Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita elämässä huono onnisia?

Vierailija
26.05.2025 |

Miten jaksatte pitää yllä positiivisuutta ja iloita toisten menestyksistä? Jos teille tulee aina paskaa niskaan. Multa mennyt elämänhalu

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksoin pitkään iloita toisten menestyksestä ja onnesta elämässä koska ajattelin vain, ettei heidän onnensa ole minulta pois ja kiva, kun toisilla menee hyvin. Olin jopa kiitollinen, että toiset eivät joutuneet menemään läpi samanlaisia vaikeuksia mitä itse. Ajattelin, että kyllä se kurssi kohta muuttuu ja elämä muuttuu paremmaksi. 

Ja vitut muuttui. Kyllä se menee niin että toisilla menee aina hyvin ja paremmaksi vaan muuttuu, ja toisille sataa loputonta paskaa niskaan. En vaan jaksanut sitä, ja niinhän minustakin tuli sitten kylmä ja vittumainen, enkä jaksa enää olla edes peruskohtelias ihmisille. Mikä raivostuttaa eniten on se, että yleensä ne ihmiset joilla menee koko ajan hyvin eivät edes arvosta sitä - ja miten toisaalta osaisivatkaan arvostaa, koska eiväthän he tiedä, miten huonosti asiat voivat olla. Sitten oma lukunsa on ne paskiaiset, jotka eivät edes ansaitsisi kaikkea sitä hyvää, mitä saavat. Ja typerää on, että nä

Ehkä tässä on juuri se ero onnellisimpien ihmisten ja sinun välillä. Ne kenellä menee sinusta "aina hyvin", saattaa olla vaikka mitä ongelmia ja menetyksiä mistä et edes tiedä. He ovat onnistuneet olemaan muuttumatta kylmiksi ja vittumaisiksi. Elämä on usein sitä mitä siitä tekee. Enkä tarkoita tällä sitä, että voisi pyyhkiä pois huolet ja murheet vaan se miten niihin suhtautuu. Minulle on jaettu elämässä monesti huonot kortit. En ole silti suostunut muuttumaan vittumaiseksi, sillä kun olen itse vittumainen ovat ihmiset sitä usein takaisin. Se lisää vaan negatiivisuutta elämään. Usein olen surullinen ja väsynyt, mutta huomaan, että olemalla ulospäin kuitenkin vaikka hieman väkisun positiivinen, alkaa se ruokkia itseään ja pian se tuleekin jo itsestään.

Vierailija
62/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää ei voi pidentää, mutta sitä voi aina lyhtentää. Valtavan lohduttavaa, että tämän kaiken voi vaan päättää. 

Jos vaan voiskin päättää jollakin tuskattomalla tavalla, kuten vain nukahtamalla pois...

Mä olen tutkinut monta kertaa Dignitaksen sivuja, uskon että saisin avustetun itsem*rhan mt ongelmien vuoksi, on vaan isotöinen ja kallis homma. Pitäisi saada Suomeenkin tuollainen. 

Joskus ihmettelen miksi ihmiset on niin itsetuhoisia ja myös toisiaan tuhoavia. Ihankuin joku kuoleman kultti olisi lumonnut kaikki. Yhtäkkiä kaikki toivoo jotain avustettua itsemurhaohjelmaa niinkuin nälkäinen leipää. Monet haaveilee ja säästää jotta pääsisivät h

Pystyn käsittämään. Ja olen itsekin yrittänyt itsemurhaa kerran, sekä suunnitellut useammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen tämän ketjun myöhemmin, nyt kommentoin vain avausta. 

Ei sinun tarvitse ylläpitää positiivista oloa ja iloita väkisin toisten menestyksestä. Anna ihan kaikkien tunteiden tulla ja kertoa, mitä sanottavaa niillä on. 

t. Toinen järkyttävän huono-onninen, entinen toksisesti positiivinen

Vierailija
64/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkässä juoksussa hyvä ja huono tuuri menee tasan kaikilla. Kaikki muu on sitten valinnoista ja asenteesta kiinni.

Aika naiivia ajatella, että tuuri menisi tasan.

Idioottiko tuo on? Mietitäänpä vaikka sairastumista. Minun toisella vanhemmallani oli sairaus joka aiheutti kipua ja puhkesi parikymppisenä. Hän kuoli neljänkympin puolella, käytännössä kärsien koko elämänsä. Miten hyvä ja huono tuuri olisi mennyt mitenkään tasan? Tuuri EI MENE TASAN.

Vierailija
65/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melkein 40v mies. Nuorena kiusattu ja syrjitty, vanhempana yhä syrjitty. En hirveästi tykkää ihmisistä, mutta sentään olen huolehtinut kunnostani ja taloudestani. Taloudellinen tilanteeni on hyvä. Jotkut valittavat rahasta, mutta eivät ole valmiita järjestelmällisesti hoitamaan talouttaan hyvin päästäkseen edes kohtuulliseen taloudelliseen asemaan. Kyllä talousasioita hankalampi asia on ihmiset. Helpompaa on olla pois ihmisten luota, koska moni on aika kamala sellaisille, jotka eivät ole samanlaisia "normoja" kuin hän. Onneksi saa tehdä etätöitä.

Vaikka talouden hallinta on sinulle helppoa, ei se ole sitä kaikille. Joku voisi vastata sinulle, että "Jotkut val

Jos kerran löydätte seuraa toisistanne, niin ettehän te sitten enää ole syrjittyjä? Eihän kukaan tule kaikkien kanssa toimeen, vaan sosialisoivat omissa kuplissaan.

Vierailija
66/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tutkinut monta kertaa Dignitaksen sivuja, uskon että saisin avustetun itsem*rhan mt ongelmien vuoksi, on vaan isotöinen ja kallis homma. Pitäisi saada Suomeenkin tuollainen. 

Millaiset mt-ongelmat ja tapahtuneet asiat?  Täsmennystä.

Vierailija
67/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritin psyykata hemmetisti itseäni yhtenä kesänä ja muovata ajatteluani positiivisemmaksi ja optimistisemmaksi. Miten kävi? Perheenjäseneni teki itsemurhan ja on niin vähän enää perheestä ketään hengissä että sielua raastaa. Omaa perhettä ei ole siunaantunut. Olen mennyt kriisistä kriisiin, jossa aina nurkan takana on ollut asioita jotka pilaavat elämäni pysyvästi tai ainakin pitkäksi aikaa. Siihen päälle elämänlaatua alentavat terveysongelmat niin usein mietin että lähden itsekin.

Vierailija
68/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset mt-ongelmat ja tapahtuneet asiat?  Täsmennystä.

No psykoosisairaus, persoonallisuushäiriö, dissosiaatiohäiriö, vaikea masennus. Luulisi sillä jo yhden myrkkyjuoman (kuolema tuolla tapahtuu juomalla tappava neste) saavan. 

Vierailija
69/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melkein 40v mies. Nuorena kiusattu ja syrjitty, vanhempana yhä syrjitty. En hirveästi tykkää ihmisistä, mutta sentään olen huolehtinut kunnostani ja taloudestani. Taloudellinen tilanteeni on hyvä. Jotkut valittavat rahasta, mutta eivät ole valmiita järjestelmällisesti hoitamaan talouttaan hyvin päästäkseen edes kohtuulliseen taloudelliseen asemaan. Kyllä talousasioita hankalampi asia on ihmiset. Helpompaa on olla pois ihmisten luota, koska moni on aika kamala sellaisille, jotka eivät ole samanlaisia "normoja" kuin hän. Onneksi saa tehdä etätöitä.

Vaikka talouden hallinta on sinulle helppoa, ei se ole sitä kai

Jos kerran löydätte seuraa toisistanne, niin ettehän te sitten enää ole syrjittyjä? Eihän kukaan tule kaikkien kanssa toimeen, vaan sosialisoivat omissa kuplissaan.

Eihän elämä ole pelkkää kuplassa oloa, silloin on syrjäytynyt. Pitää oman kuplansa lisäksi olla yhteiskunnan riittävän täysipainoinen jäsen. 

Vierailija
70/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tajunnut aikuisiälläni, että minulla on ollut autistisia piirteitä ja ne ovat vaikuttaneet paljon elämässäni pärjäämiseen.

Mä taas olen tajunnut että olen monissa asioissa heikkolahjainen eli yksinkertaisesti tyhmä. 

Vierailija
71/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tietenkään, olet ainoa...

Vierailija
72/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä elämä on vain yksi pieni hetki, ei tämä ole meidän koti. Elämän tarkoitus on tehdä päätös kummalla puolella haluaa olla pysyvästi. Turhaa miettiä "onnea" täällä tai menestystä. Ainakaan omaa.

No eiköhän se ole selvää kummalle puolelle huono onniset joutuu, samaa jatkumoa

Ap

Ei kaikille. Esimerkiksi minä en näe asioita niin että se olisi tuurista kiinni, vaan että meillä kaikilla on vapaa tahto. Jokainen uskoo miten haluaa. Mutta ymmärrän että helposti tuollaisen käsityksenkin voi omaksua. Ethän voi päättää mihin synnyt. Entä jos syntyy kuningassukuun joka saa kuninkuusoikeutensa joltain antiikin jumalalta? Eikös kunkku Charles kertonut omista juuristaan jotain tällasta? Hitto jos syntyisi johonkin tällaseen p

No en tiedä ketä Michael Jackson tarkoitti jumalalla. Hyvin monet ihmiset ovat ilmoittaneet saavansa tekstejä tai tietoja "hengiltä", ja monet vaikutusvaltaiset ihmiset ovat hankkineet päätöksiinsä tietoja spiritistisissä istunnoissa, esim Gerda Ryti, Minna Canth, puhumattakaan näistä jotka nyt pyörittävät koko maailmaa. Jos uskoo Jumalaan, niin uskoo että Jumala antaa ihmisille lahjoja, kelle paljon, kelle vähän, pointti on se, mitä lahjoillaan tekee, ketä niillä palvelee. Veikkaan että Harry Potterin kirjoittaja sai ideansa babhometilta kun tatuoi käteensä saman tekstin kuin babhometin käsissä on. Voit saada mainetta ja rahaa, mutta kuin kauan siitä nautit täällä kun huomista päivää ei oo luvattu kelleen. Sielunsa voi toki myydä vaikka vitosesta, jokainen öäättää ite.

Vierailija
73/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä elämä on vain yksi pieni hetki, ei tämä ole meidän koti. Elämän tarkoitus on tehdä päätös kummalla puolella haluaa olla pysyvästi. Turhaa miettiä "onnea" täällä tai menestystä. Ainakaan omaa.

No eiköhän se ole selvää kummalle puolelle huono onniset joutuu, samaa jatkumoa

Ap

Ei kaikille. Esimerkiksi minä en näe asioita niin että se olisi tuurista kiinni, vaan että meillä kaikilla on vapaa tahto. Jokainen uskoo miten haluaa. Mutta ymmärrän että helposti tuollaisen käsityksenkin voi omaksua. Ethän voi päättää mihin synnyt. Entä jos syntyy kuningassukuun joka saa kuninkuusoikeutensa joltain antiikin jumalalta? Eikös kunkku Charles kertonut omista juuristaan jotain tällasta? Hitto jos syntyisi johonkin tällaseen p

Hmm, joidenkin aivotutkijoiden mukaan ei ole vapaata tahtoa? Yhtälailla joidenkin mukaan on, se on aina ihan mitä kukakin uskoo. Henkilökohtaisesti mun luotto näihin tutkijoihin ei oo enää yhtä luja kuin joskus aiemmin.

Vierailija
74/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannattaa pohtia, että miksi hakeudut tietynlaisten ihmisten pariin. Ja toisekseen, jos ihminen tulee koko elämänsä omasta mielestään syrjityksi niin katsoisin kyllä peiliin ja kysyisin, että miksi näin? Onko vastaus kuitenkin siellä peilissä? "

On. On diagnosoitu autismi ja ADHD. Mutta enhän minä niitä valinnut, enkä voi neurologista poikkeavuuttani päätöksillä muuksi muuttaa. 

Ja tämän kautta ymmärrän myös muita, eri syistä syrjittyjä ja kiusattuja. Ei hekään yleensä PYSTY muuttumaan sellaisiksi, että ihmiset tykkäisivät heistä. Korkeintaan jotain pinnallsiia käytös- ja puhetapoja pystyy hiomaan, mutta jos persoonallisuuden ytimessä on jotain mikä ärsyttää muita, niin kyllähän ne huonotapaiset ihmiset aina niihin tarttuu ja kiusaa ja syrjii.

Vierailija
75/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämää ei voi pidentää, mutta sitä voi aina lyhtentää. Valtavan lohduttavaa, että tämän kaiken voi vaan päättää. 

Entä jos Raamattu onkin totta ja sen 'päättämisen' jälkeen seuraakin iankaikkisesti itkua sekä hammasten kiristystä ilman exit-mahdollisuutta ja siellä toisella puolellakin jännikset ja alfat vievät kaikki naiset?

Vierailija
76/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ole tuo aiempi, mutta ihmettelen näkökulmaasi. Jos ihminen joutuu koko elämänsä kiusatuksi ja syrjityksi niin itse voi myös vaikuttaa siihen, että onko tekemisissä tämän kaltaisten ihmisten kanssa. Kannattaa pohtia, että miksi hakeudut tietynlaisten ihmisten pariin. Ja toisekseen, jos ihminen tulee koko elämänsä omasta mielestään syrjityksi niin katsoisin kyllä peiliin ja kysyisin, että miksi näin? Onko vastaus kuitenkin siellä peilissä? "

Vau. Syytät syrjittyjä syrjityksi tulemisesta. Taidat olla sellainen ihminen, että potkit muita ihan huviksesi.

Olen itse entinen koulukiusattu, joten olet väärässä. Ihminen voi kuitenkin aikuisena valita seuransa hyvin pitkälle. Ja rehellisesti sanottuna ihmettelen sitä, jos ihminen tulee koko elämänsä ajan aina vaan syrjityksi ja kiusatuksi. Kyllä siinä väkisellä herää ajatus siitä, että miksi näin

Harmi ettet ole oppinut mitään

Vierailija
77/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kannattaa pohtia, että miksi hakeudut tietynlaisten ihmisten pariin. Ja toisekseen, jos ihminen tulee koko elämänsä omasta mielestään syrjityksi niin katsoisin kyllä peiliin ja kysyisin, että miksi näin? Onko vastaus kuitenkin siellä peilissä? "

On. On diagnosoitu autismi ja ADHD. Mutta enhän minä niitä valinnut, enkä voi neurologista poikkeavuuttani päätöksillä muuksi muuttaa. 

Ja tämän kautta ymmärrän myös muita, eri syistä syrjittyjä ja kiusattuja. Ei hekään yleensä PYSTY muuttumaan sellaisiksi, että ihmiset tykkäisivät heistä. Korkeintaan jotain pinnallsiia käytös- ja puhetapoja pystyy hiomaan, mutta jos persoonallisuuden ytimessä on jotain mikä ärsyttää muita, niin kyllähän ne huonotapaiset ihmiset aina niihin tarttuu ja kiusaa ja syrjii.

Myös minulla on ADHD. Ei autismia, mutta vahvoja piirteitä löytyy. Ja olen ollut ns. omituinen koko ikäni ja sosiaalisiin tilanteisiin liittyy haasteita. Mutta allekirjoitan edelleen sen mitä sanon. Aikuisena voi valita itse seuransa ja myös me neuroepätyypilliset voimme opetella sosiaalisten suhteiden ylläpitämistä. En toki väitä, että juuri sinulla on näin, mutta itselläni on pari ystävää, jotka valittavat yksinäisyydestään. Toinen ei ole lainkaan kiinnostunut muiden asioista, ei pidä yhteyttä juuri ollenkaan itse ja toinen taas on ilkeä. Ihan suoraan sanottuna ilkeä. Ja silti he kokevat, että ovat yksinäisiä muiden takia. 

Vierailija
78/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"*huokaus* mitä järkeä on tässä todistelussa? Mäkään en pysty todistaa sulle että pierasin viis minuuttia sitten etkä sä pysty todistaa mulle mitään. Jos mä en nimittäin usko mitä sanot. Näin on."

Juuri niin. Eli on aivan turha tuoda koko asiaa edes esille.

Vierailija
79/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkässä juoksussa hyvä ja huono tuuri menee tasan kaikilla. Kaikki muu on sitten valinnoista ja asenteesta kiinni.

Ei se ole naiviia vaan ihan puhtaasti todennäköisyyslaskentaa. Jos heität noppaa todella kauan, kaikkia silmälukuja tulee likimain saman verran.

Vierailija
80/95 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole naiviia vaan ihan puhtaasti todennäköisyyslaskentaa. Jos heität noppaa todella kauan, kaikkia silmälukuja tulee likimain saman verran.

Voi tehdä päätelmän että nämä asiat eivät jostain syystä ole verrattavissa. Elämä ei olekaan sattumapeliä.