Mikset ole hyvä ihminen ja vie vaatteita spr:lle sen sijaan että myyt itse?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en sille työntekijöitänsä riistävälle epäinhimilliselle puljulle vie yhtään mitään, lisäksi käytän vaatteeni loppuun asti niin, ettei ole edes mitään myytävää tai kierrätettävää. Jotain vikaa puljussa pitää olla, kun siellä olleet monet työntekijät ovat sitä mieltä, että mieluummin vaikka ikuinen työttömyys kuin sinne töihin. Pulju kuulemma harrastaa kaiken päälle työpäivän lopuksi kassiratsioita, jottei vaan ole jotakin livahtanut maksamatta omaan kassiin, käry käy jostakin irrallisesta napistakin.
Niinkö meinaat, että mieluummin pelkkä kotona makoilu kuin pieni työvastike elantonsa eteen? Eipä hyvältä näytä Suomen tulevaisuus.
Niin nuo muutamat siellä töissä olleet ovat sanoneet. Meinasitko itse miten leveästi rällätä 9 eurolla päivässsä ja saaden
Kyl se Kela maksaa kaiken. Ei kantsi ite tehä mittään.
Vastaus ap:lle, koska olen köyhä ja ne muutama kymppi joka sieltä kirpparilta tulee, menee elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vien Uffin laatikkoon.
T pahis
Vien pelastusarmeijalle, fidaan tai kierrätyskeskukselle.
Jos eivät nuo, spr:n lisäksi, kelpaa, niin varmaan perustat kierrätyksen ( ja tietenkin otat palkkaa max. alin kelan eläke), menestystä sitten tuohon puuhaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ap:lle, koska olen köyhä ja ne muutama kymppi joka sieltä kirpparilta tulee, menee elämiseen.
Kirpparipöydän pito on niin kallista lystiä, että persnetoksi menee...ja vaivat palkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen maksanut satasen mekosta ja käyttänyt sitä kerran tai kaksi, myyn mieluummin kympillä, kuin vien kierrätykseen. Sinnekin vien vuosittain kassitolkulla tavaraa, ihan hyviä vaatteita ja tarpeettomia tavaroita, mutta rajansa kaikella, etenkin jos on joku helppo ja toimiva kanava myydä. Kierrätys tavalla tai toisella on kuitenkin aina hyvä idea, miksen saisi itsekin hyötyä siitä edes vähän.
Kierrätystä tehokkaampaa olisi käyttää vaate loppuun. Itse en ymmärrä tuollaista tapaa, että vaatetta käytetään pari kertaa ja heitetään pois. Kertakäyttökulttuuria pahimmillaan
Juhlavaatteille harvemmin löytyy sitä käyttöä usein. Sen vuoksi ne kannattaisi laittaa rohkeasti kiertoon, eikä säilöä kaapin perukoilla kunnes ovat vanhana
Joskus omasta kaapistakin voi tehdä löytöjä! Kannattaa siis ensin tutkia mitä jo omistaa ennen kuin ostelee uutta.😊
Jos joudut onnettomuuteen ja tarvitsisit verensiirtoa, niin kieltäydytkö siitä Suomessa ehdottomasti.