Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suurperheelliset, kysymys ruoasta!

Vierailija
21.03.2007 |

onko teillä jotain sääntöjä, miten paljon mitäkin ruokaa saa ottaa. Nyt kun meillä vanhimmat lapset on alkaneet syödä aika lailla enemmän kuin ennen, onhan se selvä, että jos ensimmäinen ottaa yhden perunan ja viisitoista lihapullaa, ei niitä sitten riitäkään kaikille.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lue mitä sen sisälto sanoo? Kaloreita aika vähän. Sokeria yllättävästi ei ole kovoinkaan paljon.

Sokeria litran purkissa 35 sokeripalan verran, eli 2 dl pikkupurkissa 7 palaa sokeria. Aika hurjaa.

Meilläkin syödään jugurttia, maustamatonta joka maus´tetaan itse marjoilla ja sokerilla - sitä vaan tulee paaaljon vähemmän kuin noissa kaupan valmiissa.

Vierailija
22/28 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä tosiaan välipalaski saa syödä viittä mandariinia kerralla eikä purkkikaupalla jugurttia,vaan niitä on otettava järkevästi,ihan jo siksi että varmasti on illalla maha kipeä joa on välipalaski koulun jälkeen ahminut 5 mandariinia,eikä muuta. Tai neljä purkkia jugurttia,ja sitten e iruoka maistu ja ilta menee kiukutellessa.....

Onneksi minun ei tarvitse joka asiaa kytätä ja voin antaa lasten oppia joskus jopa kantapäänkin kautta.

Iloitse jos lapsesi haluaa hedelmiä!

-- 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sokeria litran purkissa 35 sokeripalan verran, eli 2 dl pikkupurkissa 7 palaa sokeria. Aika hurjaa.

Meilläkin syödään jugurttia, maustamatonta joka maus´tetaan itse marjoilla ja sokerilla - sitä vaan tulee paaaljon vähemmän kuin noissa kaupan valmiissa.

Kun noin teette niin varmasti lapsenne voivat syodä sitä niin pajon kuin haluavat.

Alkuperäinen kysymykseni oli siis miksi teitte niin monta että pitää laskea ja mitata heidän syomiset. Uskotteko tosiaan että jos häivyisitte niin lapsenne soisi 5 litraa jugurttia per päivä?

-- 10

Vierailija
24/28 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tosi aikuiselta kuulostaa tämä äiti :)

lällällälläällääl lääää!

repikää siitä

Vierailija
25/28 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahditaanhan koulussakin sitä, että lapset eivät syö pelkkiä pihvejä, vaan perunatkin olisi syötävä, miksi ei sitten kotonakin noudatettaisi tätä samaa kasvatuslinjaa? ap

Vierailija
26/28 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän meilläkin tuo ukko söisi esim. 5 pihviä ja pari perunaa, jos saisi valita mutta kun ei saa. Järkevä syöminen opitaan nimenomaan kotona, monikaan näistä " antakaa nyt niiden syödä niin paljon kuin haluavat" -ihmisistä ei varmaankaan tajua, että kaikki eivät osaa laskea itse kulutustaan ja siitä sitten energiantarvettaan. Mitä siitä tulisi, jos kaikki ahtaisivat aina niin paljon ruokaa kuin mieli tekee, oli se sitten lihaa, jugurttia tai jotain muuta? Aivan, maapallo olisi täynnä sairaalloisesti lihavia ihmisiä...kuinka moni suomalainen oli ylipainoinen, joka kolmasko? Ja kuinka moni kieltäytyy santsaamasta, jos on hyvää ruokaa? Niinpä...

Ps. Minulla oli hyvä opettaja ala-asteella, joka pisti säännöksi että syökää ruokaa niin paljon kuin jaksatte, mutta syötte aina samalla vastaavan määrän salaattia. Eli jos lautanen oli puoliksi kukkuroillaan herkkuruokaa, siihen päälle piti mättää vielä pelkkää salaattia saman verran. Kummasti täyttyi maha vähemmästäkin ;).

Vierailija
27/28 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eikä mieheni perheissä koskaan rajoitettu ruuan määrää, sitä saatettiin vahtia, että syötiin kunnon ruokaa. Nykyään syömme lähes mitä mieli tekee ja niin paljon kuin mieli tekee. Emme silti syö hirveitä määriä emmekä paljoa epäterveellisiä ruokia. Lopetamme syömästä, kun ei ole nälkä eikä herkkujakaan tule vedettyä hirveitä määriä eikä jatkuvasti, kun ei niitä määräänsä enempää tee mieli. Olemme normaalipainoisia molemmat.

Vierailija
28/28 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa itse valita, mutta en osta karkkeja, enkä mitään vehnäjauhoja sisältävää. Kaikkea saa syödä niin paljon kun lystää, ainoastaan maitoa on jäätävä aamuksi 1,5 litraa, että saadaan kahviin, teehen ja kaakaoon. Meillä vanhimmat lapset valvoo myöhään, ja tekevät iltapaloja pienessä apukeittiössä. Kaikki hoikkia, ehkä johtuu siitä että ei syödä vehnää. Saan siitä itse yliherkkyysoireita, ja siksi pois käytöstä. Osaan aika tarkkaan arvioida mitä kukin syö, ja salaatin teen kahdeksi päiväksi, sekä keitot. Olen kotona, eli minulla on aikaa tehdä ruokaa. Se mitä jää, tarjotaan lounaaksi niille , jotka kotona siihen .aikaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä