Miettikää et 18 lasta on viimesen 3 vuoden aikana saanut nimekseen Ritva
Kommentit (135)
Mutta onko yhtään Marjaterttua tai aulikkia?
Kaunis nimi. Fiksuja vanhempia kun ei anna tämän ajan tusinanimiä.
Miettii että varmaan on toinen nimi
Mitä aineita pitää nauttia, että Ritvasta tulee kaunis nimi
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini ehdotti sitä juuri kesällä syntyvän lapseni nimeksi. On kuulemma kaunis luontonimi.
Tunnen Ritvan, nyt vasta katsoin mitä se merkitsee. Ja merkitys tekikin siitä tosi kauniin! Nyt se kuulostaa ihan toiselta mitä aiemmin :)
Harvinainen nimi, kun ei löydy yhdeltäkään mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini ehdotti sitä juuri kesällä syntyvän lapseni nimeksi. On kuulemma kaunis luontonimi.
Ritva Koivu ois hieno nimi
Ritva on tuleva suosikkinimi noin 20 vuoden kuluttua.
Sitä nimeä annettiin varmaan 40-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Ritva on tuleva suosikkinimi noin 20 vuoden kuluttua.
Joo, Ritva on suosikkinimi Jorman ja Yrjön siskolle.
Mikä vika nimessä on? Varmaan sama, mikä esti 70-luvun vanhempia nimeämästä lapsia Siiriksi tai Emmaksi.
Varmaan on jonkun äidin tai mummon mukaan nimettyjä? Ja kai se sopii joidenkin sukunimien kanssa ihan ok. Jotkut antaa lapsille oikeastikin aika kamalia nimiä kun heillä on itsellä siitä joku positiivinen muisto tms. En nyt tarkota tota Ritvaa. Lähipiirissä on pari tällasta, en nyt voi nimetä niitä lapsia tietenkään tässä, mutta tyyliin tyttö nimeltä "Palikka" ja poika nimeltä "Raiski"
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika nimessä on? Varmaan sama, mikä esti 70-luvun vanhempia nimeämästä lapsia Siiriksi tai Emmaksi.
Ritva ja Jorma, kauneimmat nimet.
Mitähän se sitten tarkoitta. Ei ole lapsella nimikaimoja luokkakavereina.
Hassut tällaiset aloitukset, joissa ap ajattelee, että kaikkien pitäisi kokea asian niin kuin hän. Makuasioita, eivät universaaleja totuuksia!
Vierailija kirjoitti:
Jorma on kans kaunis luontoaiheinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Hassut tällaiset aloitukset, joissa ap ajattelee, että kaikkien pitäisi kokea asian niin kuin hän. Makuasioita, eivät universaaleja totuuksia!
Ei tartte kokea yhtään mitenkään, tiedän että maailmaan mahtuu kaikenlaista kulkijaa, jotkut tykkää jopa kun joku paskantaa selälle. Ja tiedossa sekin miten monet vanhemmat antaa ihan hirveitä nimiä lapsilleen. Halusin vain kuulla miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ritva ja Jorma, kauneimmat nimet.
Ennemmin Siiri, Onni ja Leevi. Ne oli varmaan muutama vuosikymmen sitten monen mielestä katseita nimiä, eikä kukaan voinut kuvitella, että pääsevät vielä suosikkilistoille.