Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkät välit teillä on ruokailujen välissä?

Vierailija
26.05.2025 |

Syöttekö enne nälkää jo säännöllisin tunnein vai vasta kun on nälkä? Olen aina syönyt iltapainotteisesti ja ajattelin koittaa miten vaikuttaa se että syö aamupalan ja lounaan. Nämä olen jättänyt välistä, kun kouluruokailut loppuivat, loppuivat myös lounaat. Makeaa tekee iltapäivästä alkaen mieli. Tämän haluaisin loppumaan.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli neljä kilometriä.  Huomenna 150 km, pari päivää vaan 50m ja sitten taas 150 km.

Aika lyhyet km. Alle tunti. Jatkuvastikko syöt? 

On siinä välillä tehtävä töitäkin.

Vierailija
22/45 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön aamiaisen, niin koko loppu päivä on yhtä mussuttamista. Kun jätän aamiaisen väliin niin ruokailut pysyy kohtuullisina.

Eli syön lounaan, päiväkahvin ja päivällisen. Noin klo 10, n klo 15 ja n klo19-20.

Jos syön aamiaisen niin syön klo 5, klo 10, klo 12 pakko saada makeaa, klo 15, klo 19 ja vielä klo 22. Koko ajan tekee mieli tyhjiä kalorioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala klo 9, n. 400 kcal

lounas klo 13, n. 800 kcal

päivällinen klo 19.30-20, n. 800 kcal

Kunnon lounas pitää nälän tuonne iltaan asti. 

Vierailija
24/45 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu on minulla ollut aina eli ei aamupalaa, iltapainotteinen ruokailu ja herkkuja päivittäin.

Panostin rasvan syöntiin ja vähensin hiilihydraatit aluksi n 30g päivä. Makeanhimo loppui täysin. Aamuisin juon usein rasvakahvin. Päivällä nyt syön hiilihydraattia jonkun verran enemmän, mutta lasken kaloreita ja makroja. Tarkoitus on pudottaa painoakin ja on pudonnutkin. Herkut on jäänyt eikä tee mieli mitään. Näin mennyt jo kaksi kuukautta. 

Hyvä hyvä, jatka samaan malliin. Itse aloitin noin vuonna 2011 ja sillä tiellä olen edelleen. Mulla hh nykyään 30-50g päivässä, prode 60-100g, rasvaa vähintään 150g. 2-3 ruokailua per päivä.

Vierailija
25/45 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön silloin kun on aidosti nälkä enkä katso kelloa. Herätessä ei koskaan maistu mikään, eli ruokailut ajoittuvat jonnekin välille 11-02, riippuen siitä miten pääsee nukkumaan. Syön yleensä kolme kertaa päivässä, mutta tosiaan ruokailujen väli on jotain 5-20h. Olen hoikka, energinen ja hyvinvoiva n43v.

Vierailija
26/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset ruokailuajat

- kahvi kun herään, aamiainen 7.30

- lounas 13

- kahvi 14

- päivällinen 19

Välillä tuntuu nälkää mutta en reagoi siihen. 

Normaalipainoinen

Vierailija
27/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala 8:00

Lounas 12:00

Päivällinen 16:00

Iltapala 20:00

Sama mulla. N.4h välein syön. Tärkeintänon että illalle on tulossa kunnon ateria, jolloin himoja ei esiinny kun kroppa tietää että nukkumaanmennessä on kupu tarpeeksi täynnä. 

Vierailija
28/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä, saattaa olla kaksi tuntia tai kaksi vuorokautta. Syön silloin kun on nälkä. En ymmärtänyt aloituksesta, että miksi pitäisi syödä ennen nälkää? En mä mene vessaankaan ennen kuin on hätä tai nukkumaan jos ei väsytä. Ja joo, hoikka olen.

Vierailija
29/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala klo 9, n. 400 kcal

lounas klo 13, n. 800 kcal

päivällinen klo 19.30-20, n. 800 kcal

Kunnon lounas pitää nälän tuonne iltaan asti. 

Jos syö päivällä noin paljon niin ruokakooma iskee.

Vierailija
30/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännölliset ruokailuajat

- kahvi kun herään, aamiainen 7.30

- lounas 13

- kahvi 14

- päivällinen 19

Välillä tuntuu nälkää mutta en reagoi siihen. 

Normaalipainoinen

Kahvi ei ole ruokaa

Vierailija
31/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön "aamupalan" 12.30, lounaan klo 16 ja mahdollisesti jukurtin, hedelmän tai leivän iltapaksi kahdeksan aikaan. Jos ei ole silloin nälkä, en syö. Eli yksi pitkä väli, pari lyhyempää.

Vierailija
32/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 4 ateriaa päivässä, pääasiassa klo 6.30 ja 21 välisenä aikana. Aamupalan ajankohta vaihtelee vähän sen mukaan, miten aamulla herään, mutta yleensä viimeistään puoli 8 olen aamupalalla viikonloppuisinkin. Lounaan syön 11-12 välillä, päivällisen 16-18 välillä. Iltapalan sitten 20-21.30 välillä.

Vierailija
33/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä säännölliset.

-aamiainen, melko runsas klo 6-7

- lounas n. klo 11

- välipala, ihan kunnollinen klo 14-15

- päivällinen n. klo 18

Ei ollut koskaan ylipainoa. Ei makeanhimoa, ellei jostain syystä saa syödä kun olisi aika, jolloin nälkä pääsee liian kovaksi

Vierailija
34/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyt lounas klo11-12

päivällinen klo 16.30

iltapala klo 19

N39 (normaalipainoinen)

Vierailija
35/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kevyt lounas klo11-12

päivällinen klo 16.30

iltapala klo 19

N39 (normaalipainoinen)

Lisään, että aamulla juon pari kuppia kahvia.

Vierailija
36/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui iltamässyttelyt kun aloin syömään kunnon aamiaisen ja lounaan. Oli virhe kärvistellä olemattomalla ruoalla aamulla ja päivällä, mulla se kostautui sillä että koko illan teki mieli syödä jotain ja se ei ollut hallittua. Kun syön ennen puolta päivää kunnolliset annokset joissa mietitty ravintoaineet tasapainoon, illalla on hyvin helppo jatkaa terveellisellä linjalla. Kun tein tämän muutoksen, en enää tuntenut sitä jatkuvaa "nälkää", joka olikin merkki jonkinlaisesta puutteesta. Muutoksen myötä paino on pudonnut 102 -> 84 kg, enkä ole tuntenut laihduttavani. 

37/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Iltapalan sen mukaan, mihin aikaan ja mitä olen syönyt päivälliseksi ja mihin aikaan menen nukkumaan. Kaikkien aterioiden ajankohdat riippuu siitä, mihin aikaan olen herännyt, mitä ohjelmaa on päivän aikana (esim onko just lounasaikaan jotain palavereja, onko mulla mahdollisesti lääkäriaika just lounasaikaan tai olenko lähdössä heti töiden jälkeen jonnekin, jolloin päivällinen siirtyy vasta myöhemmäksi) ja siitä, mihin aikaan olen syönyt sen edellisen aterian. Mä syön kyllä makeaakin (esim marjoja ja hedelmiä), mutta varsinaista makeanhimoa mulla ei ole. Esim tänään aamiaisella mulla oli mukillinen kahvia, pieni voileipä, jonka päällä kinkkua, kurkkua ja paprikaa sekä lisäksi muutama isokokoinen mansikka (noin 100 g). Tossa aamiaisessa oli jo puolet päivän C-vitamiinin tarpeesta. Pyrin syömään siten, ettei mitään ravintoaineita tarvitse ottaa purkista. D-vitamiini on ainoa, jota en saa ruuasta riittävästi. Tällä hetkellä olen normaalipainossa, mutta en vielä ihannepainossani. Viime syyskyysta lähtien on painosta lähtenyt 9 kg ihan vain syömällä määrällisesti vähemmän. Syön ja juon siis kaikkea samaa kuin ennenkin, mutta vain määrällisesti vähemmän.  Vielä saa muutama kilo pudota ja olen tyytyväinen. 

Vierailija
38/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 5 kertaa vrk:n aikana. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Tämä on oikea ateriarytmi.

Vierailija
39/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen 07:30

Lounas 12:00

Päivällinen: 19:30

Välipala tarvittaessa iltapäivällä kolmen maissa.

Vierailija
40/45 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun on nälkä ja usein silloin leipää tms..pientä. Joskus syön ruoan mutta en joka päivä. Kahvia pääosin juon joka päivä ja jaksan oikein mainiosti. Jos syön  mahan täyteen niin alkaa väsyttää enkä jaksa tehdä mitään eli aamupalaakaan en syö niin jaksan paremmin töissäkin ja syön ekan kerran vasta  töiden jälkeen kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi