Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset haluavat eläkkeelle, jos ovat suht terveitä?

Vierailija
24.05.2025 |

Mitä sillä loputtomalla vapaa-ajalla tekee? Tyydytys elämään tulee työnteosta, eikä päämäärättömästä telkkarin tuijottamisesta. 

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut keksivät muutakin aktiviteettia kuin telkkarin tuijotusta.

On aktiivisia harrasteita, retkeilyä, yhdistystoimintaa...

Vierailija
2/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun otin 64-vuotiaana eläkepäätöksen vastaan, en tiennyt että sairastuisin samanaikaisesti parantumattomaan syöpään.

En tiedä olisinko näin väsynyt jos en olisi näin sairas. Mutta ymmärräthän että sanaan vanhuuseläke sisältyy sana vanhuus. Vanhuus väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut keksivät muutakin aktiviteettia kuin telkkarin tuijotusta.

On aktiivisia harrasteita, retkeilyä, yhdistystoimintaa...

Eläkkeellä saa myös jatkaa työntekoa, kunhan vain ei ole työsuhteessa. Tosin ansiotuloja verotetaan ankarammin, minullakin on ennakonpidätys 35 - 38 %.

Vierailija
4/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takia niitä töitä tehdään. Eläkkeellä on tarkoitus ottaa rennosti. (päihteitä).

Vierailija
5/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä eläkkeestä olisi kiva nauttia edes hetken suhteellisen terveenä, kun vielä jaksaa tehdä asioita. Ei sitä vanhana enää sitten jaksa sieltä kotoa samalla tavalla lähteä kuin nuorena. 

Vierailija
6/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä osaa töissäkään tehdä sellainen, joka ei keksi arkielämässä muuta tekemistä kuin telkkarin tuijotus. Itse aion olla työelämässä viralliseen eläkeikään asti, mutta toivon olevani terve että voin vielä nauttia elämästä. 

On kaikenlaisia mummoharrastuksia mitä voi harrastaa. Vapaaehtoistyötä on vaikka millä mitalla tarjolla, jos haluaa jotain työtä tehdä. 

Eläkeläisillä on tosiaan monelaisia yhdistyksiä, tekevät retkiä ym, jos kaipaa sosiaalista elämää. Päivällä on kansalaisopistossa paljon kursseja ja eläkeläiset suosivat paljon myös iltakursseja. 

Mä keksin niin paljon tekemistä kyllä jo nyt, että jostain pitää karsia. 

Vierailija
7/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pari kertaa kuolemassa syöpään, elinsiirtoon tai aivoleikkaukseen, jäisin erittäin mielelläni eläkkeelle.

Täyteen eläkkeeseen on aikaa kuusi vuotta ja kolme kuukautta. 

Historian hämärissä eläkkeelle oli helpompi päästä. 

Vierailija
8/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työtä tehdään vain että saa laskut maksettua.

Vapaa-aika on mitä kaikki haluavat. Siksi työaikaa halutaan lyhennettävän samalla palkalla kuin täysillä tunneilla.

Vierailija
9/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatkö että vuodeosastolla voi sitten viettää nekin eläkepäivät? nykynuoret palavst loppuun ennen sitä eikä tarjota muillekkaan juuri mitään parempaa.

Vierailija
10/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jään eläkkeelle 5 vuoden kuluttua eli 35-vuotiaana. 

Oman pääoman turvin, töitä en tule tekemään.

Vierailija
11/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa-aika on mitä kaikki haluavat. Siksi työaikaa halutaan lyhennettävän samalla palkalla kuin täysillä tunneilla.

Olet väärässä. Esim. taiteilijat eivät lopeta työntekoa edes taiteilijaeläkkeen saatuaan. Heille ei ole olemassa erillistä työ- ja vapaa-aikaa.

Vierailija
12/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin vajaan 39 vuoden jälkeen 59 vuotiaana kun sopivat yt:t iski.10 vuotta sitten vielä onnistui pari vuotta ansiosidonnaisen putkeen ja 63v eläkkeelle. Ensimmäiset  vuodet meni iäkkäistä vanhemmista huolehtiessa kotihoidosta huolimatta. Töitä ja em.en olisi pystynyt tekemään . Tuossakin meinasi jo pää hajota. 

Viimeiset 10 vuotta lähes juhlaa , nyt alkaa vähitellen itse ja  aviomies lahota. Jokunen hyvä vuosi lienee vielä edessä..toivottavasti.

13/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jään eläkkeelle heti, kun alin eläkeikä tulee täyteen. Voi olla, että jään oloneuvokseksi jo vuotta aikaisemmin. Miksi? Koska haluan tehdä jotain oikeasti hyödyllistä ja merkityksellistä. Jo reilun vuoden mun työni on ollut lähes kokonaan pelkkää byrokratiaa. Perehtymistä asetuksiin, direktiiveihin ja erilaisiin viranomaismääräyksiin ja sitten niiden vuoksi laadin läjäpäin Word-dokumentteja, joita 99%:n todennäköisyydellä kukaan ei tule koskaan lukemaan. Määräysten mukaan sellaiset dokumentit kuitenkin pitää olla. Nyt jo tulee eteen kaikenlaista, mikä pitää olla vuonna 2027 valmiina. Ne mä skippaan, koska en ole enää silloin työelämässä. 

Vierailija
14/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan takia niitä töitä tehdään. Eläkkeellä on tarkoitus ottaa rennosti. (päihteitä).

Jaa. Minä olen ajatellut luoda käsilläni jotain, asua eri paikoissa, työskennellä välillä jossain huvikseni, kirjoittaa, laittaa hyvää ruokaa. 

Vierailija
15/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin vajaan 39 vuoden jälkeen 59 vuotiaana kun sopivat yt:t iski.10 vuotta sitten vielä onnistui pari vuotta ansiosidonnaisen putkeen ja 63v eläkkeelle. Ensimmäiset  vuodet meni iäkkäistä vanhemmista huolehtiessa kotihoidosta huolimatta. Töitä ja em.en olisi pystynyt tekemään . Tuossakin meinasi jo pää hajota. 

Viimeiset 10 vuotta lähes juhlaa , nyt alkaa vähitellen itse ja  aviomies lahota. Jokunen hyvä vuosi lienee vielä edessä..toivottavasti.

Minäkin odotan ikävuosia 65-75. Maksettu asunto, eläke ja sopivasti virtaa. 

Vierailija
16/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen työtön. Ei jaksa enää pätkätöitä kun tieto tulee aamulla ja pyyhkäistävä matkaan siitä paikasta. Sitten lähetettävä liitolle lippua lappua propuskaa jumalattomasti.  Eläke tulee ilman paperisotaa kun olen jo sen ikäinen. Aika kuluu hyvin kun ei ole ketään jakamassa sisä- eikä pihatöitä. Eikä tuo terveyskään kovin  hyvä ole niin että hommat edistyy aika hitaasti

Vierailija
17/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ihmiset ole päämäärättömiä. Monilla on edelleen omia päämääriä. Ja eläke on turva osalle, jotkut eivät sitä koskaan saa.

Vierailija
18/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko on pakollinen paha. Täyspäinen ihminen kyllä keksii tekemistä muutenkin, jos on aikaa ja rahaa.

Vierailija
19/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastalause!!!! Minä en halua vapaa-aikaa vaan rahaa. Lomatkin haluaisin rahana. Enkä halua jäädä eläkkeelle. Olen 62v.

Vierailija
20/55 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin eläkkeelle kevättalvella ja käytännössä jo ennen vuodenvaihdetta lomille.

Elämän parasta aikaa, eikä ole tekeminen loppunut. Päin vastoin nyt on aikaa tehdä kaikkia niitä projekteja, joihin ei ole ollut aikaa ja voimia, kun työelämä viime vuosina veti aika piippuun.

Kesä menee pihaprojekteissa ja syksyllä mietin jotakin muuta. Ehkä aloitan uuden kielen opiskelun. Olisi kiva reissussa selviytyä vaikkapa italialla.

Telkkaria ei tuijoteltu ennenkään, ja nytkään sitä katsotaan tuskin lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi