Mikset ole hyvä ihminen ja vie vaatteita spr:lle sen sijaan että myyt itse?
Kommentit (46)
Miten niin en vie. Vienpäs. Kirppismyynnistä on niin paljon vaivaa hyötyyn nähden, paremmin nettoaa, kun käyttää saman ajan työntekoon.
Koska olen köyhä ja tarvitsen rahaa. Tosin suurin osa vaatteistani on hajonneita lumppuja. Mutta parempien päivien mekkoja tms. yritän saada kaupaksi.
Minä en sille työntekijöitänsä riistävälle epäinhimilliselle puljulle vie yhtään mitään, lisäksi käytän vaatteeni loppuun asti niin, ettei ole edes mitään myytävää tai kierrätettävää. Jotain vikaa puljussa pitää olla, kun siellä olleet monet työntekijät ovat sitä mieltä, että mieluummin vaikka ikuinen työttömyys kuin sinne töihin. Pulju kuulemma harrastaa kaiken päälle työpäivän lopuksi kassiratsioita, jottei vaan ole jotakin livahtanut maksamatta omaan kassiin, käry käy jostakin irrallisesta napistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin spr pakettiauton kuljettaja ja varastopuolen tuote lajittelija . Kyllä ne hyvät vaatteet katosi jo siellä venäläisten piiloihin joita ne sitten päivän päätteeksi vei ne kotiin eikä myymälään kuten olisi kuulunut. Itse johtaja vei vähänkin arvokkaamman tavaran toimistoonsa ja nämäkään ei ikinä ilmestynyt myymälään . Oliskohan tuossa hyvä syy olla ostamatta sieltä mitään , saati että sinne veisi jotain .
Minkä kaupungin spr:ssä on venäläiset työntekijät?
Lahti. Tosin tästä on aikaa kun olin siellä töissä . Nykytilannetta en tiedä , mutta eiköhän tuo sama meno jatku. Yhtään sen kummempi ei ollut seurakunnan kirpputorikaan jossa olin myöhemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin spr pakettiauton kuljettaja ja varastopuolen tuote lajittelija . Kyllä ne hyvät vaatteet katosi jo siellä venäläisten piiloihin joita ne sitten päivän päätteeksi vei ne kotiin eikä myymälään kuten olisi kuulunut. Itse johtaja vei vähänkin arvokkaamman tavaran toimistoonsa ja nämäkään ei ikinä ilmestynyt myymälään . Oliskohan tuossa hyvä syy olla ostamatta sieltä mitään , saati että sinne veisi jotain .
Veikkaan, että tarkoittaa Lpr:aa. En epäile, että noinkin on voinut olla. Tosin nyt kun raja on kiinni, ei täällä venäläiset vehtaa.
Tällä viikolla viimeksi vietiin tavaraa ko. SPR:n Konttiin. Työntekijät olivat kaikki suomalaisia ja oikein mukavia. Muutama ostoskin tuli tehtyä. Kesän mittaan viedään vielä lisää ylimääräistä samaan paikkaan. Kontti on kuin iso siisti tavaratalo, kaikki tuotteet omilla paikoillaan ja hinnat edulliset. Tykkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahti. Tosin tästä on aikaa kun olin siellä töissä . Nykytilannetta en tiedä , mutta eiköhän tuo sama meno jatku. Yhtään sen kummempi ei ollut seurakunnan kirpputorikaan jossa olin myöhemmin
Nyysivätkö papitkin lahjoitukseen menevää tavaraa, sehän on hävytöntä ja syntiä! 😳
Ei taida kelvata minun loppuun käytetyt ja reikäiset vaatteet. Että siksi kun ei ole mitään vietävää saatikka myytävää. Ostan vaatteet tarpeeseen käytettäksi enkä kaappeihin säilöttäväksi muutaman käyttökerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en sille työntekijöitänsä riistävälle epäinhimilliselle puljulle vie yhtään mitään, lisäksi käytän vaatteeni loppuun asti niin, ettei ole edes mitään myytävää tai kierrätettävää. Jotain vikaa puljussa pitää olla, kun siellä olleet monet työntekijät ovat sitä mieltä, että mieluummin vaikka ikuinen työttömyys kuin sinne töihin. Pulju kuulemma harrastaa kaiken päälle työpäivän lopuksi kassiratsioita, jottei vaan ole jotakin livahtanut maksamatta omaan kassiin, käry käy jostakin irrallisesta napistakin.
Niinkö meinaat, että mieluummin pelkkä kotona makoilu kuin pieni työvastike elantonsa eteen? Eipä hyvältä näytä Suomen tulevaisuus.
Minne tahansa muualle kuin spr. Harmittaa että pelastusarmeija lopetti keräyslaatikot. Lapsen pieneksi jääneet kamppeet myin, usasta tilasin ja käytön jälkeen myin samaan hintaan tilatakseni isompia. Oi niitä aikoja.
Mulla ei ole mitään tarvetta tehdä lahjotuksia, käytän rahani mieluumin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen maksanut satasen mekosta ja käyttänyt sitä kerran tai kaksi, myyn mieluummin kympillä, kuin vien kierrätykseen. Sinnekin vien vuosittain kassitolkulla tavaraa, ihan hyviä vaatteita ja tarpeettomia tavaroita, mutta rajansa kaikella, etenkin jos on joku helppo ja toimiva kanava myydä. Kierrätys tavalla tai toisella on kuitenkin aina hyvä idea, miksen saisi itsekin hyötyä siitä edes vähän.
Kierrätystä tehokkaampaa olisi käyttää vaate loppuun. Itse en ymmärrä tuollaista tapaa, että vaatetta käytetään pari kertaa ja heitetään pois. Kertakäyttökulttuuria pahimmillaan
Juhlavaatteille harvemmin löytyy sitä käyttöä usein. Sen vuoksi ne kannattaisi laittaa rohkeasti kiertoon, eikä säilöä kaapin perukoilla kunnes ovat vanhanaikaisen näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen maksanut satasen mekosta ja käyttänyt sitä kerran tai kaksi, myyn mieluummin kympillä, kuin vien kierrätykseen. Sinnekin vien vuosittain kassitolkulla tavaraa, ihan hyviä vaatteita ja tarpeettomia tavaroita, mutta rajansa kaikella, etenkin jos on joku helppo ja toimiva kanava myydä. Kierrätys tavalla tai toisella on kuitenkin aina hyvä idea, miksen saisi itsekin hyötyä siitä edes vähän.
Kierrätystä tehokkaampaa olisi käyttää vaate loppuun. Itse en ymmärrä tuollaista tapaa, että vaatetta käytetään pari kertaa ja heitetään pois. Kertakäyttökulttuuria pahimmillaan
Se on sitä pikamuotia jota köyhistä köyhimpien lapset ompelevat sormet verillä yötäpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö meinaat, että mieluummin pelkkä kotona makoilu kuin pieni työvastike elantonsa eteen? Eipä hyvältä näytä Suomen tulevaisuus.
Niin nuo muutamat siellä töissä olleet ovat sanoneet. Meinasitko itse miten leveästi rällätä 9 eurolla päivässsä ja saaden työpäivässä vi**uilua lisäpalkaksi?
En harrasta hyväntekeväisyyttä. En ole koskaan saanut apua itsekään miltään taholta, vaikka olisi ollut kuinka tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No etkö tiedä, että kaikkea työtä vieroksuvia on Suomenmaassa ihan hirveät määrät! Kusessa ollaan kun mikään ei riitä loisijoita elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän vaatteet loppuun, en lahjoita tai myy niitä. En ostele vaatteita huvin vuoksi, että voisin laittaa ne kiertoon, ostan ihan omaan käyttöön ja tarpeeseen.
Käytät ne loppuun? Miten, Ai että sitten kun se 10 vuotta vanha paita on niin hirveän näköinen että sitä ei kehtaa käyttää niin heität roskiin?
Eikö sinulla ole esim mitään pieneksi jääneitä vaatteita, vaatteita jotka eivät enää sovi tyyliin tai jotka olivat ns hutiostos?
Minulla on reilusti yli kymmenen vuotta vanhoja vaatteita ja jotkut on ikäänsä nähden yllättävän hyvässä kunnossa. Jos paita on kuluneen näköinen niin pidän sitä kotona missä ei haittaa olla kulahtaneissa vaatteissa.
Ei ole pieneksi jääneitä vaatteita, olen ollut samankokoinen vuosikymmeniä ja tyylikin on pysynyt samana, ei tule hutiostolsia kun en shoppaile ostamisen ilosta.
Miksi se on vaikea uskoa että jotkut käyttää vaatteita loppuun asti, eikä ostele kun halvalla saa ja sitten kadu jälkeenpäin?
Mulla on kolmeosainen systeemi karsia vaatteita: roskis (esim. rikkinäiset tai muuten jo käyttökelvottomat), lahjoitus ja myynti. Myyntiin laitan esimerkiksi settejä lastenvaatteita, jotka on vielä siistejä. Hinnat toki edulliset, yleensä n. 1e/vaate - hyvästä tavarasta voisi mielestäni pyytää enemmänkin, mutta yleensä haluan vain tehdä nopeat kaupat ja saada vaatteet pois pyörimästä nurkista. Ajattelen, että tämäkin auttaa jotakuta, kun saa siistejä, kauniita vaatteita helposti verkkokirppikseltä valmiiksi mietityn setin :) Sen sijaan, että joutuu koluamaan oikeita kirppiksiä. Itseltä myyn arvokkaita neuleita yms. joilla on jälleenmyyntiarvoa. Lahjoitukseen laitan siistejä vaatteita, jotka eivät välttämättä menisi niin nopeasti kaupaksi, esim. ei ole nettikirppiksellä suosittu brändi. Mutta kuitenkin jälleenmyyntiarvoa on yhä. Mielestäni tämä on hyvä ja toimiva systeemi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlavaatteille harvemmin löytyy sitä käyttöä usein. Sen vuoksi ne kannattaisi laittaa rohkeasti kiertoon, eikä säilöä kaapin perukoilla kunnes ovat vanhanaikaisen näköisiä.
Kyllä enimmäkseen noin onkin. Mutta minä sovitin eilen yhden kerran juhlissa käytetyn 12v vanhan pitkän kukkamekon omasta kaapista. On oikein nätti tämän kesän juhliin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän vaatteet loppuun, en lahjoita tai myy niitä. En ostele vaatteita huvin vuoksi, että voisin laittaa ne kiertoon, ostan ihan omaan käyttöön ja tarpeeseen.
Käytät ne loppuun? Miten, Ai että sitten kun se 10 vuotta vanha paita on niin hirveän näköinen että sitä ei kehtaa käyttää niin heität roskiin?
Eikö sinulla ole esim mitään pieneksi jääneitä vaatteita, vaatteita jotka eivät enää sovi tyyliin tai jotka olivat ns hutiostos?
Ei sinne mitään ryysyjä saa viedä. Ne menevät kehitysmaihin jätevuoreksi.
Hallituksen leikkaukset. Työttömänä joka myyty lantti tuli tarpeeseen.
Viimeksi kun kontti haki. Olin muuttamassa yli 10 vuotta sitten. Kolmiosta kaksioon. Yksi tv taso ja 120 sänky. Eivät huoli mitä tahansa. Sänky testattiin, jouset ok.
Mutta mitä hemmettiä. Luin artikkeleita spr toimitusjohtajien palkoista 250 tonnia. Joka kerätään myynneistä yms.
Dumppaan ennemmin roskikseen pala viikko tahtiin kerrallaan, kuin sprään.
Ja mikä hienoin juttu, monelle jutulle on löytynyt käyttäjä, pelkällä keskustelulla roska katoksen tupakka paikalla. Annan ilmaiseksi ennen. Kuin annan 250 tonnia tienaavalle senttiäkään.
Ps. Satadonaa saattaisin vielä ymmärtää.