Onko asiatonta mennä äitipuolen hautajaisiin? Mies sanoo että pitäisi mennä, itse olen täysin eri mieltä
Kirjoitin tarkemman aloituksen mutta nettiyhteys pätkäisi julkaistessa, enkä ainakaan löydä ketjua. Ehkä se ei koskaan tullut palstalle saakka.
Eli siis miehen äitipuoli menehtyi, biologinen sisko ilmoitti siitä. Kyseessä uusperhe, eli mieheni isä ja sisko, ja äitipuoli ja hänen lapsensa. Joskus oltiin läheisiä, sitten mies laittoi välit poikki näihin "siskopuoliin" heidän asiattoman käytöksen takia. Olivat asiattomia siis minua kohtaan. Sen jälkeen ei olla oltu äitipuoleenkaan yhteydessä 18 vuoteen koska mies koki, ettei sitä perhettä enää ollut kun isä kuoli.
Nyt kuitenkin mies ajattelee että hautajaisiin pitää mennä, koska äitipuoli kuitenkin kasvatti häntä teini-iässä. Minä en missään nimessä sinne mene, tiedän ettei minua siellä siedä kuin biologinen sisko ja mieheni. Mutta sitten taas, ajattelen että aiheuttaa kovasti närää sekin jos mies sinne menee. Ei ole vanhaan äitipuoleen missään yhteydessä 18 vuoteen, mutta hautajaisiin tupsahtaa? Olen sitä mieltä että korkeintaan adressi, ja siinä kaikki.
Miehelle en ole vielä puhunut ajatuksiani kun toivon ensin muiden näkökulmia, olenko ihan hakoteillä?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mene vaan. Ole suurempi ihmisenä, kuin tuo äitipuoli.
Minä kyllä sanoisin, että jos joku tulisi minun hautajaisiini, jonka kanssa en ole ollut elämässäni tekemisissä, että kyseessä on tekopyhyys ja tungettelu. Se ei ole suuruutta vaan raukkamaisuutta, tulla pokkuroimaan ja esittämään surevaa, kun on elämässä vaikuttanut minuun negatiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä sanoisin, että jos joku tulisi minun hautajaisiini, jonka kanssa en ole ollut elämässäni tekemisissä, että kyseessä on tekopyhyys ja tungettelu. Se ei ole suuruutta vaan raukkamaisuutta, tulla pokkuroimaan ja esittämään surevaa, kun on elämässä vaikuttanut minuun negatiivisesti.
Emme tiedä äitipuoli, vaika AP. oli suurempi syypää. Ei yksi kivi jauhoja tee. Mies lienee antanut anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kannattaa aina ensin kysyä täältä palstalta neuvoa ennen kuin alkaa läheistensä kanssa keskustella.
Onhan ap keskustellut. Mies haluaa mennä, haluaa apn mukaan. Mies ei aio jatkossakaan olla tekemisissä näiden ihmisten kanssa.
Luepa uudelleen viimeinen kappale aloituksesta. Ei ole keskustellut, ensin pitää kysyä palstalta.
Menin edesmenneen äitini lesken hautajaisiin vaikken koskaan asunut tämän ao. miehen ja äitini luona, olin aikuinen ja omillani kun löysivät toisensa.
"Sisarpuoliani" olin nähnyt pari kertaa 15v aikana jossain kissanristiäisissä, eikä niissäkään enempiä juteltu, olin nuorempi ettei ollut mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on miehen äitipuoli, hän voi oikein hyvin mennä hautajaisiin. Ei ole mitään syytä, miksi sinne pitäisi ap:n mennä.
Mies haluaa minut mukaan varmasti siksi, että olen tuntenut tämän ihmisen melkein yhtä kauan kuin hänkin. Mutta siis, minä en sinne mene.
Ap
Eli tämä ihminen ei ole ollut edes äitinä ja kasvattajana, vaan miehesi oli jo aikuinen, kun sai "äitipuolensa". Mies voi mennä. Sinun ei ole pakko.
Taas näitä. Mikset lue edes aloitusta?? "äitipuoli kuitenkin kasvatti häntä teini-iässä" on selvästi sanottu.
Ap haluaa kieltää mieheltään hautajaisiin menemisen ja hakee nyt tukea päsmäröinnilleen täältä?
Kyllä aikuinen ihminen päättää itse meneekö vai ei, sinä Ap et voi sitä toisen puolesta päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme tiedä äitipuoli, vaika AP. oli suurempi syypää. Ei yksi kivi jauhoja tee. Mies lienee antanut anteeksi?
Minä en ole ollut syypää välien rikkoutumiseen näiden "siskopuolten" kanssa. Anoppi ei ole mitään pahaa, anteeksi annettavaa, meille tehnyt, yhteydenpito vain loppui.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kannattaa aina ensin kysyä täältä palstalta neuvoa ennen kuin alkaa läheistensä kanssa keskustella.
Onhan ap keskustellut. Mies haluaa mennä, haluaa apn mukaan. Mies ei aio jatkossakaan olla tekemisissä näiden ihmisten kanssa.
Luepa uudelleen viimeinen kappale aloituksesta. Ei ole keskustellut, ensin pitää kysyä palstalta.
Tuon olen tietysti keskustellut, mitä edellinen kirjoittaja sanoi. Ja sanonut etten minä tule hautajaisiin.
SITÄ en ole miehelle sanonut että äitipuolen lapset voivat vetää pahasti herneen nenäänsä siitä että hän menee hautajaisiin. Tai sitä että mielestäni ei ole oikein korrektia mennä, kun ei ole 18 vuoteen pitänyt tähän ihmiseen yhtään mitään yhteyttä.
Ap
Jos sinusta vahvasti tuntuu siltä, ettet halua mennä, niin tietenkään sinun ei ole pakko.
ihan vapaaehtoista se on. Jos miehesi haluaa mennä, niin silloin hänen kannattaa mennä.
Miten sitten ajattelisitte, jos olisitte tämän menehtyneen lapsi? Läheinen hylkäsi täysin tämän ihmisen pitkäksi aikaa, mutta tupsahtaa hautajaisiin? Pohdin nimittäin, että siellä saattaa tästä tulla ihan kohtaus..
Ap
On semmoinenkin sanonta, että kuolema sovittaa riidat.
Vierailija kirjoitti:
On semmoinenkin sanonta, että kuolema sovittaa riidat.
Joo kuolleen kanssa on heIvetin vaikea riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten ajattelisitte, jos olisitte tämän menehtyneen lapsi? Läheinen hylkäsi täysin tämän ihmisen pitkäksi aikaa, mutta tupsahtaa hautajaisiin? Pohdin nimittäin, että siellä saattaa tästä tulla ihan kohtaus..
Ap
Sinähän et ilmeisesti ole sinne menossa, joten asia ei kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Menin edesmenneen äitini lesken hautajaisiin vaikken koskaan asunut tämän ao. miehen ja äitini luona, olin aikuinen ja omillani kun löysivät toisensa.
"Sisarpuoliani" olin nähnyt pari kertaa 15v aikana jossain kissanristiäisissä, eikä niissäkään enempiä juteltu, olin nuorempi ettei ollut mitään yhteistä.
Minusta tämä on eri tilanne. Puuttuu tuo parinkymmenen vuoden välirikko.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa kieltää mieheltään hautajaisiin menemisen ja hakee nyt tukea päsmäröinnilleen täältä?
Kyllä aikuinen ihminen päättää itse meneekö vai ei, sinä Ap et voi sitä toisen puolesta päättää.
Hitsi vieköön, mutta nimenomaan haen täältä näkökulmia siihen että ajattelenko liian jyrkästi. Muutenhan olisin jo miehelle sanonut että minun mielestäni ei hänen kannata mennä, mutta en ole sanonut, koska olen epäillyt mielipidettäni etenkin näiden "siskopuolten" suhtautumisesta. Ja näköjään ihan syystä.
By the way, jos sanoisin miehelle etten halua hänen menevän, niin ei hän menisi. Mutta mulla ei ole mitään syytä sitä kieltää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Asia kuuluu mulle, koska tiedän olevan miehelle kova paikka, jos hänet haukutaan siellä pystyyn.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Asia kuuluu mulle, koska tiedän olevan miehelle kova paikka, jos hänet haukutaan siellä pystyyn.
Ap
Oletko miehesi äiti?
Ihmettelen kyllä mikä on ap:n intressi olla sitä vastaan että mies menee hautajaisiin. Ne menee jotka tahtoo, ne ei jotka ei tahdo.
Ylipäätään pidän mauttomana tuoda omia kaunoja hautajaisiin. Se kuoli jo, ei tarvi enää draamailla ja kiukitella.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä mikä on ap:n intressi olla sitä vastaan että mies menee hautajaisiin. Ne menee jotka tahtoo, ne ei jotka ei tahdo.
Ylipäätään pidän mauttomana tuoda omia kaunoja hautajaisiin. Se kuoli jo, ei tarvi enää draamailla ja kiukitella.
Meillä ei ole mitään kaunoja tätä äitipuolta, vainajaa kohtaan. Edelleenkään. Kannattaa lukea ketju.
Ap