ILMIANNA IHANA KOTIKYLÄSI! Mikä Etelä-Suomen kylä olisi vireä, ystävällinen ja viihtyisä?
Eli siis etsinnässä hyvä paikka kasvattaa lasta, tärkeintä olisi että kylällä on ystävällinen tunnelma ja ympäristö on nätti. Plussaa saa lisäksi seuraavista asioista, mutta jokaisen kohdan ei todellakaan tarvitse täyttyä:
- Jokin vesistö
- Hyvä kyläkoulu
- Kulttuurielämää
- Tarvittaessa yhteydet myös julkisilla (auto on käytössä)
- Suht lyhyt matka johonkin kaupunkiin
- Kauniit rakennukset, historiallisuus
- Lapsiperheitä + heille toimintaa ja harrastuksia
- Luontoa, hienoja retkeilyreittejä
Kommentit (37)
Kannattaako kertoa ääneen hyviä paikkoja koska sitten sinne ryntää isot määrät ihmisiä perheineen. Sitten se ei ole enää se idylli mitä on haettu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako kertoa ääneen hyviä paikkoja koska sitten sinne ryntää isot määrät ihmisiä perheineen. Sitten se ei ole enää se idylli mitä on haettu.
No onko siellä asuntoja isolle ryntäykselle? :) Tuskin! Ja se kiva kyläkoulukin kuolee jos lapsiperheet eivät löydä paikalle.
En TODELLAKAAN ilmianna. En halua tänne epämäärästä rupusakkia nurkkiin pyörimään.
Älkää nyt ihmiset omaa pesää liatko tällä tavoin ... Haluatteko, että naapuriin muuttaa jotain psykoottisia vauvapalstalaisia?
Kylä on kullekin sellainen, miksi sen itse tekee.
Vierailija kirjoitti:
Samaa tulin sanomaan, emme kaipaa tänne meluavia lapsiperheitä vaatimaan palvelua.
Vierailija kirjoitti:
En TODELLAKAAN ilmianna. En halua tänne epämäärästä rupusakkia nurkkiin pyörimään.
Et välttämättä myöskään edusta sellaista ystävällistä ilmapiiriä jota kylältä toivoisin, ;) Ap
Mitenkäs Porvoo? Ei tosin ole kylä, mutta täyttää aika monta kohtaa
Näillä tuntomerkeillä lähtisin etsimään Helsingin seudun kehyskunnista.
Vierailija kirjoitti:
Näillä tuntomerkeillä lähtisin etsimään Helsingin seudun kehyskunnista.
Onko suositella joku erityisen kiva kehyskunta, jossa potentiaalisia kyliä tai kylämäisiä alueita? Ap
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt aivan. Kylä on sellainen, millainen siitä on yhdessä tehty. Yksi ihminen voi tehdä vain yhden ihmisen verran.
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin, ne afrikkalaiset ovat ihan itse tehneet siitä Itis-kylästä sen yhdestä pahimmista painajaisista, mikä maan päältä löytyy.
Tammisaari, jos aloittaja tosiaan tarkoitti koko eteläistä suomea?
Vierailija kirjoitti:
Tammisaari, jos aloittaja tosiaan tarkoitti koko eteläistä suomea?
Tarkoitin kyllä, kiitos vinkistä! Ap
Rauma. Lähellä on kunnon kaupunkikin, Pori, eikä Turku+Tampere kaukana nekään.
Kontula