Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko asiatonta mennä äitipuolen hautajaisiin? Mies sanoo että pitäisi mennä, itse olen täysin eri mieltä

Vierailija
24.05.2025 |

Kirjoitin tarkemman aloituksen mutta nettiyhteys pätkäisi julkaistessa, enkä ainakaan löydä ketjua. Ehkä se ei koskaan tullut palstalle saakka.

Eli siis miehen äitipuoli menehtyi, biologinen sisko ilmoitti siitä. Kyseessä uusperhe, eli mieheni isä ja sisko, ja äitipuoli ja hänen lapsensa. Joskus oltiin läheisiä, sitten mies laittoi välit poikki näihin "siskopuoliin" heidän asiattoman käytöksen takia. Olivat asiattomia siis minua kohtaan. Sen jälkeen ei olla oltu äitipuoleenkaan yhteydessä 18 vuoteen koska mies koki, ettei sitä perhettä enää ollut kun isä kuoli.

Nyt kuitenkin mies ajattelee että hautajaisiin pitää mennä, koska äitipuoli kuitenkin kasvatti häntä teini-iässä. Minä en missään nimessä sinne mene, tiedän ettei minua siellä siedä kuin biologinen sisko ja mieheni. Mutta sitten taas, ajattelen että aiheuttaa kovasti närää sekin jos mies sinne menee. Ei ole vanhaan äitipuoleen missään yhteydessä 18 vuoteen, mutta hautajaisiin tupsahtaa? Olen sitä mieltä että korkeintaan adressi, ja siinä kaikki.

Miehelle en ole vielä puhunut ajatuksiani kun toivon ensin muiden näkökulmia, olenko ihan hakoteillä?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mennyt äitipuolen hautajaisiin, koska en pitänyt koko ihmisestä.

Vierailija
2/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miehen halua mennä. Olihan äitipuolikin välit teihin katkonut jos kerran antoi välienn mennä eikä pahoitellut tai yrittänyt sopua. Ei verisukua ja 18 vuoden välirikko, joten tuntemattomia ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adressi on hyvä ja riittävä.

Vierailija
4/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ole asiatonta mennä, ja jos olisi, niin olisiko se ollut kuolleen äitipuolen mielestä? Tuskinpa vain, jos osallistui miehen kasvatukseen.

Kukaan ei jaksa mitään närää miettiä oman äitinsä hautajaisissa. 

Mies on viisas, jos hautajaisiin menee. Hän voi kuitenkin surra sitä ihmistä, joka häntä kasvatti. Tällaisissa tilanteissa harvemmin katuu, jos menee, mutta useammin karuu, jos on menemättä.

Vierailija
5/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on miehen äitipuoli, hän voi oikein hyvin mennä hautajaisiin. Ei ole mitään syytä, miksi sinne pitäisi ap:n mennä.

Vierailija
6/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinne hautajaisiin edes kutsuttu? Miehesi sisko ilmoitti kuolemasta, mutta ei hänellä ole oikeutta kutsua hautajaisiin. Se on tämän äitipuolen tyttären tehtävä. 

Vierailija
7/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sekavaa settiä. Ketään ei voi pakottaa hautajaisiin. Ne menevät jotka menevät. Joku pahoittaa aina mielensä kuitenkin.

Vierailija
8/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei ole asiatonta mennä, ja jos olisi, niin olisiko se ollut kuolleen äitipuolen mielestä? Tuskinpa vain, jos osallistui miehen kasvatukseen.

Saattaisi ollakin, kun kerran emme ole pitäneet häneen mitään yhteyttä 18 vuoteen. Olen ajatellut hänen siitä loukkaantuneen, kun ei itsekään ole meihin tai meidän lapsiin ollut yhteydessä.

Ap

Vierailija
9/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miehen halua mennä. Olihan äitipuolikin välit teihin katkonut jos kerran antoi välienn mennä eikä pahoitellut tai yrittänyt sopua. Ei verisukua ja 18 vuoden välirikko, joten tuntemattomia ovat. 

Totta tämäkin. Hän oli meidän lapsille omasta toiveestaan "mumma", mutta ei hänkään koskaan enää yhteyttä ottanut. Ei meihin eikä lapsiin. 

Ap

Vierailija
10/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole asiatonta mennä. Älä puutu siihen, haluaako miehesi mennä hautajaisiin. Vaikkei hän ole ollut yhteyksissä vainajaan pitkään aikaan, niin kyseessä on silti ihminen, joka on joskus ollut hänelle perhettä. Hän saattaa haluta henkisesti käsitellä tämän kuoleman ja hänestä hautajaisiin meneminen saattaa tuntua oikealta tavalta tehdä se. Jos et halua mukaan, älä mene mukaan.

Vierailija
11/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on miehen äitipuoli, hän voi oikein hyvin mennä hautajaisiin. Ei ole mitään syytä, miksi sinne pitäisi ap:n mennä.

Mies haluaa minut mukaan varmasti siksi, että olen tuntenut tämän ihmisen melkein yhtä kauan kuin hänkin. Mutta siis, minä en sinne mene.

Ap

Vierailija
12/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun asiasi estellä miestä menemästä äitipuolensa hautajaisiin, jos mies kokee sen itselleen oikeaksi. Voi olla ensimmäinen askel sotakirveen hautaamiseksi sisaruksien kanssa. Valitettavasti äitipuolen kanssa liian myöhäistä. Ap:n itse ei sinne kannata mennä, kun asenne on tuo ja Ap:n ja sisarusten kireät välin alunperinkin välirikon taustalla.

Vierailija
13/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinne hautajaisiin edes kutsuttu? Miehesi sisko ilmoitti kuolemasta, mutta ei hänellä ole oikeutta kutsua hautajaisiin. Se on tämän äitipuolen tyttären tehtävä. 

On ns avoimet hautajaiset, ristillä kutsuttu kuten sanotaan. Ja tuo biologinen sisko on heille yhä perhettä.

Ap

Vierailija
14/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa minut mukaan varmasti siksi, että olen tuntenut tämän ihmisen melkein yhtä kauan kuin hänkin. Mutta siis, minä en sinne mene.

Ap

Eli tämä ihminen ei ole ollut edes äitinä ja kasvattajana, vaan miehesi oli jo aikuinen, kun sai "äitipuolensa". Mies voi mennä. Sinun ei ole pakko. 

Vierailija
15/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinun asiasi estellä miestä menemästä äitipuolensa hautajaisiin, jos mies kokee sen itselleen oikeaksi. Voi olla ensimmäinen askel sotakirveen hautaamiseksi sisaruksien kanssa. Valitettavasti äitipuolen kanssa liian myöhäistä. Ap:n itse ei sinne kannata mennä, kun asenne on tuo ja Ap:n ja sisarusten kireät välin alunperinkin välirikon taustalla.

Mies ei halua jatkossakaan heidän kanssaan olla tekemisissä. Välit on poikki ihan syystä. 

Ap

Vierailija
16/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli tämä ihminen ei ole ollut edes äitinä ja kasvattajana, vaan miehesi oli jo aikuinen, kun sai "äitipuolensa". Mies voi mennä. Sinun ei ole pakko. 

Ei, vaan olemme olleet yhdessä tosi nuoresta saakka, ja mies asui silloin vielä kotonaan. 

Ap

Vierailija
17/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kannattaa aina ensin kysyä täältä palstalta neuvoa ennen kuin alkaa läheistensä kanssa keskustella.

Vierailija
18/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan. Ole suurempi ihmisenä, kuin tuo äitipuoli.

Vierailija
19/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aikuinen mies osaa ja saa itse päättää.

Vierailija
20/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nainen on kasvattanut myös ne omat ä päränsä pahoinpitelemään sinua. 

Miehet ovat tyhmiä. Tuo uusperhesekoilu jo sen kertoo. Addressi riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan