Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Savon Sanomat: Uimahalli ei ole mikään Copacabanan hiekkaranta mutta jotkut äidit pukeutuvat niin kuin se olisi

Vierailija
25.05.2025 |

Savon Sanomat Uimahalli ei ole Copacabana mutta jotkut äidit pukeutuvat kuin olisi

Huhhuh, mammat, nyt on pakko purkaa tuntoja! Luin Savon Sanomista jutun siitä, miten Kuopion Kuntolaakson uimahallissa joku nainen oli tullut altaalle langanpätkissä. Ja kyllä ihan julkisesti perhekohteessa, missä pyörii kymmenittäin lapsia. Jopa muksut olivat kyselleet, onko se uimapuku vai unohtuiko puolet kotiin.

Tämä ei ole mikään Copacabanan ranta vaan uimahalli julkinen paikka, jossa toisten alastomuus ei todellakaan kuulu pakettiin. Kyllä, miehet kulkee yläosattomissa ja saunassa ollaan alasti, mutta bikinit, joissa näkyy enemmän kuin peittyy, on eri asia.

Miksi nykyään osa naisista kokee tarvetta työntää kankkunsa kaikkien eteen lapsiperheiden keskellä? Tekeekö se jostain itsenäisen tai rohkean, jos jättää puolet kankaasta kauppaan? Vai onko kyseessä vain narsistinen huomionhaku?

Ja arvatkaa mitä kommenteissa joku vielä väitti, että ne jotka paheksuvat, ovat vaan kateellisia! Anteeksi kuinka? Eikö ehkä voisi olla, että ihmisillä on yhä oikeus odottaa säädyllisyyttä julkisissa tiloissa?

Missä menee raja, mammat? Koskeeko häveliäisyys enää ketään, vai saako uimahalli muuttua kohta aikuisviihdekeskukseksi?

Kertokaa suoraan: onko tämä teistä ok? Ja jos ei ole, miksi nämä "langanpätkämammat" eivät saa palautetta? Ja jos on, niin aiotteko itsekin hypätä lastenaltaaseen stringeissä?

Keskustelu auki. Palan halusta kuulla mielipiteenne.

Kommentit (350)

Vierailija
201/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on siitä, että toiset naiset eivät kestä kun oma mies katselee sitä paljasta perää, niin miksi netissä naiset oikein kannustaa hakemaan varattujen miesten huomiota? Miksi sen vaimon pitää kasvattaa itsetunto, eikö se itsetunto ole aika heikko sillä huomionhakijallakin? Kyllä minä naisena vilkuilisin jos joku mies olisi yhtäkkiä uimahallissa vaikka penis paljaana, väkisin siihen kiinnittäisi huomiota. Jos oma mies tästä olisi mustasukkainen, niin ymmärtäisin täysin. Se olisi sitten outoa, jos mun mies netissä kirjoittaisi että mahtavaa miehet, kalut näkyville vaan!

Olen kyllä sinkku, että fiktiivinen tilanne. Ja keskityn tässä nyt vain tähän yhteen näkökulmaan.

Vierailija
202/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammoilla on muuten tapana myös estottomasti pyllistellä ainakin uimarannalla, kun sitä pilttiä pitää avittaa rantahiekassa. Ei puhettakaan, että kyykistyttäisiin, vaan jalat suorina harallaan ja siitä sitten reilusti kumarrutaan maata kohti niin, että varmaan perse ja pillu paistavat oikein hyvin siitä kiinnostuneille. Ihmiset eivät yhtään mieti näitä juttuja... hävettää heidän puolestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuijotat toisen perskannikoita? Oletko lesbo?

Yleisesti ottaen ihmiset katselevat ympärilleen, eikä niitä perskannikoita voi aina välttyä katsomasta suoraan. En ole ap enkä käy uimahallissa joten en ole siellä stringeihin törmännyt, mutta esimerkiksi jonkin aikaa sitten olin menossa bussiin, ja edessäni oli nainen läpikuultavissa scrunch-leggingseissä. Odotin vuoroani bussin portailla, kun tämä nainen kumartui kaivamaan lompakkoaan lattialle lasketusta kassista, ja työnsi ne scrunch-perskannikkansa suoraan naamani eteen.

Ei ole kovin kohteliasta pakottaa kanssaihmiset katselemaan seiniä tai taivasta, jotta eivät vahingossa näe vieraiden ihmisten perskannikoita.

Vierailija
204/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö semmoset narut ole epähygienisiäkin uidessa.

Niin, uimashortsitkin on kielletty, miksei narubikineitä, hygieniasyistä. Myös mentaalihygieenisistä.

Uimashortsit on kielletty koska niistä ei voi tietää onko niiden kanssa käyty pelaamassa just jalkapalloa.

Vierailija
205/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti joillakin ei vain ole tajua siitä, mikä on missäkin sopivaa ja mikä ei. 

En tiedä, mistä sellainen kulttuurillinen tilannetajuttomuus oikein ihmiselle tulee. Luulisi että aikuinen olisi jo oppinut, mutta ei. 

Samaa olen miettinyt. Aikuiset ihmiset ovat kuin jotain teinejä. Netti ja some on aukaisseet silmät myös sille, miten itsekeskeisiä ja huomionhakuisia ihan ne aikuiset ovat. Mitään muuta syytähän tuollaiselle perseenkään esittelylle ei ole, kuin ihan vaan huomionhakuisuus.

Kivahan se on, että esitellään. Kunhan ei sitten itketä, että setämiehet tuijottavat ja laittavat iskurepliikit liikkeelle. Se pitää myös kestää, että kannikkaa taputellaan, eikä aleta miituuddaamaan ensimmäisestä.

Vierailija
206/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua katsella toisten perskannikoita. En miesten enkä naisten. Viime kesänä Serenassa oli todella kiusallista, kun naiset tulevat ravintolaankin pelkissä narubikineissä. Käytöstavat ja muiden kunnioitus ihan kadoksissa.

Voi että. Ihan kamalaa.

Vierailija
207/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No, mua ei haitannut nuorempana eikä haittaa nytkään. En silti tykkää persebikineistä julkisella paikalla. Ei liity mitenkään puolisooni, joka ei myöskään ole aina mukana, kun olen uimassa."

Miten pärjäät siellä saunan ja suihkun puolella? Ei ole edes niitä naruja. Haittaako se?

Sun mielestä ihmiset voivat olla sitten alasti julkisella paikalla, kun he ovat suihkussakin alasti?

Vierailija
208/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkö on nyt pahin ongelma?

Sen kakkakammon lisäksi?

Vierailija
209/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku mies on julkisella paikalla ohuissa leggareissa, joista näkyy erektio selvästi läpi, niin se on varmasti ihan ok, koska eihän sitä tarvitse katsoa, sen kun katsoo muualle. 

Vierailija
210/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö on nyt pahin ongelma?

Sen kakkakammon lisäksi?

Onko joku tässä ketjussa kirjoittanut, että tämä on pahin ongelma?

Vierailija
211/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No, mua ei haitannut nuorempana eikä haittaa nytkään. En silti tykkää persebikineistä julkisella paikalla. Ei liity mitenkään puolisooni, joka ei myöskään ole aina mukana, kun olen uimassa."

Miten pärjäät siellä saunan ja suihkun puolella? Ei ole edes niitä naruja. Haittaako se?

Sun mielestä ihmiset voivat olla sitten alasti julkisella paikalla, kun he ovat suihkussakin alasti?

Nyt tuli höpsö kommentti. Siis jos olet uimassa ja sinua häiritsee allasosastolla pakarat, niin miten siedät nähdä niitä saunassa ja suihkussa, kun siellä ollaan alasti?

Vierailija
212/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku mies on julkisella paikalla ohuissa leggareissa, joista näkyy erektio selvästi läpi, niin se on varmasti ihan ok, koska eihän sitä tarvitse katsoa, sen kun katsoo muualle. 

Erektio on vähän eri asia kuin nainen bikineissä, vaikka narubikineissäkin. Eihän siinä näy naisen mahdollinen kiihottuminen yhtään enempää kuin kokouikkarissakaan.

Vierailija
213/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on siitä, että toiset naiset eivät kestä kun oma mies katselee sitä paljasta perää, niin miksi netissä naiset oikein kannustaa hakemaan varattujen miesten huomiota? Miksi sen vaimon pitää kasvattaa itsetunto, eikö se itsetunto ole aika heikko sillä huomionhakijallakin? Kyllä minä naisena vilkuilisin jos joku mies olisi yhtäkkiä uimahallissa vaikka penis paljaana, väkisin siihen kiinnittäisi huomiota. Jos oma mies tästä olisi mustasukkainen, niin ymmärtäisin täysin. Se olisi sitten outoa, jos mun mies netissä kirjoittaisi että mahtavaa miehet, kalut näkyville vaan!

Olen kyllä sinkku, että fiktiivinen tilanne. Ja keskityn tässä nyt vain tähän yhteen näkökulmaan.

Tässä aletaan mennä tämän "mustis vaimo" osaston syvään päätyyn... Kukaan ei vaan vastaa tähän, kysyit liian suoraan.

Vierailija
214/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erektio on vähän eri asia kuin nainen bikineissä, vaikka narubikineissäkin. Eihän siinä näy naisen mahdollinen kiihottuminen yhtään enempää kuin kokouikkarissakaan.

Tuplastandardit taas käytössä

T: Eri

Vierailija
215/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Bianca Sensori ole kans vähän joka paikassa paljaana,taitaa olla nykyajan meininki. 

Vierailija
216/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli höpsö kommentti. Siis jos olet uimassa ja sinua häiritsee allasosastolla pakarat, niin miten siedät nähdä niitä saunassa ja suihkussa, kun siellä ollaan alasti?

Eipä tullut. Jos sua ei kerran haittaa alastomuus suihkussa, niin sitten se ei haittaa julkisellakaan paikalla. Ihan sama ajatus tässä kuin sinulla, että jos pakarat eivät haittaa suihkussa, ne eivät haittaa allashuoneessakaan. 

Vierailija
217/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä, treenattu vartalo, ja yritän löytää jonkinlaisia uimashortseja, joista ei näkyisi yhtään kankkua. Mutta vaikeaa on, koska nyt on trendinä stringibikinit/-uimapuvut. Käsittämätöntä, että joku haluaa pukea sellaiset ylleen, koen sellaiset ihmiset hieman tyhminä.

N30, naimisissa ja yhden lapsen äiti

Vierailija
218/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä naisena vilkuilisin jos joku mies olisi yhtäkkiä uimahallissa vaikka penis paljaana, väkisin siihen kiinnittäisi huomiota. Jos oma mies tästä olisi mustasukkainen, niin ymmärtäisin täysin.

Todellako? Minä taas en tajuaisi mustasukkaisuutta lainkaan. En todellakaan näe tilannetta, että minua haittaisi, jos mieheni katse vaivihkaa kääntyy hyvännäköisen daamin perään. Tietenkin törppöily ja törkeä käytös on eri asia. Mutta että vilkaisukin, herranjestas. Varmaan 85 prosentilla naisista on parempi kroppa kuin minulla, totta hitossa niitä terve mies katselee.

Vierailija
219/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen lähinnä teinit harrasti seksuaalisesti provokatiivista pukeutumista kypsymättämyyttään ja paikkaansa aikuisesten maailmassa etsiessään. Nykyään jo ihan nelikymppinen nainen saattaa pukeutua vaikka noihin persebiksuihin, ilman mitään arvokkuutta, seksiobjektin roolia epätoivoisesti hakien. Mistä tämä muutos lähti, että mahdollisimman tavaramaiseksi lihanpalaksi pitää itsensä naisten lyödä? Normaalit miehetkin tuollaista vieroksuu, joten huomiota tulee lähinnä pervopettereiltä. Ehkä se sitten innostaa, jonkun setämiehen pukkarin vessanpönttöön heittämä mälli.

Miehenä voin sanoa, että 50-60 vuotiaat naiset eniten heruttavat ja pitävät silmäpeliä ihan meille taviksille. Teinit eivät näytä edes naamaansa.

Vierailija
220/350 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kannustaa ollenkaan ihmisiä olemaan aina vain itsekeskeisempiä huomiosta ravintonsa saavia? En tykkää yhtään kun katse kiinnittyy yhtäkkiä näkyvillä olevan käytännössä paljaaseen takapuoleen, miksi sen pitää olla paljaana? Uimahallissa!

"katse kiinnittyy". 

No eikö ongelma ole silloin sinun. Mitä varten sun katseesi kiinnittyy muiden vartaloihin? Anna muiden olla ja käyttäydy itse paremmin. 

Sinä se kuljet laput silmillä vai peräti silmät kiinni?