Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinä ajattelet jos joku sanoi käyneensä "kovaa elämän koulua"

Vierailija
24.05.2025 |

Itse ajattelen että kyseinen henkilö on kova ja periksiantamaton jota mikään ei enää järkytä.

Ei hyvää ja onnelista elämää elänyt pehmeä ihminen,joka murtuu vastoinkäymisissä

Kommentit (281)

Vierailija
221/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva uhoaminen että mua ei komenna kukaan! Sodassa poliisia,Kelaa ja sossua vastaan. Kääntää sätkiä tai vapettaa. Tatuointeja joista näkee,että ne on joku harjoittelija halvalla tehnyt. Naisilla överit,huonosti  liimatut iroripset ja pinkit tai siniset hiukset,miehet  kaljuja. Huonot hampaat ja huono iho enkä tarkoita  tällä mitään aknea,vaan auringon ja tupakan tekemiä vaurioita. Hajusteita lotrattu niin,että astmaatikot kilometrin säteellä tuupertuu.

Heikot ne elontiellä sortuu. Ei saa jäädä tuleen makaamaan.

Vierailija
222/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen sellainen elämä kuin yhdellä tuttavalla. On otettu pienenä biologisilta vanhemmiltaan huostaan, elänyt ihan tavallisessa perheessä lapsuuden, kunnes alkoi kapinoida ja päätyi laitokseen, päihteitä, ongelmia ja jatkuvasti tekemisissä sosiaaliviranomaisten kanssa. Aikuisena sosiaalitoimen asiakas, työelämän ulkopuolella ja historiaa toistaen taas lapsensa on lastensuojelun asiakas. Omasta mielestään hänellä on tietty ollut rankempi elämä kuin kenelläkään ja kutsuu tosia ihmisiä pumpulissa eläneiksi. Ei ilmeisesti koe mitään ymmärrystä tai empatiaa heitä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että kouluttamaton ja epäempaattinen. Tuohon sisältyy se informaatio, että parhaat opit ovat tulleet elämän vastoinkäymisistä, jotka henkilö kuvittelee rankemmaksi, kuin muilla keskimäärin. Empaattinen ihminen huomaa, että hän ei ole niin poikkeuksellinen kärsimystensä kanssa, vaan "rankka tausta" on oikeastaan aika tavanomainen.

Mun faija oli ratatyöläinen. Siis niitä joita näkee radalla. Tiiät tyypit.

Aikaisin aamulla töihin ja kotiin illaksi. Faija eli hyvin raskaan elämän.

Hän nimittäin joi aina vähintään pullon kossua noin litran verran tai kaksikin illassa töiden jälkeen ja meni aamulla kivusta täristen töihin jopa lauantaisin.

Hän eli kärsineenä pitkään seitsemänkymppiseksi tällä tavoin. Parisen vuotta sai olla eläkkeellä ja kärsi silloinkin, kun ei ollut töitä ja ol tottunut menemään radalle krapuloissaan.

Sun faijasta on se lorukin olemassa.

Sotamies rannalla ja ratamies sonnalla. Yhdessä ovat myöhemmin rannalla Yyterin rannalla posket punassa ja tatskat tanassa.

Vierailija
224/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aina jonkun muun vika. Uhitellaan ja paasataan omaa agendaa, jossa syytetään yhteiskuntaa ja virkavaltaa ym omasta kurjuudesta. Kuitenkin yhteiskunta on se taho, jolle heidän pitäisi olla kiitollisia olemassaolostaan ja "hengissä pysymisestä" työttömyydestä, päihdetaustasta ym. huolimatta. Itse eivät osaa kantaa vastuuta mistään saati tehdä asioille jotain. Ehkä omaa mielenterveyttä ja ihmisarvoa tukeakseen mesovat itsestään "leijonina" kun muut ovat puheissaan  lampaita. Sisimmään, jossakin todella syvällä, he tietävät olevansa kuitenkin itse lampaita vikisemässä armoa ja almuja vahvemmiltaan. Mutta sitä on liian raskas myöntää, siinä menisi viimeinenkin itsekunnioituksen säie.

Vierailija
225/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pippelipappeli pääuskis vois hypätä katolta

Minun uskoni ei horju. Hyppään vaikka rotkoon, mutta Jeesus ottaa aina kopin.

Mene hyppää heti niin nähdään saako kopin

Näet miut rotkon reunalla. Teologisen norja vartalo. Tuuheat kiharat hiukset olkapäille asti kuin itse lihaksikkaalla pietarilla, jonka pakaroita peitti tumman punainen kihara. Minulla ei ole niin ptkät hiukset kuin Pyhällä Pietarilla oli. Leikaan aina polkkamallin.

Siinä punakan kallion rotkon reunalla seison lievässä etunojassa uhmakaasti eteeni tuijottaen ja edestä puskee vastaani myrskytuulia. Pippeli huojuu reittä vasten ja tiedän että pystyn siihen. Suljen silmät ja uskoni on luja.

Kun hyppään

Oukelidoukeli Ned

Vierailija
226/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näet miut rotkon reunalla. Teologisen norja vartalo. Tuuheat kiharat hiukset olkapäille asti kuin itse lihaksikkaalla pietarilla, jonka pakaroita peitti tumman punainen kihara. Minulla ei ole niin ptkät hiukset kuin Pyhällä Pietarilla oli. Leikaan aina polkkamallin.

Siinä punakan kallion rotkon reunalla seison lievässä etunojassa uhmakaasti eteeni tuijottaen ja edestä puskee vastaani myrskytuulia. Pippeli huojuu reittä vasten ja tiedän että pystyn siihen. Sulje

Sinähän kirjoitat itseasiassa aika hyvin. Oletko kirjallisesti lahjakas kaveri, jonka mt-ongelmat ja päihteet ovat suistaneet raiteiltaan?

Vierailija
227/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä punakan kallion rotkon reunalla seison lievässä etunojassa uhmakaasti eteeni tuijottaen ja edestä puskee vastaani myrskytuulia. Pippeli huojuu

Sinähän kirjoitat itseasiassa aika hyvin. Oletko kirjallisesti lahjakas kaveri, jonka mt-ongelmat ja päihteet ovat suistaneet raiteiltaan?

Chatgpt sen kirjoitti

Vierailija
228/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta tuo on ihan aiheellinen kysymys. Miten ja millä perusteella se määritellään, kenellä on ollut niitä pahempia vastoinkäymisiä kuin toisilla?

Ei ole olemassa kahta ihmistä joiden lähtökohdat tässä maailmassa tai elämässä olisi yksin samat. Jokaisen ihmisen elämässä on aivan liikaa muuttujia, että kahden ihmisen elämän ja kokemusten vertailu olisi mahdollista. Vastoinkäymiset on aina myös subjektiivisia kokemuksia. Ensinnäkin se mikä on toiselle maailmanloppu, saattaa toiselle olla neutraali tai jopa positiivinen asia."

Et ole ilmeisesti isompia vastoinkäymisiä kohdannut.

Vierailija
229/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minusta tuo on ihan aiheellinen kysymys. Miten ja millä perusteella se määritellään, kenellä on ollut niitä pahempia vastoinkäymisiä kuin toisilla?

Ei ole olemassa kahta ihmistä joiden lähtökohdat tässä maailmassa tai elämässä olisi yksin samat. Jokaisen ihmisen elämässä on aivan liikaa muuttujia, että kahden ihmisen elämän ja kokemusten vertailu olisi mahdollista. Vastoinkäymiset on aina myös subjektiivisia kokemuksia. Ensinnäkin se mikä on toiselle maailmanloppu, saattaa toiselle olla neutraali tai jopa positiivinen asia."

No kerroppa näistä vastoinkäymisistä?

Vierailija
230/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerranki joku sano mulle että mun kannattais lopettaa joka vkloppunen dokaaminen. Kyllä se otti tunnon päälle mutta selvisin kun siirryin dokaa viikolla.

Vierailija
231/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolainen miesvihaaja, jolla on Palestiinan lippu olohuoneen seinällä.

Vierailija
232/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rikollinen, addikti, molempia, tms. Lapsuudenperheessä rikollisia, addikteja, väkivaltaa. Oli koulussa häirikkö, jos vaivautui edes paikalle. Ajattelee että on jotenkin parempi kuin mielestään elämässä helpolla päässeet, joilla näyttää olevan kaikki kunnossa (koska näkevät vaivaa asioiden eteen)

Vierailija
233/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että hän on tehnyt rikoksia ja ollut vankilassa, ehkä käyttänyt huumeita. Sitähän tuo ilmaus usein tarkoittaa.

Vierailija
234/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerranki joku sano mulle että mun kannattais lopettaa joka vkloppunen dokaaminen. Kyllä se otti tunnon päälle mutta selvisin kun siirryin dokaa vi

Kepela ainakin juomat. Muuten ei ole alkon ystävä. Jos pitää välipäivinä ottaa, niin ottaa ottaa.

Elämän saa vain risaiseksi jos elää risaista elämää. Kaikki kuulee kun risahtelee, sieltä astelee risainen elämä, koska meillä on eheä elämä.

Vierailija
235/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku rikollinen, addikti, molempia, tms. Lapsuudenperheessä rikollisia, addikteja, väkivaltaa. Oli koulussa häirikkö, jos vaivautui edes paikalle. Ajattelee että on jotenkin parempi kuin mielestään elämässä helpolla päässeet, joilla näyttää olevan kaikki kunnossa (koska näkevät vaivaa asioiden eteen)

Emmä nyt tiedä tarviiko sitä nähdä vaivaa. Minä selviydyin aina koulussa kasilla tekemättä mitään ja suurin osa mun kavereista oli samalaisia. Koulun jälkeen mentiin pelaa palloa.Toiset pojat ei onnistuneet koulussa samalla tavalla. Kuuluin urheiluporukkaan ja halveksittiin röökiporukoita.Kyllä se niin menee, että sitten kävin rahan takia riparin josta sain jo rikkaiden sukulaisten ansiosta autorahat käsiin. Piti käydä lukio ja se meni kuin junaan olisi astellut. Olin lapsesta asti lahjakas keskustelija ja itsetunto on aina ollut jopa röyhkeyttä hipova. Lukio meni siinä ohessa leikiten ja opettajat kaavaili että tästä tulee Suomen uusi presidentti tai big boss. Sain muuten aina hymypatsaan koulussa. Olen se hymypoika, mutta aidosti kiva.  Kävin autokoulun isän maksamana ja ostin auton. Ajoin autolla inttiin ja kävin intin. Siitä sitten yliopistoon jne. Sain lapsia ja tyttöystävien kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia. Itsevarmuuteni ansiosta menin vain ja tutustuin tyttöihin kuten elokuvissa tehdään. Mun on luontevampi olla naisten kanssa kuin miesten. Kesäisin luin aina Reginoita ja naistenlehtiä mummolassa. Mulla ei ole yhtään enoja tai setiä. Mulla on ollut helppo elämä ja tullut itsestään. Osa niistä kavereista joilla ei koulu sujunut kuten mulla, niin ei niillä mennyt elämä niin hyvin.

Mun mielestä meidän pitää maksaa näille veroista että kaikilla olisi hyvä olla elämässä ja heidän lapset voisi kokeilla että meniskö elämä hyvin ja sujuisko se koulu leikiten kuten mulla sattumoisin meni hyvin. Omalla siskollani ei koulu sujunut hyvin ja hän on sellanen elämänkoululainen. Tosi kaunis ihminen kuten minäkin ja sydämeltään pohjimmiltaan hyvä, vaikka antaa aina ymmärtää muuta.

Vähän kun seinään juossut meikattu Lassie koira, aina yhtä iloisesti ottaa mut ja mun lapset vastaan, vaikka on elämänkoululainen ja joutunut istumaan.

Sanoisin että meidän koululaitos on jotenkin sellainen että se suosii vain niitä joille lukeminen ja kouluaineet on helppoja omaksua.

Vierailija
236/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku näistä.

A. Hän tuntee alemmuutta koulutustaustastaan tai taloudellisesta asemastaan.

B. Hänelle elämä on asia joka on vain tapahtunut ja vastuu epäonnistumisista sysätään muiden harteille. Onnistumisista sulka omaan hattuun.

C. Tai sitten hän on kekseliäs sanan säilän heiluttaja ja haluaa hauskuuttaa yleisöään.

Vierailija
237/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmä nyt tiedä tarviiko sitä nähdä vaivaa. Minä selviydyin aina koulussa kasilla tekemättä mitään ja suurin osa mun kavereista oli samalaisia. Koulun jälkeen mentiin pelaa palloa.Toiset pojat ei onnistuneet koulussa samalla tavalla. Kuuluin urheiluporukkaan ja halveksittiin röökiporukoita.Kyllä se niin menee, että sitten kävin rahan takia riparin josta sain jo rikkaiden sukulaisten ansiosta autorahat käsiin. Piti käydä lukio ja se meni kuin junaan olisi astellut. Olin lapsesta asti lahjakas keskustelija ja itsetunto on aina ollut jopa röyhkeyttä hipova. Lukio meni siinä oh

Koululaitos syrjii hitaasti oppivia ja ei tarjoa tukiopetusta. Koulun helposti omaksuvat onnistuu sitten elämässään, mutta eivät välttämättä selviä kovasta elämänkoulusta. Meillä on yhteiskunta jotenkin rakentunut sellaiseksi että vain kouluja käymällä saa helpon elämän.

Siksi nämä helppoheikit on johtajina ja hyvissä viroissa. Eivät tiedä kovasta elämästä mitään tai siitä miltä tuntuu kun ei prosenttilaskut onnistu lihaosastolla.

Vierailija
238/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän häntä narkomaanina.

Vierailija
239/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen useamman tätä sanovan naisen joista yli puolet mun exiä. Samoista lähtökohdista ollaan tultu ja lukioon asti samoja kouluja käyty. Siitä eteenpäin vaan näillä lähteny elämä "väärään" suuntaan. Ei opiskelu kiinnostanut, lapsia oli saatava heti ja monta, miehen olis pitäny kaikki kustantaa ja hoitaa. Sellasia oman elämänsä prinsessoja joiden ei olis kuulunu mitään ite tehä vaan yhteiskunta/puoliso maksaa.

Yli puolet sun eksia? 🤪🤣🤣🤣

Siinä kans yksi elämänkoululainen ilmoittautuu. Luulis nyt jo yhteen tuollaiseen puolisoon haksahdettuaan tajuta korjata naismakuaan tai ainakin katsoa ettei saata naista raskaaksi. Mutta kun ei...

Vierailija
240/281 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen useamman tätä sanovan naisen joista yli puolet mun exiä. Samoista lähtökohdista ollaan tultu ja lukioon asti samoja kouluja käyty. Siitä eteenpäin vaan näillä lähteny elämä "väärään" suuntaan. Ei opiskelu kiinnostanut, lapsia oli saatava heti ja monta, miehen olis pitäny kaikki kustantaa ja hoitaa. Sellasia oman elämänsä prinsessoja joiden ei olis kuulunu mitään ite tehä vaan yhteiskunta/puoliso maksaa.

Yli puolet sun eksia? 🤪🤣🤣🤣

Siinä kans yksi elämänkoululainen ilmoittautuu. Luulis nyt jo yhteen tuollaiseen puolisoon haksahdettuaan tajuta korjata naismakuaan tai ainakin katsoa ettei saata naista raskaaksi. Mutta kun ei...

En tehny yhdenkään näistä kanssa lapsia. Katos ko lukioiässä panin kaikkea mitä pystyin. Mutta toisin kuin nämä elämämkoululaiset minä jatkoin elämässä eteenpäin.