Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kaikilla muilla on niin isoja yo- juhlia?

Vierailija
25.05.2025 |

Ymmärrän jos vahemmilla on paljon sisaruksia, mutta jos on se 1-2 sisarusta. Isovanhemmat kuolleet yhtä lukuun ottamatta ja se elossa oleva on sairaalassa.Miehellä ja minulla yksi sisarus kummallakin. Kummit juhlivat omien lastensa juhlia tai asuvat ulkomailla. Mies ei veljensä lisäksi juuri ole yhteydessä kehenkään sukulaiseen ja sieltä puolelta tulee siis yksi perhe. Myös minulla tulee siskon perhe ja viisi elossa olevaa muuta sukulaista.  Ei ole enempää sukua jota voisi edes kutsua. Asumme kaupungissa eikä meillä kerrostalossa ole mitään läheisiä naapureita tms. Ylioppilaan kaverit juhlivat omia juhliaan eikä myöskään siis nuorisoa ole tulossa. Maximissaan 20 henkeä siis tulee oma perhe mukaan lukien. Työkavereilla tuntuu olevan 50- 100 hengen  juhlia. Onko muilla pieniä juhlia?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes kutsuttu kuin kuin vajaa 10, sillä suurin osa sukua (tädit, sedät, serkut) kaikki asuu muualla (maalla) ja heillä omat lapset ja niiden koulun päättäjäiset. 

Ei tulisi mieleenkään kutsua puolituttuja. Kaikilla oma tyylinsä

Vierailija
22/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio on turha. M28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän avoimesti että olen kädet kyynärpäitä myöten ristissä, kun lapseni kirjoitti korona-aikana. Juhlia ei saanut pitää 🥳🥳🥳

Vierailija
24/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulossa noin 15 henkeä sisältäen kolme lasta. Pieni lähipiiri. 

Vierailija
25/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 2-päiväiset yo-juhlat. Ekana päivänä lähiperhe, lempparisukulaiset, naapurit ja kyläläiset. Tokana päivänä sedät ja tädit isän puolelta. Oli todella hauskaa. Monet heistä näin silloin viimeistä kertaa.

Vierailija
26/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole ystäväperheitä ollenkaan?

Tässä se nyt taas nähdään. Ystävät unohtuu kun perhettä perustetaan... sitten ihmetellään, kun ei ole juhliin tulijoita.

Vierailija
27/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lasteni yo-juhliin tulisi max 3 vierasta. Ei kannata järjestää vaan tehdään jotain muuta.

Vierailija
28/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kerrostalossa voisi olla läheisiä naapureita? Me tavataan edelleen naapureita kerrostaloajoiltamme, ollaan 15v jo asuttu muualla.

Vierailija
29/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa kaupungissa asutaan ja suku pieni mun puolelta. Lapsen isän puolelta sukua enemmän. Mun sukulaisia tulee yksi, mutta ystäviä (jotka myös lapselle läheisiä ja mieleisiä) tulee noin 12 ja naapureita muutamia. Yhteensä noin 50 kutsuttu, kaikki ei pääse. On myös lapsen kavereita ja ihmisiä, joiden kanssa ollut tekemisissä. Lapsi ollut suurimman osan lukioajastaan töissäkin, joten saattaa tulla hänen työkavereitakin. 

Vierailija
30/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kutsuu rahojen toivossa nekin sukulaiset, joiden kanssa eivät muuten ole joulukorttia enempää tekemisissä. Meillä miehellä on iso sukulaiset mutta me kutsuttiin vain ne,  joiden kanssa oltiin tekemisissä. Poika itse ei halunnut tuntemattomia serkkujaan tms. Alle 20 vierasta oli. Minulla on veljeä mutta perheettömiä joten minun sukua tuli isä ja veljet. Äitini kuoli kun lapset olivat pieniä. Sitten oli yksi lapsen kaveri, muutama läheinen perhetuttu ja loput miehen sukua. 

Vierailija
31/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukio on turha. M28

Pitäähän vasemmistolaisten päästä kehuskelemaan. Lukiossa aivopestään lapsia kommunisteiksi ja wokettajiksi.

Vierailija
32/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ottaa sosiaalisen verkoston kuin jonakin annettuna juttuna? Laskevat siihen vain perheen ja lähisuvun. Ihmisten kanssa voi ystävystyä ja tutustua eri ikävaiheissa, perheellisenäkin. 

Vierailija
33/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä vieraita lahjojen toivossa kannata kutsua ylimääräisiä. Meillä ainakin naapurit ym. toivat yksittäisen ruusun ja esim. Marimekon patalapun, kyllä siinä jäi itse maksupuolelle kun pitopalvelu kuitenkin oli luokkaa 120 mk per henkilö. Lähemmät sukulaiset sitten toivat avokätisen rahalahjan ja kymmenen ruusun kimpun. T. Se, jonka kakkosjuhlissa juotiin Pommacia lasten kanssa. Ps. Nämä lapset toivat yhteisenä lahjana noin 100 mk maksaneen lahjan joka mulla edelleenkin on esillä.

Vierailija
34/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan sanottu monille, että voi hyvin tulla ilman mitään lahjoja. Mutta mukava on juhlia. Ei ole mitään kallista järjestetty, itse olen leiponut. 

Vierailija
35/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään niiden työkavereiden ja naapureiden juhlissa ketkä kävi aikoinaan meidän lasten. Ne jotka jätti tulematta ilman syytä koska ei kiinnostanut, ei menty niiden eikä mennä tänä vuonnakaan vaikka kutsuttiinkin. Vuoroin vieraissa.

Vierailija
36/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheen vanhemmilla on kaikki omat vanhemmat kuolleet, miehellä on veli, mä olen ainoa lapsi. Lakkiaisissa on ollut joka kerta 60-70 vierasta. Ystäväperheitä, lasten tärkeitä ihmisiä vuosien varrelta: opettajia, valmentajia jne. 

Vierailija
37/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet juhlat tiedossa.

Ei minun tulisi mieleeni kutsua omia ystäviäni lapseni yo juhliin, eihän he "tunne" toisiaan ts lapseni itse toivoi vain ihmisiä jotka tuntee. Samoin ei miehenikään kutsu omia ystäviään.  Valmistuvan omien toiveiden mukaan mennään. 

Ja hän voi sitten käydä omilla kavereillaan kun pieni perhejuhla ohi.

Monella on samaan aikaan omat juhlat, esim lapsen kaverithan pääosin juhlii samana päivänä omissa juhlissaan.

Isovanhempia ei elossa.

Vierailija
38/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuuko joku opettajia, varmaan asutte maalla

Vierailija
39/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 4 ja myöhemmin pari yo:n kaveria. Ihan mukavaa oli! Ei suku päässyt, asuvat tosi kaukana. Läheisiä ihmisiä tms. ei ole eikä ystäviä. Pääasia, että yo itse piti siitä, mitä tehtiin, syötiin ja juotiin sekä oli tyytyväinen lahjoihinsa sekä tulevaan kesään, opiskelupaikkaan jne. <3 20 henkeä on minusta paljon!

Vierailija
40/94 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kummeja, eikä isovanhempia. Naapureita ei kutsuta, eikä "toivota". 

Noin 10 vierasta tulossa, ehkä pari lapsen kaveria illalla.