Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko lähteä lomalle niin että ostat vaan lentolipun vaikka Prahaan ja siitä eteenpäin koko suunnitelma on avoin?

Vierailija
25.05.2025 |

Ei hotellivarauksia tms etukäteen, vaan summittainen reitti pääkopassa mitä haluaisit nähdä, tyyliin Etnan ja Lontoon Piccadillyn.

Ajatuksena reissata junalla, Flixbussilla ja yövytään missä milloinkin.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin mutta en pidä tuollaisesta matskustustavasta

Vierailija
62/76 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on paras tapa matkustaa. Moottoripyörällä Euroopassa reissatessa ei ollut koskaan etukäteen varauksia, aina löytyi joku paikka. Ja parhaimmat muistot on niistä paikoista kun eksyttiin ns.oikealta tieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon menny silleen jenkkeihin

Miten pääsit maahan jos ei ollut majoitusta?

Olen mennyt Kiinaan noin.  Voi varata majoituksen viisumia (tai Estaa) varten ja sitten perua sen. 

Tosin se ei sitten osoittautunutkaan hyväksi ratkaisuksi, kun Pekingin majoitukset oli tupaten täynnä...   mutta tämä onkin sitten toinen tarina ja siitäkin selvittiin. 

Vierailija
64/76 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin, jos kohdealueella olisi off-season, lomaa vähintään pari viikkoa ja talous sen verran kunnossa, että yksittäiset ylihintaiset hotellit eivät kaada matkabudjettia.

Vierailija
65/76 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, muttei ole kaveria sellaiseen. Yksin en halua mennä. 

Vierailija
66/76 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskallan, mutta en viitsi. en halua lisää stressiä lomalla jostakin etsimisestä ja päämäärättömästä ajelusta. olen seikkaillut tarpeeksi. minulle ajantuhlausta.

Vierailija
67/76 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittelisi. Voin kokemuksesta sanoa, että tulee helvetisti halvemmaksi varata ja maksaa kaikki hyvssä ajoin etukäteen. Ajoissa varattu meno-paluu lento voi helposti mennä alle 300€:n, mutta viime hetken yhden suunnan lento maksaa usein luokkaa 500€. Majoituksessakin pätee, tosin ei ihan yhtä iso suhteellinen hinnan nousu (ehjkä lähemmäs +/-50% kuin +100%).

Minun kokemus on, että matkaliput kannattaa ostaa hyvissä ajoin, koskee sekä lento- että junalippuja. Mutta majoitusvaraukset sen sijaan ovat usein halvimpia melko viime tipassa tehtyinä, eli samalle tai seuraavalle viikolle saa edullisemman hinnan kuin kuukautta tai paria etukäteen varaamalla. Poikkeuksena vain se, että haluaa huoneen samalle päivälle, jolloin hinta määräytyy aina viimeisen päälle kalleimman listahinnan mukaan. 

Vierailija
68/76 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskallan, mutta en viitsi. en halua lisää stressiä lomalla jostakin etsimisestä ja päämäärättömästä ajelusta. olen seikkaillut tarpeeksi. minulle ajantuhlausta.

Itse ajattelen kanssa näin. Se, että majapaikkaa ei ole varattuna eikä mitää suunniteltu valmiiksi ei ole mitään seikkailua vaan ylimääräistä stressiä. Lomalla haluan käyttää aikaani rentoutumiseen enkä mihinkään admin-hommiin.

Vierailija
69/76 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran tuli tehtyä noin. En vain tiennyt että elokuussa oli Italiassa lomasesonki ja että se paikkakunta, johon saavuin oli italialaisten suosikki ja ei ollut yhtään ainoaa majapaikkaa, missä olisi ollut tilaa. Päädyin nukkumaan rautatieasemalle. Ei koskaan enää.

Eivätkä italialaiset rautatieasemat ole mitenkään viihtyisiä.

Vierailija
70/76 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prahaan voisi mennä ihan pelkällä menolipulla. Pääsen yöksi aina Kafkan Fransin luo. Ja ruoatkin tarjoaa.

Ei häiritse Franzin muuttuminen torakaksi aina välillä?

Vierailija
71/76 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on usein varattuna ensimmäisen ja viimeisen yön majoitus sekä lentoliput molempiin suuntiin. Muuten katsomme aamiaisella, minne tänään suuntaamme ja millainen on majoitustilanne sillä suunnalla. Suunnitelma reissun aikana.

Reissuumme liittyy usein joku isompi tapahtuma tiettynä päivänä. Silloin varaamme majoituksen tapahtuman läheltä jo hyvissä ajoin.

Vuokra-autolla kuljemme ja budjetti on väljä, joten satunnainen kalliimpi majoitus ei maata kaada. Nykyään on niin helppo tehdä hotellivarauksia tien päältä, eikä tarvitse enää illalla juosta paikasta toiseen etsimässä yösijaa. Emme myöskään harrasta pahimmissa turistipaikoissa matkustelua. Pienemmiltä paikkakunnilta löytyy välillä todellisia helmiä majoituspaikaksi.

Vierailija
72/76 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsit maahan jos ei ollut majoitusta?

Paperittomienkin oli helppo päästä maahan Bidenin aikana.

Nykyään voi päätyä El Salvadorilaiselle kuolemanleirille vaikka olisi paperitkin.

Vierailija
73/76 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon reilannut lukion 1-3 v kesällä ja moni teki näin. Meitä oli 8-10 likan porukka. Heti syksyllä alettiin suunnittelemaan reittiä ja joku hostellikirja lainattiin. Keväällä mentiin Helsinkiin. Siellä ulkonaan lippujen osastolla joku sai aina harmaita hiuksia, kun tultiin listan kanssa. Meillä oli kaikki junien numerot ylhäällä, lähtö ja saapumisajat jne

Hyvin suunnittelemalla me saavutettiin taatusti paljon enemmän, kuin miettimällä minne nenä näyttää. 

Yhden äidin työpaikalla oli faxi ja hän joutui aina lähettämään faxeja hostelleihin. Varattiin majoitukset etukäteen. 

kivoja muistoja noista kesistä. Mm Pariisissa käytiin joka kerta ja oltiin samassa hostellissa

Vierailija
74/76 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islam on tunnettu naisten oikeuksien puolustajana ja siksi vauvapalstan akkojen kannattaa toki fanittaa ko. uskontoa.

Irakin parlamentti on hyväksynyt lain, joka lain vastustajien mukaan sallii jopa 9-vuotiaiden lasten avioliitot. Naisten oikeuksia ajavat ryhmät ovat reagoineet lakiin kauhulla, sillä sen pelätään laillistavan lasten raískaukset, koska oman vaimon raiskaaminen ei ole maassa laitonta.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ab54d026-cb29-4dab-af7f-3560957c8a5f

Vierailija
75/76 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt tätä ajatustapaa. Milloin mieli sanoo minne mennä ?

Me varattiin lentoliput hyvissä ajoin ja ollaan vain 4 eri kohteessa. Muutama sisäänpääsy varattu, muuten jää ilman. 

Nämä haaveilijat yleensä maksavat korkeamman hinnan. Kyllä kotona, ajan kanssa, on helpompi tehdä suunnitelmia ja vertailuja

Vierailija
76/76 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida onnistua nykyisen presidentin aikana. Olisi kyllä kiva, jos joku kokeilisi ja kertoisi sitten täällä miten kävi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi