Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työasiat ahdistavat niin paljon, etten pysty nauttimaan vapaa-ajasta

Vierailija
26.05.2025 |

Meillä on töissä ollut koko alkuvuoden todella kiire. Töitä vaan kasaantuu ja kasaantuu, enkä pysy perässä. Pienestä tiimistämme yksi lopetti, joten kaikki olemme tiukoilla. En pysty ajattelemaan muuta, kuin työmäärää ja kaikkia asioita, joita en tänäänkään ehtinyt tehdä. Vapaa-aikana tuntuu, etten ole ansainnut tehdä mitään mukavaa, koska hommat ovat kesken. Ahdistaa ja fyysisestikin on epämukavaa. Olen katsellut työpaikkoja, mutta alallani on heikosti tarjolla mitään järkevää. Tämän takia en uskalla jäädä millekään burnoutsaikulle. Tuntuu, että olen ihan jumissa tämän kanssa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ns periksi. Jätä hommia tekemättä. Kun pomo kysyy miksi työtehtävät rästissä, sano ettet ennätä kaikkia sovittuja asioita tekemään. Jos hommat aina hoituu, niin eihän työvoimavajetta huomaa. Itse olen vetänyt jo kaksi vuotta vajaalla tiimillä ja aina olen tunnollisesti vetänyt hommat maaliin, ylitöinä ja joskus jopa omaan piikkiin. Nyt olen jo niin väsynyt tästä työmäärästä, etten jaksa enää välittää. Hommia jää rästiin, teen sitten jos ja kun ehdin.

Ainoastaan se on varmaa, että jos tästä kyydistä kunnolla putoan, minut korvataan ja itse saan uurastuksestani kärsiä. Kannattaa hidastaa tahtia ajoissa, niin joten kuten pysyy työelämässä kiinni. 

Työelämä on rikki. Kun teet työsi hyvin saat palkinnoksi enemmän työtä. 

Se on valitettavasti totta.

Vierailija
22/26 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhyvinvointilinjaukset ainakin huvittavat. Käytäntö on aivan eri maailmasta kuin työhyvinvointilässytykset. Voisivat työpsykologit sun muut suunnittelijat tulla katsomaan vaikka viikon ajaksi kun kentällä vedetään täysillä hyvä kun vessaan ehtii ja kun töistä lähtee kotiin olo on kuin laivassa olisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta olen sanonut esihlölle ja kollegoille että mulla on liikaa töitä, että olen väsynyt ja että en selviydy työmäärästä. Tänään jaettiin taas lisää töitä kun kollegoista osa sairaana. Kohta enemmän väkeä saikulla kun töissä. Teen homman kerrallaan, muuten joudun saikulle minäkin.

Miten tämän maan työelämä voi sukeltaa näin pahasti? Puolet työikäisistä burn outin partaalla ja puolet työikäisistä työttöminä oloneuvoksina? Mitä järkeä tässä on? 

Vierailija
24/26 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta olisi, jos menettäisin toimeentuloni. Siksi yritän jaksaa. Valitettavasti lähiesimiehellä ei ole mitään valtaa siihen, palkataanko ketään ja hän on myös niin ylityöllistetty, että rekrytointi kestää ja kestää. Iltaisin en nyt ihan vaan voi tehdä mitä haluan, lapset pitää hoitaa. Kiva kyllä puolisolla on samantyyppinen katastrofi töissä ja käytännössä vuorottelemme, kuka on lasten kanssa ja kuka pääsee avaamaan työkoneen. Jippii.

Ap

Vierailija
25/26 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kaikki työtehtävät ei todella ole tärkeitä vaan niitä vain suoritetaan jostain syystä.

Maailma pyörii eteenpäin vaikka osan hommasta jättäisi tekemättä.

Vierailija
26/26 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorisoisin töissä ne mitkä asiat on tärkeitä ja sit vaan yksitellen tekee niitä ja pitää tauot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän