Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioliitto kriisissä, ei läheisiä joille puhua

Vierailija
26.05.2025 |

Olemme olleet mieheni kanssa kuusi vuotta yhdessä, joista neljä naimisissa. 

Suhteessa on todella, siis oikeasti todella paljon hyvää, rakkautta ja lämpöä. 

Isoin vika on se, että minulle selvisi vasta avioliittomme jälkeen, että mieheni on pimittänyt asioita, joita on tapahtunut ennen tapaamistamme. Sen jälkeen olen huomannut, että hän usein kaunistelee totuutta.

Lisäksi hän yrittää välttää konflikteja ja myös miellyttää minua aivan oudoilla tavoilla. Jos vaikka kerron haluavani tai tarvitsevani jonkun tavaran, hän heti sanoo että oli juuri miettinyt sen ostamista minulle. Ja en todellakaan usko, että olisi uhrannut ajatustakaan. 

Nämä asiat ovat parin vuoden aikana paisuneet niin isoiksi, että luottamus on ottanut iskuja. Mitään pettämistä tai vastaavaa ei ole, mutta koen itseni loukatuksi ja jotenkin halveksutuksi.

Luulin tämän olevan loppuelämän suhde ja sillä ajatuksella menin naimisiin. Olen työstänyt vuosia näitä asioita, yrittänyt keskustella, kertoa tunteistani, mutta tunnen olevani jumissa ja siksi mietin jopa eroa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli juuri tuollainen kumppani. Valheet olivat niin kummallisia ettei kukaan niitä uskoisi. Ja syy ei ollut toiset naiset. Tosin loppuajan epäilin vahvasti, että miehellä suhde mies puoliseen ystäväänsä tai useampaan. Ikinä asia ei selvinnyt sillä ghoustasi ja gaslightasi totaalisesti vai ja alunperin väitti ettei ole ikinä tuntenut ja kokenut mitä kokee. 

Vierailija
22/30 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli juuri tuollainen kumppani. Valheet olivat niin kummallisia ettei kukaan niitä uskoisi. Ja syy ei ollut toiset naiset. Tosin loppuajan epäilin vahvasti, että miehellä suhde mies puoliseen ystäväänsä tai useampaan. Ikinä asia ei selvinnyt sillä ghoustasi ja gaslightasi totaalisesti vai ja alunperin väitti ettei ole ikinä tuntenut ja kokenut mitä kokee. 

Täällä siis vastaavaa, juuri valehtelua/pimittämistä/sumuttamista aivan kummallisista asioista. Ei totuus suututtaisi, vaan valehtelu. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka muuntelee totuutta, jättää tarkoituksella asioita kertomatta ja vastaa vain kysyttyyn asiaan, on kaikkea muuta kuin puhtaat jauhot pussissa. Ex-mies saattoi vastata omasta mielestään rehellisesti "en ole" jos kysyin esim. onko hän lähettänyt viestiä vieraalle naiselle. Omasta mielestään hän ei valehtele jos a) nainen on lähettänyt viestin, mutta hän ei ole ko. vuorokauden aikana siihen vastannut tai b)jos hän ei ole laittanut viestiä juuri sinä päivänä kun kysyn tai c)jos he ovatkin soitelleet eikä viestitelleet. Tällä tavoin hän salli itselleen hyvin laajat oikeudet pettämiseen. Jätti massoittain kysymyksiä ilmaan, koska vastasi vain ja ainoastaan kysyttyyn kysymykseen ja jos siihen esitti jatkoa (koska oikeasti hän ei vastannut mihinkään) niin sitten se oli heti "tivaamista", "jankuttamista" tai "riidan haastamista". Aloin voida niin hirveän huonosti tuon ihmisen kanssa, että oli pakko lähteä.

Vierailija
24/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairas / mt-ongelmainen / trolli

Vierailija
25/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä keskusteluapua työterveydestä tai seurakunnalta. Meidän vähän vaikea auttaa näin hatarilla tiedoilla.

Vierailija
26/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on salasuhde

Ja se on mies.

Ei tule koskaan kaapista.

Vierailija
27/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Menneet on menneitä, unohda kokonaan se äläkä kysele lisää.

2. Kerro puolisollesi mikä sinua häiritsee, rauhallisesti, syyttämättä, ehkä neuvoen miten haluaisit että hän toimisi.

Aika pieniä asioita nämä, joista pystyy pääsemään yli ja molemmat voivat kasvaa.

Vierailija
28/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole luottamusta niin komea miehesi vaan pitää sua itsestäänselvyytenä. No kerro nyt mitä asioita on pimittänyt niin voimme haukkua miehesi?

Vierailija
29/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vaiheessa että etsit virheitä suurennuslasilla että pääset eroamaan. Se mitä on tapahtunut ennen teidän suhdettanne on menneisyyttä. Sen on hyvä antaa olla menneisyyttä, eikä kaivella sitä koko ajan.

Eiköhän kaikki ihmiset aina välillä kaunistele totuutta. 

Vierailija
30/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve sulla on täikammalla käydä läpi toisen menneisyyttä? Ei se luottamus siitä lisäänny että tivaat kaikkia yksityiskohtia. Olet varmasti aika rasittava suhteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän