Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soijarouhe on parempaa, halvempaa ja terveellisempää kuin jauheliha

Vierailija
26.05.2025 |

Näin se vaan menee

Kommentit (236)

Vierailija
201/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija-isoflavonit voivat tuottaa estrogeenin kaltaista toimintaa elimistössä matkimalla luonnollisen estrogeenin vaikutuksia. Ne voivat nostaa tai alentaa vere

"Linkkaamani meta-analyysi on kattavampi ja laadukkaampi kuin Healthline.comin artikkelin lähde. Siispä: ei pidä paikkaansa."

Linkaamani meta-analyysi  on paljon kattavampi ja laadukkaampi kuinsinun artikkelin lähde. Siispä:pitää paikkansa.

Sä et ymmärrä, että soija ei sinänsä suoraanvaikuta elimistön omien sukupuolihormonien tasoihin, vaan ne soijan sisältämät kasviestrogeenit eli isoflavonit vaikuttavat itsessään estrogeenisesti (ja antiestrogeenisesti, tilanteesta ja kudoksesta riippuen). 

- ohis

Mihin tutkimuksiin viittaat?

National Institutes of Health (NIH) eli Yhdysvaltain terveysvirasto. Eri

Niin mihin tutkimuksiin viittaat? Et vielä kertonut. Ymmärrätkö, mitä tarkoittavat tutkimus ja viittaaminen?

Vierailija
202/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Soijarouheessa ei ilmeisesti ole makkaraan kelpaamattomia teurasjätteitä, krematorioiden kiireapua tai kirurgiasta ylijääneitä ihmisruumiin osia. Kuten umpisuolia. syöpäkasvaimia ja amputotuja raajoja. Tai osia kadonneista lihatalojen työntekilöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olen luonnontieteiden professori, niin olen tottunut, että kesk

"Kieli ei vaikuta itse asiaan."

Ei vaikuta ja asiaa sinulla ei ollutkaan vaan pelkkä agenda. Vai pysytkö edelleen väitteessäsi että healthline.com ja National Institutes of Health (NIH) eli Yhdysvaltain terveysvirasto levittävät aiheesta valeuutisia?

Vierailija
204/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijansyöjillä on lähes kaikilla sellainen kalpean aneeminen iho. Varmaan kun eivät saa ruokavaliostaan juurikaan bioimeytyvää rautaa. Siitä tuleekin nuorison sanonta "soijainen" viitaten jonkun heiveröisen nuoren/nuorehkon ihmisen ulkonäköön.

Kasviksia en karta. Syön päivittin 300-600g kasviksia. Soijasta en vaan tykkää.

Ehkä ovat terveystietoisempia ja välttelevät myös aurinkoa.

Vierailija
205/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun olen luonnontieteiden professori, niin olen tottunut, että kesk

"Kieli ei vaikuta itse asiaan."

Ei vaikuta ja asiaa sinulla ei ollutkaan vaan pelkkä agenda. Vai pysytkö edelleen väitteessäsi että healthline.com ja National Institutes of Health (NIH) eli Yhdysvaltain terveysvirasto levittävät aiheesta valeuutisia?

Enhän minä sellaista ole väittänyt.

Vierailija
206/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Neither soy nor isoflavone intake affects male reproductive hormones: An expanded and updated meta-analysis of clinical studies" Tällainen meta-analyysi löytyy NIH:iltä.

Vierailija
207/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Neither soy nor isoflavone intake affects male reproductive hormones: An expanded and updated meta-analysis of clinical studies" Tällainen meta-analyysi löytyy NIH:iltä.

Soy isoflavones can produce estrogen-like activity in the body by mimicking the effects of natural estrogen. They may increase or decrease blood estrogen levelsTrusted Source.

Research suggests that soy isoflavones may help make hot flashes less frequent and less severe. Additionally, eating a diet rich in soy early in life may lower breast cancer risk, but this effect has not been demonstrated in low soy diets such as the typical Western diet.

Vierailija
208/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soy isoflavones can produce estrogen-like activity in the body by mimicking the effects of natural estrogen. They may increase or decrease blood estrogen levelsTrusted Source.

Research suggests that soy isoflavones may help make hot flashes less frequent and less severe. Additionally, eating a diet rich in soy early in life may lower breast cancer risk, but this effect has not been demonstrated in low soy diets such as the typical Western diet.

NIH

Vierailija
209/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuossa teillä köyhillä ole pointti tuo halvempaa.

Vierailija
210/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi linnki unohtui😅

Vierailija
211/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on lähteenä?

Vierailija
212/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi linnki unohtui😅

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33383165/ Siinä linkki mainittuun.

Vierailija
213/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän jauheliha nykyään sisältää ? Ennen kun eräässä lihankäsisittelylaitoksessa valmistimme ns. nötköttiä jauhomme, voiton maksimoimiseksi, mukaan mm. kurkkutorvet, sian korvat, saparot, aivot yms. Joskus kun ihraa tuli liikaa piti punajuurimehua lisätä väriksi. Ja verta. ;) Kerran meni vahingossa siivoojan kumisaappaatkin. Onneksi olivat punaiset.

Vierailija
214/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä teksti ei ainakaan ollut tuosta minun laittamasta lähteestä. 

Vierailija
215/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ostin pussillisen ja opinn jopa maustamaan sen hyvänmakuiseksi. En pysty kuitenkaan syömään soijaa, kun se aiheuttaa ihan hirveet ilmavaivat. Lopetin syömisen 

Vierailija
216/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi linnki unohtui😅

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33383165/ Siinä linkki mainittuun.

Kyllä ja jos luet tekstin huomaat sanaparin "ei merkittävästi" toistamisen. Jos taas katsot tutkimusten tuloksia niin huomaat että lähes aina on pieni vaikutus joko testosteroni- tai estrogeenitasoihin. Miksi ajattelet että samat tahot sanovat soijan syönnin vähentävän rintasyöpä riskiä?

Vierailija
217/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen allerginen soijalle, tulis halvemmaks tosiaan ku ois metrin maan alla aika pian. 

Vierailija
218/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500 gramman pussi soijarouhetta vastaa siis ruoanlaitossa 2,8 kiloa jauhelihaa!

Aaaahahahhah. No ei vastaa

Vierailija
219/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijansyöjillä on lähes kaikilla sellainen kalpean aneeminen iho. Varmaan kun eivät saa ruokavaliostaan juurikaan bioimeytyvää rautaa. Siitä tuleekin nuorison sanonta "soijainen" viitaten jonkun heiveröisen nuoren/nuorehkon ihmisen ulkonäköön.

Kasviksia en karta. Syön päivittin 300-600g kasviksia. Soijasta en vaan tykkää.

Ehkä ovat terveystietoisempia ja välttelevät myös aurinkoa.

-Auringon välttely

-Terveellisyys

Se olis valinnan paikka?

Vierailija
220/236 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä teksti ei ainakaan ollut tuosta minun laittamasta lähteestä. 

Kuka sinä olet ja minkä lähteen laitoit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi