Onko sinulle tonni iso raha?
Itkettää kun sillä ei saa mitään. Miehen grillikin maksaa 2200 euroa ja kaikki on niin kallista. Pää räjähtää. Pojan ajokorttiinkin pitäisi yksi tonni löytää. Tytön kesäleiri maksaa tonnin.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kuukaudessa jää kaikkien menojen jälkeen n. 1800 euroa säästöön, joten ei paljo hetkauta taloudellista tilannetta, jos löytäisin kaksi 500 euron seteliä postilaatikosta tai ostaisin kaksi animepatsasta 500 euroa per kappale. M28
Helppoahan se on leveillä, kun on syntynyt hopealusikka suussa.
Kyllä ja ei. Riippuu ihan mihin sen tonnin aikoo käyttää. Mikäli sen aikoo käyttää johonkin hyödyttömään, niin silloin se on iso raha. Mikäli menee oikeasti tarpeelliseen hankintaan, niin ei ole iso raha.
On minulle ainakin. Säästöissä ja rahastoissa on 50 000 e, mutta eläke bruttona käteen 1450 e. Pyrin elämään eläkkeelläni, josta ei jää mitään vuokran, laskujen, lääkkeiden ja ruoan jälkeen.
Ei ole iso raha tonni itselleni. Tonneja löytyy säästöstä melkein 80.
Pystyisin koska vain halutessani ostamaan jotakin joka maksaa sen verran tai vaihtoehtoisesti jos saisin tonnin rahaa niin se ei aiheuttaisi minussa erityisiä riemunkiljahduksia.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että kuluttaisin holtittomasti tai en olisi kiitollinen suht hyvästä rahatilanteestani ja elämäntilanteestani. Päinvastoin, säästän kokoajan lisää sen minkä pystyn jotta tilanteeni olisi turvattu myös tulevaisuudessa.
Minulla ei edes ole yhtään säästöjä ja olen todella pienituloinen mutta tonni ei silti ikävä kyllä ole kovin iso raha. Jos tulee jotain korjattavaa tönössä tai autossa tai koirissa tai pihassa niin äkkiä se tonni menee vähintään parissa erässä ja se on jostain vain riivittävä kasaan.
Toki se on sellainen raha että jos joku antaisi minulle tonnin nyt yhtäkkiä niin se helpottaisi todella paljon hetkeksi, nipistäisin osan säästöönkin.
Minullekin se on painomitta eikä mikään raha ensinkään.
Älkää käyttäkö sitä rahasta puhuessanne tai kirjoittaessanne: ei tee erityisen välkkyä vaikutelmaa.
Miltäs tuntuisi esim. "Onko solmu teille iso raha?" (merimaili, 1852 metriä tunnissa) tai "Maksaisitko unssin hampurilaisateriasta?" (n. 28 grammaa)?
Perus-Jamppa
Oon niin rikas, että tonni on mulle sama kuin köyhälle kymppi!
Sano Orpo!
On ja ei. Jos joku maksaa tonnin niin harkitsen kyllä tarkkaan onko oikeasti tarpeellinen ostos.
Toisaalta tonneja on kuitenkin tilillä useampia eli joku tonnin-parin yllättävä meno ei ole suuri ongelma.
Äkkiä ne tonnit kuitenkin häviää, jos umpimähkään ostelee kaikenlaista.
K-raudassa oli viiden tonnin grilli. Sillä syö 50 satasen ravintola-annosta pelkästään sillä grillillä. Siihen pitää tietysti laittaa hiiliinkin 20 euroa kerralla, joten ennen kuin makkara on edes grillissä, rahaa on palanut pizzan hinta woltattuna.Toukokuusta Juhannukseen kestää innostus ja sitten hökötys saa ruostua lopun kesää. Kyllä miehiä viedään kuin jauhopussia näissä rahastuksissa. Mies osti 14000 euron perämoottorin, että pääsee kalastamaan kuhaa. Muutamaa vaille vielä on, että pääsee omilleen. Nainen kun ostaa 40 eurolla kesäksi kukkia, niin ne on sitten kamalan kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Oon niin rikas, että tonni on mulle sama kuin köyhälle kymppi!
Sano Orpo!
On se iso raha kenelle vain.
Ei oo ostelen creditcartilla koko ajan tonneilla asioita. Buy now pay later
Se nyt vähän riippuu mihin laittaa. Ostin vasta silmälasit ja aurinkolasit vahvuuksilla ja maksoivat 1700 euroa. Tuo ei ollut mielestäni paljon.
Mulle se on iso raha kyllä. Tonnilla maksaa jo kolmen kuukauden vuokrat.
Itse aloitukseen, miksi sinun pitäisi maksaa pojan ajokortti? Maksakoot itse.
On se aika iso raha. 3kk sapuskat. 1kk vastikkeet.
Silloin se vasta on iso raha, kun sitä ei ole.
Erittäin iso raha.