Vain Elämää 2025 - OFFICIAL
Mahtava kattaus. Pidetään keskustelu asiallisena.
.
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011257791.html
Katso lähetysajat : Vain Elämää - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2412)
Kärtsä nousi jo viidenneksi trendaavien listalla.
Tässä sen näkee että somessa ikänsä viettäneet ovat täysin tynnyrissä kasvaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laurin veto paras tähän mennessä.
Ei siinä kyllä seksiä ollut pätkääkään.
Kuka ja miksi kuvittelee, että biisissä Tahdon rakastella sinua olisi tarkoitus olla seksiä???
Jos et tiedä kappaleen alkuperää niin kuuntele uudestaan jaksosta Pellen kertomus biisin syntyhistoriasta ja sitä edeltävistä tapahtumista. Taskinen oli suuri romantikko, kuten on myös Haav, siinä suhteessa osuva valinta vaikkei Pellen oma biisi olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika viilee kuitti Pelleltä Laurille biisiarvausosiossa "Kuka sä oot"? :DDDDDD
Ei ollut. Kuka sä oot? oli sen biisin nimi, jonka Pelle arvasi.
No mutta ehkä juuri tässä oli se älykäs kuitti. Jos tajusit?!?
Ei Pelle ole pikkusieluinen piilovttuilija. Päinvastoin. Suhtautuu upeasti nuoriin artisteihin.
Mä rakastan näköjään Pelleä ja noista nuorista, niin Johannes on se älykkö ja sivistynein, Laurilla ei ihan lamppu syty, mutta se hurmaa nuorison sitten ihanalla ulkomuodolla ja räpäyttämällä
Vierailija kirjoitti:
Missä?
Käärijä kyllä raiskasi ihan totaalisesti yhden omista suosikeista. 👎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, ettei nuoriso enää lue. Nää nykysanoitukset on kyllä uskomatonta kuraa.
Joo, ihan kauheita. Ihan kuin alakoululaisen kirjoittamia. Nyt nuoret biisintekijät kirjastoon ja pois somesta, heti!
Mitä ihmettä selität? Eikö tehneet 2- ja 3-kymppiset artistit sulle vanhan ajan Einoleino biisejä vaan omaa elämäänsä ja maailmaansa kuvaavia. Ehkä sinä olet rajoittuneisuuttasi ja paremmuuden tuntoasi vieraantunut nykymaailmasta ja nuorista? Pelle kuunteli, ymmärsi, arvosti, jopa herkistyi. Vaikutti kaikenkaikkiaan hyvin otetulta ja kiitolliselta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä sen näkee että somessa ikänsä viettäneet ovat täysin tynnyrissä kasvaneita.
Vai lukittauduitko sinä sinne tynnyriisi jo kymmeniä vuosia sitten?
Pellen päivä juuri katsottu ja ihan telkkarista kun en niinkään suosi maksullisia etukäteisjaksoja.
Kaksi rakasta kappaletta jäi uupumaan ainakin vanhemmasta tuotannosta, nimittäin Juokse villi lapsi ja Gabriel. Jälkimmäinen oli vain Pellen veikkauksessa. Ensimmäinen niitä oikein rakkaita kun takavuosina isosti tuotantoon tutustui ja jälkimmäinen olisi varmasti saanut porukan kyynelehtimään kunnolla.
Harmi ettei enää ole extrabiisit-päivää ollut vuosiin mukana. Noissa olisi ehkä jompikumpi kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä kyllä raiskasi ihan totaalisesti yhden omista suosikeista. 👎
Täysin ala-arvoinen veto ja piti noi faijatkin vielä roudata mukana studioon.
Vierailija kirjoitti:
Pelle on ihana. Oikea sydämen sivistyksen mies. Niin tekee kuin saarnaa. Olisi ollut hyvä isä.
Suosittelen nyt jokaiselle, joka haukkuu nuorempien artistien tekstejä ja sovituksia: katsokaa jakso uudestaan ja kuunnelkaa tarkasti, mitä Pelle puhuu. Ottakaa mallia hänen asenteestaan ja avoimesta suhtautumisestaan uuteen ja muuttuvcaan maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä?
Jake Nymanin Top10 Toivotut -listalla
Tuli häiritsevällä tavalla esille se mistä Pelle jo aikaisemmin puhuikin. Nuoret ovat aivan omassa kuplassaan. Nämä Pellen biisin versioinnit oli lapsellisia, ikään kuin ei olisi jotenkin ymmärretty niitä. Niiden sanoituksetkin menivät nuorilta ohi. Onneksi sentään "Olen työtön" tai "Väkivalta ja päihdeongelma" ei tullut raiskatuksi aututunella ja biisien merkitys käännetyksi joksikin oman elämän sankaritarinaksi.
Minulla ei ole mitään nuoria vastaan ja olen aina kannustava heitä kohtaan. Mutta kyllä täytyy myöntää että sellaiset älykkäät artistit on hävinneet tai ainakin vähentyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan toi nyt aika korni.
Nuoriso laulaa pinnallisesti omasta elämästään. Ei kosketa.
Näinhän se teki Pellekin aikoinaan ja vanhemmat ihmiset haukkuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan toi nyt aika korni.
Nuoriso laulaa pinnallisesti omasta elämästään. Ei kosketa.
Vähän tämä. Ei voi vielä vetää katu-uskottavasti, kun ei ole riittävästi elämää ja kokemusta takana. Jonna ja Mikki vähän siellä päin, mutta Pellen biisit jäävät ilman Pelleä vähän ontoiksi. Ei voi mitään, tämä on nyt pelin henki. Onneksi Pellellä on suuri sydän ja antaa mahdollisuuden nuorille kokelaille.
Oletko sitä mieltä, että Pelle teki biisinsä yli 50-vuotiaana ja vaan noi 5kymppiset pystyy niitä vetämään? Olis kannattanut katsoa Pellen ilmeitä ja kuunnella Pellen puheet. Oli onnellinen, liikuttunut ja kiitollinen nioremmilleen, kehui uusia sovituksia ja etenkin sanoituksia. Nuoret artistit teki nuoren Pellen biiseistä omanlaisiaan, omakohtaisia, onnistuen.
Vierailija kirjoitti:
Tuli häiritsevällä tavalla esille se mistä Pelle jo aikaisemmin puhuikin. Nuoret ovat aivan omassa kuplassaan. Nämä Pellen biisin versioinnit oli lapsellisia, ikään kuin ei olisi jotenkin ymmärretty niitä. Niiden sanoituksetkin menivät nuorilta ohi. Onneksi sentään "Olen työtön" tai "Väkivalta ja päihdeongelma" ei tullut raiskatuksi aututunella ja biisien merkitys käännetyksi joksikin oman elämän sankaritarinaksi.
Minulla ei ole mitään nuoria vastaan ja olen aina kannustava heitä kohtaan. Mutta kyllä täytyy myöntää että sellaiset älykkäät artistit on hävinneet tai ainakin vähentyneet.
Päinvastoin, Pelle puhui aika koskettavasti, ettei ole kosketusta nuoriin, vaikka haluaisi. Eri ikäryhmien välinen kuilu on kasvanut ja myös sen otti esiin. Siihen vaikuttaa juuri tuollaiset asenteet kuin sinulla. Boomerien keskustelukulttuuri on usein todella halventavaa. Pelle sen sijaan on ymmärtänyt nuorten voiman ja muuttuvan maailman. Ja uskon, että sai oikeita ystäviä näistä tämän kauden nuorista ja on juuri sitä, mitä on kaivannutkin.
Vierailija kirjoitti:
Älä, hyvä ihminen, laita Pellen piikkiin asioita, joita ei sanonut ja joista on kanssasi aivan eri mieltä. Ehkä sinä ymmärsit sovitetut biisit väärin, Pellehän kehui niitä. Ei hänellä ollut vaikeuksia ymmärtää, vaikutti olevan jopa innoissaan. Harmitteli, kun ei elämässään ole nuoria, koska jäi lapsettomaksi ja ilahtui kovasti saatuaan noin monta uutta nuorta ystävää.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, nyt en pidä väitteestäsi Pellestä. Pellehän on koko ajan puhunut kuinka haluaa seurata aikaa ja tietää vallitsevista asioista. Piti hyvänä, kun sai nyt nuoria ystäviä elämäänsä, jotta pysyy paremmin tietoisena nuorten maailmasta. Voisiko olla, että sinulta meni ohi nuorempien sanoitukset? Nehän oli loistavia, Viivin biisissä kerrottiin miten nuoret naiset edelleen koetetaan asettaa samaan muottiin ja lokeroida, vähätellään kykyjään, älyään ja omaa tahtoa. Aivan kuten Pellen alkuperäisversiossa. Johannes tavoitti ihan saman nuoren miehen vapauden kaipuun ja perinteisen elämisen mallin välillä kamppailun, joka oli Pellenkin sanoma. Lauri teki Taskisen romantiikkaa kunnioittaen omaan tyyliinsä romantiikkaa tihkuvan rakkauslaulun ja Jere muokkasi naisen tilalle isänsä ja osoitti tälle kiitollisuutensa ja selitti menohalujaan ja valintojaan. Vesta tahtoi rikkoa maailman myöskin hienosti alkuperäisen hengessä. Ei näyttänyt olevan Pellellä vaikeuksia ymmärtää hyväksynnästä puhumattakaan. Oli liikuttuneen oloinen koko illan ja tyytyväinen kaikkiin nuorempiinsa.
Ei kun Jonna Tervomaa oli heikoin, veti hitaasti ja tylsästi, äänikään ei nyt kuulostanu hyvältä. Oikein ootti et biisi loppuis jo.