Onko asiatonta mennä äitipuolen hautajaisiin? Mies sanoo että pitäisi mennä, itse olen täysin eri mieltä
Kirjoitin tarkemman aloituksen mutta nettiyhteys pätkäisi julkaistessa, enkä ainakaan löydä ketjua. Ehkä se ei koskaan tullut palstalle saakka.
Eli siis miehen äitipuoli menehtyi, biologinen sisko ilmoitti siitä. Kyseessä uusperhe, eli mieheni isä ja sisko, ja äitipuoli ja hänen lapsensa. Joskus oltiin läheisiä, sitten mies laittoi välit poikki näihin "siskopuoliin" heidän asiattoman käytöksen takia. Olivat asiattomia siis minua kohtaan. Sen jälkeen ei olla oltu äitipuoleenkaan yhteydessä 18 vuoteen koska mies koki, ettei sitä perhettä enää ollut kun isä kuoli.
Nyt kuitenkin mies ajattelee että hautajaisiin pitää mennä, koska äitipuoli kuitenkin kasvatti häntä teini-iässä. Minä en missään nimessä sinne mene, tiedän ettei minua siellä siedä kuin biologinen sisko ja mieheni. Mutta sitten taas, ajattelen että aiheuttaa kovasti närää sekin jos mies sinne menee. Ei ole vanhaan äitipuoleen missään yhteydessä 18 vuoteen, mutta hautajaisiin tupsahtaa? Olen sitä mieltä että korkeintaan adressi, ja siinä kaikki.
Miehelle en ole vielä puhunut ajatuksiani kun toivon ensin muiden näkökulmia, olenko ihan hakoteillä?
Kommentit (77)
Jos mulle joskus tärkeä ihminen kuolisi voisin mennä hautajaisiin edes takariviin ja lähteä sitten vaivihkaa pois ettei riitaiset tyypit edes huomaisi.
Ei kaikkien tarvitse osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten ajattelisitte, jos olisitte tämän menehtyneen lapsi? Läheinen hylkäsi täysin tämän ihmisen pitkäksi aikaa, mutta tupsahtaa hautajaisiin? Pohdin nimittäin, että siellä saattaa tästä tulla ihan kohtaus..
Ap
Jos kohtausta pelkää niin vissiin semmoisia ihmisiä joiden kanssa en haluais olla muutenkaan tekemisissä.
Jos ei mitään ongelmia sen äitipuolen kanssa ollut ja ihan väleissä niin miksi sinne ei voisi mennä?🙄
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mitään ongelmia sen äitipuolen kanssa ollut ja ihan väleissä niin miksi sinne ei voisi mennä?🙄
Huokaus. No niiden äitipuolen lasten takia, koska he tasan eivät meitä, miestäkään, sinne halua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle joskus tärkeä ihminen kuolisi voisin mennä hautajaisiin edes takariviin ja lähteä sitten vaivihkaa pois ettei riitaiset tyypit edes huomaisi.
Ei kaikkien tarvitse osallistua.
Mikä funktio tällaisella on? Yhtä lailla sitä vainajaa voi muistella vaikka oman kodin rauhassa tai paikallisessa kirkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. No niiden äitipuolen lasten takia, koska he tasan eivät meitä, miestäkään, sinne halua.
Ap
Isäkö hautajaiset järjestää?
Miehet ovat kyllä mestareita olemaan välittämättä toisten tunteista ja ajatuksista. Pitää saada panna naista ja kaikkien pitää leikkiä yhtä suurta perhettä vaikka kukaan muu kuin mies joka saa pimpukkaa ei sopeudu tilanteeseen.
Nämä tarinat ovat ihan käsittämättömiä, missä mies eroaa ja tapaa ex-lapsiaan nyt sitten jossain kahviloissa, koska se paneminen menee kaiken edelle.
Miehille ei pitäisi antaa mitään "oikeuksia" lapsiin kun touhu on tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Isäkö hautajaiset järjestää?
Miehet ovat kyllä mestareita olemaan välittämättä toisten tunteista ja ajatuksista. Pitää saada panna naista ja kaikkien pitää leikkiä yhtä suurta perhettä vaikka kukaan muu kuin mies joka saa pimpukkaa ei sopeudu tilanteeseen.
Nämä tarinat ovat ihan käsittämättömiä, missä mies eroaa ja tapaa ex-lapsiaan nyt sitten jossain kahviloissa, koska se paneminen menee kaiken edelle.
Miehille ei pitäisi antaa mitään "oikeuksia" lapsiin kun touhu on tuollaista.
Nyt tuntuu, että tämä kommentti tuli väärään ketjuun?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap, jätä nämä kekkerit välistä. Ei kuulu sinulle yhtään. Anna miehen mennä, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap, jätä nämä kekkerit välistä. Ei kuulu sinulle yhtään. Anna miehen mennä, jos haluaa.
Olen aloituksessa jo sanonut että minä en sinne mene 😄
Ap
Anna aikuisen miehen ihan itse päättää, meneekö. Älä puutu ja pohdi, jos et itse kerran ole menossa.
Ei tietenkään ole asiatonta mennä varsinkin kun on yleisesti kutsuttu.
On miehen oma asia päättää meneekö hän itse vai ei sinne hautajaisiin, ei sinun asiasi. Selkeästi asia on miehellesi tärkeä kun itse haluaa hautajaisiin mennä.
Miksi ap. päsmäröit kuin olisit miehesi äiti. Liian pitkä liitto, liian nuorena aloitettu? Mies on aikuinen ja päättää itse mitä tekee. Lopeta se määräily.
Mulla on yleensä periaate, että menen niihin hautajaisiin mihin kutsutaan/pyydetään tulemaan. Vaimo saa sitten päättää ihan itse, tuleeko vai jättääkö tulematta.
Ihmettelen miksi ap on niin kovasti sitä vastaan että mies menisi äitipuolensa hautajaisiin. Mies on kutsuttu, kokee äitipuolen tärkeäksi ihmiseksi eikä äitipuolen itsensä kanssa ole ollut mitään riitaa, vaikkei aktiivisesti ole tekemisissä oltukaan aikuisiällä. Lisäksi miehen sisko on ilmeisesti myös menossa hautajaisiin. Ap:n ei tietenkään itse tarvitse mennä mukaan eikä varmaan kannatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen aloituksessa jo sanonut että minä en sinne mene 😄
Ap
Sitten asia on täysin selvä: ei kuulu sinulle, meneekö mies vai ei. Eikä varsinkaan meille.
Ei kai miehen meneminen sinne ole sinusta kiinni?
Mies menee, sina et. Mikä tässä on vaikeaa? Olette erillisiä ihmisiä.
Totta kai mies menee kun kerran haluaa.
Mies menee sovinnollisella mielellä äitipuolensa hautajaisiin. Ap jää katkeran kitkeränä kotiin.
Kutsuttiinko hänet? Minut kutsuttiin äidin miehen hautajaisiin. Kyllä menin, koska sitä olisi pidetty jonkinlaisena mielenosoituksena , jos olisin jättänyt menemättä . Ei minulla ollut huonot välit sisarpuoliin toisin kuin miehelläsi.
Tässä tapauksessa mies aikuisena ja täysivaltaisena kansalaisena itse päättää, osallistuuko vai ei. Asia ei kuulu sinulle.