Savon Sanomat: Uimahalli ei ole mikään Copacabanan hiekkaranta mutta jotkut äidit pukeutuvat niin kuin se olisi
Savon Sanomat Uimahalli ei ole Copacabana mutta jotkut äidit pukeutuvat kuin olisi
Huhhuh, mammat, nyt on pakko purkaa tuntoja! Luin Savon Sanomista jutun siitä, miten Kuopion Kuntolaakson uimahallissa joku nainen oli tullut altaalle langanpätkissä. Ja kyllä ihan julkisesti perhekohteessa, missä pyörii kymmenittäin lapsia. Jopa muksut olivat kyselleet, onko se uimapuku vai unohtuiko puolet kotiin.
Tämä ei ole mikään Copacabanan ranta vaan uimahalli julkinen paikka, jossa toisten alastomuus ei todellakaan kuulu pakettiin. Kyllä, miehet kulkee yläosattomissa ja saunassa ollaan alasti, mutta bikinit, joissa näkyy enemmän kuin peittyy, on eri asia.
Miksi nykyään osa naisista kokee tarvetta työntää kankkunsa kaikkien eteen lapsiperheiden keskellä? Tekeekö se jostain itsenäisen tai rohkean, jos jättää puolet kankaasta kauppaan? Vai onko kyseessä vain narsistinen huomionhaku?
Ja arvatkaa mitä kommenteissa joku vielä väitti, että ne jotka paheksuvat, ovat vaan kateellisia! Anteeksi kuinka? Eikö ehkä voisi olla, että ihmisillä on yhä oikeus odottaa säädyllisyyttä julkisissa tiloissa?
Missä menee raja, mammat? Koskeeko häveliäisyys enää ketään, vai saako uimahalli muuttua kohta aikuisviihdekeskukseksi?
Kertokaa suoraan: onko tämä teistä ok? Ja jos ei ole, miksi nämä "langanpätkämammat" eivät saa palautetta? Ja jos on, niin aiotteko itsekin hypätä lastenaltaaseen stringeissä?
Keskustelu auki. Palan halusta kuulla mielipiteenne.
Kommentit (350)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mammoja kiukuttaa kun puolisot kattelee tiukempaa tavaraa?
No sitä ne itsensäpaljastelijanaiset haluaa et varatut ihailis heitä.
Juu ei. Tässä tulikin tämä ydin. Rouvia potuttaa, että miehet vilkuilevat muita naisia. Muistan kyllä, että nuoruudessani itseänikin harmitti moinen. Nyt kun olen jo 57 v. niin eipä kiinnosta lainkaan kuka ketäkin katselee. Omakin mieheni saa katsella ihan ketä tahtoo.
No, mua ei haitannut nuorempana eikä haittaa nytkään. En silti tykkää persebikineistä julkisella paikalla. Ei liity mitenkään puolisooni, joka ei myöskään ole aina mukana, kun olen uimassa.
Ennen lähinnä teinit harrasti seksuaalisesti provokatiivista pukeutumista kypsymättämyyttään ja paikkaansa aikuisesten maailmassa etsiessään. Nykyään jo ihan nelikymppinen nainen saattaa pukeutua vaikka noihin persebiksuihin, ilman mitään arvokkuutta, seksiobjektin roolia epätoivoisesti hakien. Mistä tämä muutos lähti, että mahdollisimman tavaramaiseksi lihanpalaksi pitää itsensä naisten lyödä? Normaalit miehetkin tuollaista vieroksuu, joten huomiota tulee lähinnä pervopettereiltä. Ehkä se sitten innostaa, jonkun setämiehen pukkarin vessanpönttöön heittämä mälli.
Joo se mikä on jotenkin roisin näköistä uimahallissa, sopii uimarantojen rentoon tunnelmaan ja auringossa lekotteluun. Sopii kysyä miten arvon naisväki suhtautuu mieheen, miel hyvin karvaiseen, jolla on uimahallissa pikkuruinen kalukukkaro tai Boras tyyppinen haarukkaa korostava "uimapuku"? Ihan varmasti herättää ärtymystä, ihmettelyä ja jopa ällötystä, että mitä tuokin tuossa itseään esittelee roisilla tavalla. Ihan sama naisella jotku prsukseen vakoon pureutuva naru, herättää lähinnä ällötystä.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI aina aloitat HUHHUH MAMMAT!
Ainkain kaksi aloitusta just nyt "huhhuh mammat"
ALoita joskus huhhuhu ukot!
No ukot nyt harvemmin käy uimahallissa naru-uikkareissa :D
Vierailija kirjoitti:
Yksikään mies ei tyrmisty nähdessään naisen pienissä bikineissä. Siitä tyrmistyy ainoastaan sellainen usein jo lisääntymisikänsä ohittamut nainen, joka on epävarma omassa kropassaan vaikka näkee sen saman bikinikropan suihkun puolella ilman rihman kiertämää.
Ei lapsetkaan traumatisoidu pienistä bikineistä tai pakaroista, ellei aikuinen myötävaikuta siihen reagoimalla epänormaalilla tavalla
- Järkevän, loogiseen päättelyyn ja ajatteluun kykenevän ihmisen kommentti, ja sellaisenaan täyttä faktaa. Alapeukkujen määrä osoittaa sen, että enemmistö NAISISTA ei edellä mainittuihin korkean kognitio toimintoihin kykene. Sääli todeta omasta sukupuolesta.
No tämä. Suihkun puolella vielä menee, mutta ukkojen silmille et sitä kroppaasi vie, senkin heitukka. Ei tässä mitään lapsia suojella, vaan omaa epävarmuutta. Mitä jos kasvatettaisiin vaikka itsetunto, arvon kanssasisaret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Tässä tulikin tämä ydin. Rouvia potuttaa, että miehet vilkuilevat muita naisia. Muistan kyllä, että nuoruudessani itseänikin harmitti moinen. Nyt kun olen jo 57 v. niin eipä kiinnosta lainkaan kuka ketäkin katselee. Omakin mieheni saa katsella ihan ketä tahtoo.
No, mua ei haitannut nuorempana eikä haittaa nytkään. En silti tykkää persebikineistä julkisella paikalla. Ei liity mitenkään puolisooni, joka ei myöskään ole aina mukana, kun olen uimassa.
Ahdistutko suihkun puolellakin, kun se narubikinityyppi on siellä alasti? Jos nimenomaan omat verkkokalvosi ovat tässä se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai nyt uimahalli on silti sellainen julkinen paikka, jossa persebikinitkin on ok. Hautajaiset olisi eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi Jorma Uotinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaapukansa saa uida kaavuissa koska muuten razizmi.
Burkini ei ole kaapu. Se on tehty uimapukukankaasta ja on joko kokovartalohaalari tai kuin tunika ja juoksutrikoot yhdistettyinä. Burkini on niin kallis, että sen ostanut pesee sen taatusti joka kerta koneessa. Kuituihin jäävä lika ja kloori haurastuttaa kuituja. Siksi uimavaate kannattaa pestä pesuaineen kanssa pikapesussa pyykkikoneessa. Huuhteluainetta ei saa käyttää.
Eikö samalla rahalla kannattais ostaa ihan oikea märkäpuku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä usein soimataan itsensäpaljasteluata mut naiset saa sitä tehdä tai on hyväksymätön nainen. Annetaan sitten miestenkin paljastella itseään. Sama pointti molemmissa, se kiihottaa paljastelijaa kun vastakkainen sukupuoli katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani voisivat kyllä käydä. Minä käyn siellä uimassa 75 min ja sillä selvä. Ei nytkään mitään käsitystä, mitä siellä viimeksi oli muilla päällä. Ties vaikka kaikilla mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistutko suihkun puolellakin, kun se narubikinityyppi on siellä alasti?
Jos tuo on argumenttisi, niin sitten varmasti alastomuus on ihan ok joka paikassa. Koulussa, kaupungilla, juhlissa, töissä. Tai sitten joka paikkaan voi pukeutua mihin vain, opettajilla kau-aukot napaan asti ja sinun miespuolisella pomolla semmoiset housut, joista pippeli näkyy. Ei ole mitään ongelmaa, koska ihmiset ovat suihkussakin alasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai nyt uimahalli on silti sellainen julkinen paikka, jossa persebikinit
No, minusta eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaapukansa saa uida kaavuissa koska muuten razizmi.
Burkini ei ole kaapu. Se on tehty uimapukukankaasta ja on joko kokovartalohaalari tai kuin tunika ja juoksutrikoot yhdistettyinä. Burkini on niin kallis, että sen ostanut pesee sen taatusti joka kerta koneessa. Kuituihin jäävä lika ja kloori haurastuttaa kuituja. Siksi uimavaate kannattaa pestä pesuaineen kanssa pikapesussa pyykkikoneessa. Huuhteluainetta ei saa käyttää.
Eikö samalla rahalla kannattais ostaa ihan oikea märkäpuku?
Se on liian sexy kun paljastaa muodot
Vierailija kirjoitti:
Ennen lähinnä teinit harrasti seksuaalisesti provokatiivista pukeutumista kypsymättämyyttään ja paikkaansa aikuisesten maailmassa etsiessään. Nykyään jo ihan nelikymppinen nainen saattaa pukeutua vaikka noihin persebiksuihin, ilman mitään arvokkuutta, seksiobjektin roolia epätoivoisesti hakien. Mistä tämä muutos lähti, että mahdollisimman tavaramaiseksi lihanpalaksi pitää itsensä naisten lyödä? Normaalit miehetkin tuollaista vieroksuu, joten huomiota tulee lähinnä pervopettereiltä. Ehkä se sitten innostaa, jonkun setämiehen pukkarin vessanpönttöön heittämä mälli.
Ilman mitään arvokkuutta? Eli uimassakin tulisi ennen kaikkea osoittaa arvokkuutta. Alan olla ylpeä omista junttivanhemmistani, jotka eivät käyttäneet tuollaisia ilmaisuja. Heille sentään kaikki olivat arvokkaita, biksuilla ja ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ai, pervo Pena taas avautuu. Luulin, että sinne mennään uimaan, ei tuijottelemaan. Tämän vuoksi naisille omat vuorot uimahalleihin.
Niin miehetkin luuli. Siksi tässä ihmetellään kuka tulee jossain Wicked Weasel biksuissa "uimaan"
"No, mua ei haitannut nuorempana eikä haittaa nytkään. En silti tykkää persebikineistä julkisella paikalla. Ei liity mitenkään puolisooni, joka ei myöskään ole aina mukana, kun olen uimassa."
Miten pärjäät siellä saunan ja suihkun puolella? Ei ole edes niitä naruja. Haittaako se?