Miten meikkaat arkena ja ikäsi?
Kommentit (112)
Nuorena meikkasin. En meikkaa enää lainkaan. 60+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En onneksi tarvitse meikkivoidetta, käytän ainoastaan spf 50 aurinkosuojaa kasvoilla ja mineraalipuuteria myöskin aurinkosuojalla keskikasvoilla.
Sitten laitan kulmageelia, yläluomen sisärajauksen, luomiväriä, yläluomen rajauksen, ripsiväriä sekä poskipunaa.
N46
Arkena kaikki tuo?
Mitä ihmeellistä tuossa on? Jos toinen pitää huolta itsestään, tulee yleensä toinen nainen selittämään, miten turhaa se on ja miksi hänen ei tarvitse meikata. Nainen on naiselle susi.
Kotioloissa en varsinaisesti meikkaa, ulos mennessä laitan puuteria ja maltillista huulipunaa. Töissäkin yleensä vain nämä. Jos oikein villiksi heittäydyn, voin laittaa peitevoidetta, vähän meikkivoidetta ja ripsiväriä. Silmäni ärtyvät helposti pelkästä ripsiväristäkin, vaikka hankin sen apteekista. 57 v.
Arkena ei meikkiä, ei mitään värjättyä tai pidennettyä.
Jos meikkaan niin laitan CC-voidetta (hyvin ohuelti lähinnä tasoittamaan ihoa, ei peittämään virheitä), poskipunaa, vaaleanruskeaa kulmageeliä. Mun ripset on tosi vaaleat mutta mä näytän mielestäni oudolta jos käytän ripsaria (jos kuitenkin haluan laittaa niin löytyy ruskea). Sen sijaan mulla on upeat huulet joten laitan päiväsaikaan huulikiiltoa ja illalla huulipunaa.
Tää on tosi "meikitön" meikki. Haluan näyttää lähinnä vähän siistimmältä ja pitää ilmeen raikkaana. N33
Rispiväriä ja kylmakynää töihin. Vapaapäivinä en meikkaa ollenkaan.
N33
Kulmakynä, kevyt meikkivoide ja puuteri, ripsiväri. Poskipunaa vähän elävöittämään kasvoja. Usein sekoitan meikkivoiteeseen vähän Lorealin Lumi Glotion-voidetta. Peitevoidetta käytän jos silmänaluset näyttävät tummilta.
Ikää on 31 vuotta.
Jos olen vaan kotona, tai käyn lähikaupassa / prismassa tai lenkillä, en meikkaa mitenkään. Jos menen varsinaisesti kaupungille tai toimistolle jne. ns. oikeasti ihmisten ilmoille, laitan meikinpohjustusvoidetta, mineraalipuuteria, kulmiin joko kulmageeliä tai vähän väriä ruskealla luomivärillä, ripsiväriä taivutettuihin ripsiin ja huulipunaa / kiiltoa sen mukaan mikä fiilis.
N36
Seerumi, kosteusvoide, peitevoide, cc-voide, kulmaväri, ripsiväri. Huulipuna kun menen ulos.
N75
Mulla on ruusufinni, vaikka ei olisi näppyjä, iho on punainen ja tämän vuoksi peitevoide + meikkipuuteri ja aurinkopuuteri. Ripsiväriä laitan ja kevyttä rajausta silmiin, välillä myös luomiväriä. Kulmiin kevyesti väriä ja sävytettyä huulikiiltoa.
Arkimeikki on varmaan aika lailla sama kuin juhlameikki. En halua juhliinkaan mitään sotamaalausta, vaan pyrin häivyttämään huonompia puolia ja korostamaan parempia puolia.
Tekoripsiä en ole koskaan käyttänyt, enkä jaksa panostaa kynsiin, mutta kuitenkin ulos lähtiessä on meikit ja hiukset laitettu.
Puuteria, kirkas punainen huulipuna, violettia luomiväriä sekä kauneuspilkku vasempaan poskeen juuri parran yläpuolelle. M39
Arkena kevyemmin, vähän tasoittavaa cc voidetta iholle, silmiin aina beigeä tai harmaata luomiväriä, erittäin ohut eyeliner ja erotteleva ripsiväri, huulten rajaus ja kevyt väri huuliin on tarpeen, vanhemmiten omat värit ovat ikäänkuin haalistuneet.
Juhliin sitten kaikki pohjustukset ja ihon huolellisemmat sävytykset, silmämeikin ja meikkivoiteen lisäksi poskipunaa ja huuliin enemmän väriä. Olen meikannut koko ikäni, niin ei sitä ilman oikein osaa minnekään lähteä. Käytän laadukkaita tuotteita ja hyviä häivytyssiveltimiä, en halua näyttää liian paklatulta kuitenkaan, tavoite on ennemminkin näyttää freesiltä ja raikkaalta. Olen jo yli 70. Minua ainakin hyvä meikki piristää.
Meikki on työvaatteeni eli bbvoide spf50 , puuteri , hieman varjostusta , valokynä , luomiväri , rajaus, ripsari,huulienrajaus, huulipuna. Jos olen kotona en meikkaa. N56
Vierailija kirjoitti:
Olen 37vuotta ja käytän ripsiväriä, kulmakynää, cc voide tai kevyt meikkivoide, poskipuna, meikin kiinnitys suihke ja vaalea puuteri sekä meikin pohjustusvoide.
Inhoan kiiltoa ja haluaisin löytää tuotteet koko päivän pysyvään matta pintaan. Kokeilin kalliita tuotteita mutta en juuri havainnut eroa Lumenen tuotteisiin ihollani. Etsin siis yhä aineeksia pysyvään mattapintaiseen meikkipohjaan. Saa antaa vinkkejä!
Jos haluat pysyvän mattapinnan, meikinpohjustusvoide pitää olla silikonipohjaista ja meikkivoide yhtä paksua kuin kuvauksissa käytetään. Sillä saa meikin pysymään hyvänä 5-7h. Meikin kiinnityssuihke tekee lopputuloksesta kiiltävän, vaikka onkin matta kiinnityssuihke.
Vierailija kirjoitti:
Arkena ei meikkiä, ei mitään värjättyä tai pidennettyä.
Jos meikkaan niin laitan CC-voidetta (hyvin ohuelti lähinnä tasoittamaan ihoa, ei peittämään virheitä), poskipunaa, vaaleanruskeaa kulmageeliä. Mun ripset on tosi vaaleat mutta mä näytän mielestäni oudolta jos käytän ripsaria (jos kuitenkin haluan laittaa niin löytyy ruskea). Sen sijaan mulla on upeat huulet joten laitan päiväsaikaan huulikiiltoa ja illalla huulipunaa.
Tää on tosi "meikitön" meikki. Haluan näyttää lähinnä vähän siistimmältä ja pitää ilmeen raikkaana. N33
Mikä siinä ihon virheiden peittämisessä on niin kamalaa mainita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En onneksi tarvitse meikkivoidetta, käytän ainoastaan spf 50 aurinkosuojaa kasvoilla ja mineraalipuuteria myöskin aurinkosuojalla keskikasvoilla.
Sitten laitan kulmageelia, yläluomen sisärajauksen, luomiväriä, yläluomen rajauksen, ripsiväriä sekä poskipunaa.
N46
Arkena kaikki tuo?
Mitä ihmeellistä tuossa on? Jos toinen pitää huolta itsestään, tulee yleensä toinen nainen selittämään, miten turhaa se on ja miksi hänen ei tarvitse meikata. Nainen on naiselle susi.
Äläpäs hauku ja yleistä. Suurin osa naisista ei tullut selittämään mitään. Yhden henkilön mielipiteen perusteella sinä nyt levität naisvihaa ja haukut puolta maapallon väestöstä susiksi. Häpeä.
Ennen koronaa arkisin täysmeikki: silmänalusiin silikonipohjaista peitevoidetta juonteita peittämään, eri värisiä meikkipuikkoja korjaamaan ihon värivirheitä (vaaleanvihreä, vaaleanpunainen ja keltainen), peitepuikko, pohjustusvoide, silmänymp. pohjustusvoide, meikkivoide, luomiväri, ripsari, aurinkopuuteri, highlighter. Ainoastaan poskipuna ja kulmat jää laittamatta kasvopiirteistä johtuen. Rajaan silmät, jos olen menossa juhliin.
Koronan aikana ei meikkiä.
Koronan jälkeen: ripsari ja sävyttävä päivävoide. Aikuisiän akne ei ole oireillut, kun jätin meikkaamisen vähemmälle. Toimistopäiviä on 1-2 pv/vko. Muina päivinä en meikkaa. Juhlameikkiin lisään luomivärin ja viimeistelen kiinnityssuihkeella.
Ennen meni 200-300€/kk kauneuden hoitoon. Nykyään 100-200€/v.
En jaksa enää nykyisin arkena meikata. Poikkeus kyllä löytyy. Oikeuden istuntoihin meikkaan. Silloin meikkivoidepuuteri, luomiväri, rajaus, aurinkopuuteri ja huultenrajaus+huulipuna. Ripsaria en käytä, kun mulla aina se onnistuu sottaamaan silmien aluset. Ripset sojottaa alaviistoon, niin aluset sitten mustina....
Jos perjantaina on oikeus ja siis meikannut, niin enimpiän pyyhin pois ennen tallille menoa. Mulla klo 20-21 perjantaisin ratsastustunti ja tallilla on typerännäköistä olla meikattuna.
N53