Vain Elämää 2025 - OFFICIAL
Mahtava kattaus. Pidetään keskustelu asiallisena.
.
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011257791.html
Katso lähetysajat : Vain Elämää - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2391)
Laulaako tuo Vesta ns. "normaalisti" lainkaan? En siis tunne tuotantoa mutta vaikuttaa sellaiselta laulaja-lauluntekijältä jolla on hyviä sanoituksia ja sanottavaa mutta kun ei niistä sanoista saa selvää - toki sama ongelma todella monen muunkin varsinkin nuoremman polven esiintyjien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaapäivän kunniaksi kuuntelin Viivin päivän ennakkoon.
Esim Pellen päivänä oli vain hauskaa ja mielenkiintoista seurata, kuinka nuoremmat artistit varioivat nuoren Pellen kappaleita. Se mikä eniten nyt kiinnosti, kuinka vanhemmat artistit esittävät nuoren Viivin biisejä. Ja kyllä kannattaa jokaisen ajallaan ehdottomasti tämäkin jakso katsoa, huikeaa osaamista ja ihania sovituksia.
Sen sanon vielä, että Pellen vetämä Viel yhen kerran meni itselläni tällä kaudella kuulluista esityksistä ensimmäistä kertaa tunteisiin oikein kunnolla. Ei pelkät kylmikset riittänyt vaan tuli kunnon itku. Piti katsoa kahteen kertaan. Vahva tulkinta. Tällä kaudella tuntuu näitä positiivisia yllätyksiä riittävän.
Katoin kans Viivin jakson heti kun mahdollista, koska on mun suosikki. Naurahdin Pellen sanoessa olevansa Reggae ambassador, mutta se tulkinta oli kyl raastava. Ei tullu hilpeä kappale. Mietin et jos rakkaus ja suhteet vielä ton ikäisenä on noin tuskaa niin miksi edes yrittää. Iho nousi kananlihalle. OMG
Tästä Viivin Viel yhen kerran biisistä:
Voisikohan Viivin ja Pellen vavisuttavan vahvoissa tulkinnoissa olla se, että parikymppisenä sitä tuntee kaiken niin vahvasti, rakastumisen, eron. Tunteet on lähes liioitellun vahvoja ja raakoja. Pellellä taas elämänkokemusta ja kyky heittää itsensä kaikkineen peliin. Saa aikaan samanlaisen tuskan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä voisi olla feikimpää kuin "ulkoaopeteltu eläytyminen"
Aika feikkiä on ikinuorena esiintyminen, kun koetetaan keinoja kaihtamatta poistaa itsestä ja esiintymisestä kaikki ikääntymisen merkit ja larpata nuorekasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ikääntyminen ja sen näkyminen olisi ikävää. Omituinen ajattelutapa. Jokainen vanhenee ja kokee seuraukset. Tässä Vain elämää -kaudessa on ihan kaikkein hienointa se, että jokainen artisti on täysin oma itsensä eikä yksikään koeta esittää muuta. Eri ikäiset hienot taiteilijat esittävät versionsa omalla tavallaan omalla tyylillään, juuri omaan ikäänsä ja elämänkokemukseensa osuen. Jokainen tekee sen mihin itsenään pystyy. Jopa naurettavaa ajatella 70-vuotiaan vetävän biisit kuten parikymppinen.
On kyllä melkoinen porukka tällä kaudella koossa. Jokainen tuntuu aidosti arvostavan toisten versioita ja hyväksyvän muut täysin ystävikseen iästä riippumatta. En ole kyllä millään aikaisemmalla kaudella näin hyvissä fiiliksissä esityksiä seurannut. Jokaisella on niin oma erottuva tyylinsä, että tietää jo odottaa mitä tulee, eikä kertaakaan o
Tässä on lähes laidasta laitaan koko musiikkikenttä. Hyvän kun aloin katsomaan, saa uusia musiikkituttavuuksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi 80-luvulla Pelleä kuunnelleet on ihmeissään ettei Pelle olekaan enää nuori punkkari.
Selvä sitten.
Äläpä. Hiukset on erilaiset ja vaatteetkin on vaihtanut. Vanhentunut! Musiikkityyli erilainen. Miten edes kehtaa.
Hyvä kun kehtaa. Jokaisen pitäisi kehdata eikä hävetä yhtään vanhenemistaan. Ikääntymisestä seuraa muutoksia, pitää vaan keksiä millä keinoilla pärjää mukana. Pellellä pelaa pää edelleen, terävä, hauska, huomioon ottava. Vaikuttaa hyväkuntoiselta fyysisestikin. Turha verrata nuoriin tai nuoruuden aikaiseen itseensäkään. Jos olen samassa iässä yhtä vetreässä vireessä niin kiva.
Viivi teki Pellen päivänä kovan version ja nyt Pelle saman Viivin biisistä. Huh! Hienoja vetoja.
Vierailija kirjoitti:
Joko ootte kattonut Laurin päivän? Mikä fiilis siitä jäi?
Alku vasta. Laurikin ollut outolintu ja oman tiensä kulkija ikäistensä mielestä ja joukossa. Hyvä kun jatkoi itsenään.
Jonnan veto juu ihan Jonnamaiseen tyyliin, edellisten tapaan tunnistettava, ei erityisen huikea mutta taattua laatua. Tykkäsin
Vierailija kirjoitti:
Laurista ollut hieman samanlainen kuva kuin nuoresta Pellestä. Tiedostava, herkkä, vihainen nuorimies joka tekee loistavia sanoituksia.
"Oon laittanu tähän mun elämän
Oon kaihtanu kaiken muun typerän, oo-oo-ooh
Oon laittanu tähän mun elämän
Oon kaihtanu kaiken muun typerän
Mut en mä pysty vielkään tyytymään, tyytymään, o-ooh"
Nojuu ehkä noi Vestankin versiot kuulostaa kaikki samalta. Onks se sit huono juttu, no ei tietenkään
Vierailija kirjoitti:
No nyt tietää, mistä Laurin vakavuus johtuu ja herkkyys kumpuaa. Hieno kemia tässä artistiryhmässä. Pelle veti kovimman räpin ja Käärijä hempeimmän humpan ja rakastin kumpaakin.
"On niin hienoo ku...
Tuntuu et me tarvitaan jokainen tähän porukkaan,
että tää niinku täyttyy,
Jos joku lähtis, ni sit tää vuotais kuiviin..."
- Lauri Haav omana päivänään
Helppo olla samaa mieltä, ihan uskomaton ryhmä tällä kaudella Vain elämää
Viivi sössöttää? Ovatko hampaat kuluneet / purenta madaltunut, mistä tulee tuollainen pehmeähkö sössötys?
Vierailija kirjoitti:
Viivi sössöttää? Ovatko hampaat kuluneet / purenta madaltunut, mistä tulee tuollainen pehmeähkö sössötys?
En tiedä Viivistä. Itseltäni on hammas kulunut yläreunasta, eli puhuessa jää enemmän väliä ja siksi sössötän eri lailla kun ennen. Ei ole rahaa korottaa sitä entiseksi ja paikkaa siihen ei kuulemma vielä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Johanneksen rintakarvat <3
Onneksi hän ei sheivaa eikä vahaa rintaansa. Hot.
Kyttääkö kukaan muu kattauksien pöytäliinoja? Tosi tylsät tänä vuonna. Aiemmin ne ovat aina jotenkin kuvastaneet artistia tai jotain teemaa, nyt on tosi hailua ja laimeaa yksiväristä liinaa koko ajan. Olen pettynyt.
Olen itsekin säilyttänyt sellaisen musiikillisen uteliaisuuden ja kiinnostuksen kaikkeen, että lähdin innolla seuraamaan tätä kautta kun oli niin monta itselleni tuntemattomampaa artistia mukana. Pakko sanoa, että mulle tutuimmista Pellestä ja Käärijästä on paljastunut uusia puolia ja henkilökuva kirkastunut ja heidän tuotantoaan toisten esittämänä on ollut mielenkiintoista seurata. Kenenkään hittibiisejä ei ole voinut välttyä kuulemasta, mutta kyllä Laurin ja Vestan päivää odotan että oppii heistäkin ja musiikistaan lisää. Viivin päivä herkkä ja kaunis kuin artisti itsekin, hyviä versioita jokaiselta.