen omista tulevista perinnöistä. Tienaan itse omat rahani ja sijoitan sen, mitä kykenen kolmen lapsen lähihuoltajana. Vanhemmilla on rahaa, mutta toivon, että käyttävät itse omat rahansa mukavaan vanhuuteen. Sen verran raskaan työuran yrittäjinä tekivät. 

Eikös kysytty jo saaduista perinnöistä?

76/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te voitte tietää tarkalleen rahasummat mitä tulette perimään? Katson että meilläkin aika avointa kanssakäymistä perheessä mutta enpä ole koskaan rahasummista kysellyt tai kerrottu, vaikka tiedän että rahaa on.

Mä tiedän sen vuoksi, että  isä jo pari vuotta sitten kertoi, mitä kaikkia pankkitalletuksia, säästövakuutuksia ja sijoituksia hänellä ja nyt jo edesmenneellä äidillä on ja missä on kaikki niihin liittyvät paperit. Lisäksi tiedän heidän omistamansa sijoitusasunnon ja nyt sitten äidin perunkirjoituksessa myös sen asunnon arvon. Suunnilleen tiedän myös vanhempieni asuman asunnon arvon (on tässä samassa taloyhtiössä kuin missä itsekin asun) ja sen, että isäni omistaa myös metsää (sen arvoa en tiedä). Täysin tarkkaa rahasummaa en sentään tiedä ja eihän asunnot välttämättä mene kaupaksi sillä hinnalla, mikä verottajaa varten on perunkirjoituksessa laitettu sen arvoksi, mutta suuruusluokan nyt kuitenkin tietää. 

Vierailija
77/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te voitte tietää tarkalleen rahasummat mitä tulette perimään? Katson että meilläkin aika avointa kanssakäymistä perheessä mutta enpä ole koskaan rahasummista kysellyt tai kerrottu, vaikka tiedän että rahaa on.

Autan 80v äitiäni laskujen maksuissa,joten tiedän pankkitilien tilantaan. Tiedän myös asuntonsa arvon, kun sen vasta muutaman vuotta sitten osti kun myi omakotitalonsa. 

Vierailija
78/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, tai 1000 euroa sentään

Vierailija
79/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Eikä oikeastaan kiinnostakaan. Toivon, että molemmat vanhempani ovat laatineet testamentit ja jättävät mahdolliset perintörahansa sellaiseen kohteeseen, johon oikeasti haluavat ne lahjoittaa. Mullakin on testamentti tän vuoksi laadittuna.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi