Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran perintöä vanhemmiltasi jäi?

Vierailija
26.05.2025 |

Ja saitteko sen sovussa jaettua jos oli sisaruksia?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi premiumauton osamiseen ja  osa  jäi vielä

Vierailija
22/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo vielä kuollut. Miehen puolella meni siististi. Ei ollut iso perintö. Noin 40 000 Euroa/lapsi. 

Luulen, ettei me veljenkään kanssa isompaa sotaa saada aikaiseksi. Varallisuus sisältää ison sijoitussalkun ja asunnon. Realisoidaan ne, maksetaan pesän laskut ja jaetaan rahat kahtia. Kaipa kaikesta riidan saa, mutta periaatteessa homman pitäisi olla selkeä sitten aikanaan, jos ja kun perittävää jää. Ei ole mitään mökkiä, sukutilaa tai mitään, jolla olisi tunnearvoa ja toinen haluaisi sen saada halvemmalla tmv. Perintöä tulee jokunen satatuhatta per naama.

Ihan mielenkiinnosta, entäpä jos ei tulekaan? Tulee peliongelma, kaikki rahat menee vanhainkotiin tms? Oletko pedannut jo elämäsi tuon perinnön varaan?

Miten voi pedata elämänsä tulevan perinnön varaan?

Esimerkiksi siten, että maksaa asuntolainaa aivan minimin, koska odottaa perintöä. Lähipiirissä yksi tällainen. Samoin hankittu kallis auto ja remonttilainaa, koska joskus perintö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi premiumauton osamiseen ja  osa  jäi vielä

Paljonko maksoi premiumauton osaminen?

Vierailija
24/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja perintöjä täällä. Mä sain 60 000, jolla maksoin lopun talolainan pois.

Vierailija
25/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat edelleen elossa. En ole liiemmin kiinnostunut mahdollisesta perinnöstä. 

Vierailija
26/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mitä tulee. 3 sisarusta koettaa vedättää; saaneet ennakkoperintönä lahjoja tai lainoja. Testamentti on - kaikille saman verran! Kuolinpesän tilit tutkittava. Oikeus tapahtukoon!

Vierailija
27/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mitä tulee. 3 sisarusta koettaa vedättää; saaneet ennakkoperintönä lahjoja tai lainoja. Testamentti on - kaikille saman verran! Kuolinpesän tilit tutkittava. Oikeus tapahtukoon!

Tuollainen helvetti jos olisi edessä, ilmoittaisin hyvissä ajoin sanoutuvani irti koko paskasta. Oletteko te kaikki aivan sekaisin?

Vierailija
28/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset 840000 euroa. Minä ja veljeni jaoimme sen puoliksi ihan sovussa. Veljeni tosin tuhlasi 300000 euroa parissa vuodessa koska on maailman surkein surkimus rahankäytössä. Pelasi varmaan 150000 euroa. Minulla on vielä 9 vuoden jälkeen rahaa reilusti jäljellä ja veljelläni ei ole.

Hautaanko säästät? Veljesi on sentään elänyt elämäänsä.

Vierailija
29/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanuri ja hattu jäi isältä. Broidi sai hanurin ja mä hatun.

Vierailija
30/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kasan tikkuaskeja ja hehkulamppuja.

Vierailija
31/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidiltä vuosituhannen alussa 180 000€. Yksin perin.

Mummolta jäi 250 000€, serkkujen kanssa meni kolmeen osaan (oltiin rintaperillisiä kun molemmat lapset tosta välistä kuolleet).  

Isältä tulossa joskus joku samanmoinen summa, mutta sillä on tietääkseni kaksi lasta uudesta avioliitostaan. En tunne heitä. En tiedä miten tulee menemään.

Multa ei jää perittävää eikä perillisiä.

Mihin sinä saat mällättyä kaikki nuo rahat jos niistä ei jälkeesi jää mitään? Harrastatko uhkapelejä?

Rahoja ei  saa hautaan, joten samahan se on mihin ne eläessään käyttää. Itse en ole vielä vanhempiani perinyt, mutta omille lapsille olen sanonut, että käykää koulut ja hankkikaa hyvä ammatti, sen jälkeen ette saa minulta enää mitään.

Bill Gates on hyvä esimerkki siitä, että on kerännyt todella suuren omaisuuden ja lahjoittaa lähes kaiken pois vielä eläessään, lapsilleen on luvannut jättää alle prosentin nykyisestä omaisuudestaan.

Vierailija
32/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se on, että nämä sisarukset ovat epärehellisiä!! Minä en. Raskasta on.

Vierailija
33/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän alle 300000 e, kaksi meitä perijöitä.

Vierailija
34/79 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainut lapsi ja vanhemmat vielä elossa. Äidiltä tulen perimään noin puol miljoonaa  ja toinen puol menee mun lapsilleni. Tällä hetkellä hän on varakas mutta mistä sitä tietää.

Isältä tuskin tulen perimään mitään, hän voi lahjoittaa rahansa vaikka kodittomille kissoille. Asenne on aina ollut että omillaan on tultava toimeen. Olen toki tullutkin mutta kyllä opiskeluaikoina oli välillä nälkä. Enää en häneltä tarvitse mitään.

Vierailija
35/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin yhden taulun ja käytetyn tablettitietokoneen. Muuten pesä olikin niin ylivelkainen, että se "haettiin konkurssiin" (eli lähetettiin velkojille perukirja, mistä asia selvisi).

Äitini elää vielä enkä ole häntä perinyt, tuo yllä mainittu oli siis isän kuolinpesä.

Vierailija
36/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

V i t t u kun saisikin perintöä...muut kyllä tuntuu vetävän väh.kymmeniä tuhansia vähän joka suunnalta..itsellä ikää on jo sen verran että kohta on myöhäistä..jää persaukisena elämättä "lännen malliin",ja harrasteautot yms vehkeet hankkimatta..kyrsii tautisesti..

Vierailija
37/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan tulee jäämään mätä hometalo ja suota. Ja pari vanhaa traktoria. Pitää sitten koittaa saada lainaa että saan maksettua verot. Ei ole suurenmoiselle perinnölle muita jakajia.

Vierailija
38/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat yhä elossa.

Vierailija
39/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidiltä vuosituhannen alussa 180 000€. Yksin perin.

Mummolta jäi 250 000€, serkkujen kanssa meni kolmeen osaan (oltiin rintaperillisiä kun molemmat lapset tosta välistä kuolleet).  

Isältä tulossa joskus joku samanmoinen summa, mutta sillä on tietääkseni kaksi lasta uudesta avioliitostaan. En tunne heitä. En tiedä miten tulee menemään.

Multa ei jää perittävää eikä perillisiä.

Miten sinulta ei jää mitään.perittävää, vaikka olet itse perinyt paljon rahaa? 

Vierailija
40/79 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuudessaan jouduin maksamaan vähän että saatiin pesä selväksi. Perin hieman koti-irtaimistoa, josta joillain oli tunnearvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä