Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SAMK YAMK (MASTER SCHOOL) VALINTAKURSSIT, TOVEREITA?

Vierailija
26.05.2025 |

Heippa,

Onko täällä muitakin, jotka hakeneet SAMK YAMK:iin? Sain pisteiksi 76/100, Oma Opintopolku ei vielä anna tietoa pääseekö tuolla sisään/varasijalle

Kohtalotovereita?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tuosta valintakokeesta 77 pistettä. Tuleekohan tulokset vasta silloin juhannuksen aikaan?

Vierailija
2/13 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tulosten julkaisupäivä ole ihan selvästi kerrottu.

Kuunnellut ihan leuka auki nykypäivän nuorten hakuhommaa, töissäkin parilla lapset just hakee. Isät lähtee töistä kesken työpäivän viemään puuttuvia henkkareita ja lapset myöhästelee junien takia.

Kun itse ysärillä hain yliopistoon (ja pääsin sisään Helsinkiin, Tampereelle, Turkuun, Ouluun ja Joensuuhun) niin kävin noissa kaikissa ihan itse junalla erillisissä pääsykokeissa, ja menin myös junalla sitten katsomaan ne tulokset sieltä koulujen seinältä. Sinä päivänä kun ne julkaistiin.

Ei ole vaikeaa katsoa netistä koska tulokset tulee. Olkaa hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sen kaikki tietää, koska ne viimeistään julkaistaan. Kuitenkin saattaa näkyä jopa useampi viikko etukäteen, joten ihan kiva näitä on yhdessä jännittää, koska tulokset tulee. :) 

Vierailija
4/13 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuunnellut ihan leuka auki nykypäivän nuorten hakuhommaa, töissäkin parilla lapset just hakee. Isät lähtee töistä kesken työpäivän viemään puuttuvia henkkareita ja lapset myöhästelee junien takia.

Kun itse ysärillä hain yliopistoon (ja pääsin sisään Helsinkiin, Tampereelle, Turkuun, Ouluun ja Joensuuhun) niin kävin noissa kaikissa ihan itse junalla erillisissä pääsykokeissa, ja menin myös junalla sitten katsomaan ne tulokset sieltä koulujen seinältä. Sinä päivänä kun ne julkaistiin.

Älä odota liikoja tulevilta Mastereilta. 

Vierailija
5/13 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti sen kaikki tietää, koska ne viimeistään julkaistaan. Kuitenkin saattaa näkyä jopa useampi viikko etukäteen, joten ihan kiva näitä on yhdessä jännittää, koska tulokset tulee. :) 

Kun ei ne tule etukäteen, koska opiskeluvalinnan tulokset tehdään hallinnollisena päätöksenä, jonka oikaisuvaatimus/valitusaika alkaa julkaisupäivästä. Jos ne julkaisisi 2 viikkoa etukäteen, myös se valitusaika alkaisi silloin ja mikä sotku siitäkin tulisi, kun sitten joku lukee tulokset vasta juhannuksena ja valitusaikaa onkin vain 10 päivää enää.

Tervetuloa aikuisten maailmaan.

Vierailija
6/13 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä odota liikoja tulevilta Mastereilta. 

Jep, naurettiin työkavereiden kanssa kun kesäharjoittelija stressasi gradustaan puoli vuotta. Arvostelu hyväksytty tai hylätty. Eli vanhalla asteikolla kaikki a-B-c-arvosanatkin kelpaa eli jokainen pääsee läpi, jos ei improbaturia saa.

Vierailija
7/13 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinähän on, että tulokset julkaistaan tuolloin viimeistään? En mä viimeksikään joutunut siihen asti odottamaan, mutta varmaan se oli sitten joku virhe, että näkyi "etuajassa". :D 

Vierailija
8/13 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi entisaikoja. Kahdeksankymmenluvulla useammalla junalla kauas kotoa kesähotelliin yöpymään ja kaksipäiväisiin pääsykokeisiin. Ensimmäisen päivän iltana käytiin katsomassa ulko-oveen teipatusta paperista, kuka sai jatkaa kokeita aamulla. Toisen päivän puolivälissä karsittiin taas, ja jäljelle jääneet jatkoivat kokeita iltakahdeksaan saakka. Sitten takaisin kotiin odottelemaan kirjettä lopullisesta valinnasta. Ihan vahingossa ei opiskelupaikkaa saanut.

Vierailija
9/13 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi entisaikoja. Kahdeksankymmenluvulla useammalla junalla kauas kotoa kesähotelliin yöpymään ja kaksipäiväisiin pääsykokeisiin. Ensimmäisen päivän iltana käytiin katsomassa ulko-oveen teipatusta paperista, kuka sai jatkaa kokeita a

Tämä. Arkkitehtiosastolle oli nelipäiväinen piirustuskoe Otaniemessä, asustelin silloisen miesystäväni äitipuolen olohuoneen sohvalla Keravalla, josta joka aamu matkustin kolmella junalla ja bussilla Otaniemeen. Onneksi pääsin ekalla kerralla sisään opiskelemaan.

Nykyään arkkitehdiksikin kai pääsee kirjoittamalla hyvät tulokset biologiasta, Saksan kolmoskielestä ja uskonnosta...

Vierailija
10/13 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi entisaikoja. Kahdeksankymmenluvulla useammalla junalla kauas kotoa kesähotelliin yöpymään ja kaksipäiväisiin pääsykokeisiin. Ensimmäisen päivän iltana käytiin katsomassa ulko-o

"Tämä. Arkkitehtiosastolle oli nelipäiväinen piirustuskoe Otaniemessä, asustelin silloisen miesystäväni äitipuolen olohuoneen sohvalla Keravalla, josta joka aamu matkustin kolmella junalla ja bussilla Otaniemeen. Onneksi pääsin ekalla kerralla sisään opiskelemaan.

Nykyään arkkitehdiksikin kai pääsee kirjoittamalla hyvät tulokset biologiasta, Saksan kolmoskielestä ja uskonnosta..."

Pääsin minäkin. Ihan hyvä juttu, koska hain vain tuohon yhteen paikkaan. Ennen pääsykoereissua oli muuten jo karsittu ylioppilastodistuksen keskiarvon ja kahden olennaisen aineen arvosanan perusteella. Jälkimmäisen koepäivän iltana sai vielä tehdä kaksi sivuaineeseen liittyvää koetta, joista toinen sentään oli vapaaehtoinen. Toisena päivänä pidettiin myös kaksi haastattelua, jotka olivat aika raakoja. Ei mitään ryhmäjuttuja, vaan yksin piti pärjätä raadin edessä.

Jos halusi soittaa kotiin, piti joko jonottaa laitoksen tai kesähotellin kolikkopuhelimeen tai lähteä kaupungille puhelinta etsimään.

Vierailija
11/13 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tiedoksi, että tuloksista piti ilmoittaa viimeistään 3.7. ja tänään sain tiedon että sain paikan. :) Eli kyllä voi tulla etukäteen.

Vierailija
12/13 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ne tule etukäteen, koska opiskeluvalinnan tulokset tehdään hallinnollisena päätöksenä, jonka oikaisuvaatimus/valitusaika alkaa julkaisupäivästä. Jos ne julkaisisi 2 viikkoa etukäteen, myös se valitusaika alkaisi silloin ja mikä sotku siitäkin tulisi, kun sitten joku lukee tulokset vasta juhannuksena ja valitusaikaa onkin vain 10 päivää enää.

Tervetuloa aikuisten maailmaan.

Tervetuloa aikuisten maailmaan, kun tulokset tuli reilusti ennen sitä päivää, kun niiden piti viimeistään tulla. ;) 

Vierailija
13/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin opiskelemaan <3

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi