Miten meikkaat arkena ja ikäsi?
Kommentit (112)
Kosteusvoide, aurinkovoide, meikkivoide, silmien alle peitevoidetta, samoin luomille, ripsien kääntäminen, yläluomiin väriä, poskipuna, mascara, contour stick. Lopuksi kevyesti aurinkopuuteria. Lopputulos on luonnollinen. Olen 66-v.
66-v unohti mainita huulipunan ja huulikiillon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan arkena töihin primeriä, meikkivoidetta, poskipunaa ja luomiväriä.
Erikoistilaisuuksiin muotoilen lisäksi kulmat ja laitan ripsiväriä & huulipunaa.
N48
Minkälaiset ripset sulla on luonnostaan? Mietin vaan, kun itselle ripsiväri on se ainoa, mitä en jättäisi pois omasta arkirutiinista (enkä juhlameikistäkään). Minulla on luonnostaan pitkät ja kaareutuvat, mutta varsinkin kärjistään hyvin värittömät ripset ja "tarvitsen" niihin väriä.
Mulla on pikimustat ja aika pitkät ripset. Jos laitan vielä ripsiväriä, näytän heti tosi meikatulta, jota en arkena halua. Lisäksi olen huomannut että iän myötä ripsiväri tai kajal ovat yhä helpommin iholla ja se näyttää nykyään ihan kamalalta. Käytän siis ripsaria tosi harvoin ja silloinkin saa olla usein korjaamassa meikkiä.
Oon kyllä myös huomannut kavereista että monelle ripsari on se tärkein, eikä se tee heitä yhtään meikatun näköiseksi kuten minut tekee.
Vierailija kirjoitti:
Etätöissä, en meikkaa arkena paitsi jos lähden vaikka kaupungille (en välttämättä silloinkaan). Ensimmäisenä laitan kulmat, jos on aikaa ja jaksamista niin vähän peitevoidetta joihinkin kohtiin, puuterointi, kevyt rajaus ja ripsari.
Jos oikein on menoa (vaikka ravintolaan puolison kanssa romanttisesti) niin kynän sijaan tussirajaus silmiin, kevyesti poskipunaa ja huulirajaus+kiilto. Nuorena näytti paremmalta näyttävä meikki, jotenkin ei iho enää kanna sitä niin hyvin vaan helpompi on myös kauniimpi. N40
Tämä. Olen katsellut ikäisiäni (55 v) naisia, ja se kova ja paksu meikki on kyllä vanhentava. Mutta varmaan monet tuntevat itsensä "alastomaksi" ilman, koska ovat koko ikänsä teheet sitä. Itsellä meikkivoide vaihtunut kevyeksi CC-vuoiteeksi. Kulmat ruskeat, mustan sijaan. Ripsaria joskus, ja ehkä luomiväriä. Tuntuu, että rajaustussikin on liikaa. Kynä taas ei oikein pysy. Ei jotenkaan kyllä enää huvita meikkailla sitäkään vähää, kun paljon kotosalla.
Primer pitämään rasvoittumista+ mineraalimeikkipuuteri vähintään. Yleensä kulmat ojennukseen hiusvahalla 🙂 Geeleistä ei ole mihinkään. Saatan myös taivuttaa ripset (tummat itsessään kuten kulmatkin) ja rajata yläluomet. Ikää 36v.
Joka päivä laitan geelillä kulmakarvat ojennukseen (minulla on edelleen tummat ja tuuheat kulmakarvat, joita en ole koskaan nyppinyt). Lisäksi ohut meikkivoide, jossa aurinkosuoja (meikkivoidetta aloin käyttää vasta pari vuotta sitten, kun näytin ihan kalmolta) + ripsiväri ja huulikiilto. Nämä joka päivä, menin jonnekin tahi en.
N70
Olen meikannut elämässäni muutaman kerran joskus junnuna baariin mennessä. Nyt ei ole meikkiä ollut naamassa yli kymmeneen vuoteen. 32v. Toki useimmat ihmiset luulevat että minulla on meikkiä, kun ripset ja kulmakarvat ovat luonnostaan todella tummat. Jo ala-asteella luokkalaiset kyselivät miksi meikkasin kouluun, vaikken oikeasti ollut koskaan meikkeihin koskenutkaan :D
Mä laitan peitevoidetta, vähän poskipunaa ja highlighteria, väritöntä kulmageeliä, neutraalia huulikiiltoa, ja taivutan ripset.
Noilla saa tooosi luonnollisen lopputuloksen.
Omasta mielestä ripsari, luomiväri, ja meikkivoide turhia, liian epäaitoja, ja saa näyttämään tyhmältä.
On tosi ok meikata, tai olla meikkaamatta, kunhan muistaa myös ihonhoidon!
Mulla on ripsienpidennys ja puuterikulmat, joten pääsen helpolla. Tulee ainoastaan aurinkosuoja, primer, puuteri. Vähän ripsaria alaripsiin.
Olen luonnostani täysin väritön mutta olen oppinut meikkaamaan luonnollisesti ja selkeästi punertavanruskeisiin hiuksiin mätsäten.
Kuulostaa paljolta mutta oikeasti naturel lopputulos:
Korealainen kosteusvoide, meikkivoide, peiteväri, nestemäinen poskipuna, kulmageeli, luomiväri , eyeliner ja ripsari.
Huuliin väritön huulivoide.
Puuteria ei ikinä koska siitä tulee läntätty iho.
Ja kyllä meikkaan joka ikinen päivä - itseäni varten.
N50
En meikkaa arkena. Aurinkorasva riittää kesäkuukausina jos on pakko oleskella pahimmassa paahteessa.
N35
Aamulla suojakerroin 50 päivävoidetta tähän aikaan vuodesta, hieman Natural glow:ta Lumenelta, sipaisu poskille, otsaan ja nenän varteen bronzing powderia ja poskipäihin coral blushia, huulille kevyt rajaus+kiiltoa tai huulipunaa, riippuen päivästä ja fiiliksestä. Ja vaatteista. Ainiin, kulmat kuosiin Nyx:in kulma"pensselillä", en muista nimeä. Aikaa menee n.10min.
Ihoni on tasainen ja hyvä, ei nasolabiaalijuonteita/Sibelius-ryppyä, harakanvarpaita silmäkulmissa tms. En ole koskaan tupakoinut enkä harrastanut auringossa ihoni grillailua.
Mossan tuotteista tykkään myös, niitä käytän ihonhoitoon ja tilasin juuri aleja hyödyntäen ns valmiiksi muutamia lempparituotteitani. Bybin bakuchiol-seerumi ollut käytössä myös. Saunon 3-4x/vkossa ja kuorin ihoni 1x/vkossa.
N49
Peiteväriä, puuteria, tumma luomiväri, kulmat kynällä, huulten rajaus ja huulipunaa. Poskipunaa poskille ja kulmakarvan alle. Ei ripsiväriä. Aina kun ulko-ovesta astun niin nämä. Asun kaupungin keskustassa. Maalla asuessa olin meikitön. 61N
63 vee. Poskipunaa, luomikynää ja ripsiväriä. Siinä menee noin 2 minuuttia.
Olen 37vuotta ja käytän ripsiväriä, kulmakynää, cc voide tai kevyt meikkivoide, poskipuna, meikin kiinnitys suihke ja vaalea puuteri sekä meikin pohjustusvoide.
Inhoan kiiltoa ja haluaisin löytää tuotteet koko päivän pysyvään matta pintaan. Kokeilin kalliita tuotteita mutta en juuri havainnut eroa Lumenen tuotteisiin ihollani. Etsin siis yhä aineeksia pysyvään mattapintaiseen meikkipohjaan. Saa antaa vinkkejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En onneksi tarvitse meikkivoidetta, käytän ainoastaan spf 50 aurinkosuojaa kasvoilla ja mineraalipuuteria myöskin aurinkosuojalla keskikasvoilla.
Sitten laitan kulmageelia, yläluomen sisärajauksen, luomiväriä, yläluomen rajauksen, ripsiväriä sekä poskipunaa.
N46
Arkena kaikki tuo?
Noin vähän, valokynä puuttuu samoin varjostukset, huulimeikki...
En meikkaa arkena, vain juhliin. N50
En meikkaa. Meikkaaminen loppui koronaan. Tein silloin ja teen nyt sekä likaisia töitä että siistejä töitä, joissa ollaan ihmisten katseiden kohteena. Olen ajatellut, että jos edes sopivan ripsivärin ostaisi ja edes vähän laittaisi kulmia ja huuliin hieman väriä. Ei ole toistaiseksi tapahtunut. Olen 45-vuotias.
Meikkivoide, puuteri, highlighter, poskipuna, luomiväri, kajaali, ripsiväri, kulmakynä, kulmaväri, huultenrajauskynä, huulikiilto tai huulirasva.
N47