Aamulehti uutisoi, että ruokaviraston koirarekisteristä puuttuu vielä puolet koirista
Laki kiristyy. Viraston koirarekisteriin ilmoittamatta jättämisestä sakkoja tiedossa.
Kommentit (353)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
??????????
Vollota nuo jutut niille lainsäätäjille hyvä ihminen. Nää lainaukset on www.ruokavirasto.fi sivuilta.
He taas tarjoaa käytännössä sen ilmoitusfoorumin. Ota sinne yhteyttä jos tarvitset selityksiä. Ne osaa takuulla paremmin sulle perustella ja selvitellä sun kyssäreitä.
Sulla ei itsellä synny päässä mitään ajatuksia tai mielipiteitä? Miksi osallistut keskusteluun kun sulla ei ole mitään annettavaa siihen?
Toi aloitus on aamulehden uutisista ja nää linkit ja kopiot kertoo asioiden laidan. En mä näille tosiasioille mitään voi. Kerron vain löytämiäni asiatietoja ja that's it.
Sulla siis ei synny mitään omia ajatuksia lukemastasi, toistat vaan mekaanisesti lukemaasi. No se selitt
Faktapohjalle menen. Tää on jo niin vanha juttu ja pyöritelty monissa keskusteluissa vuodesta 2022 alkaen ainakin. Et sä mun ajatuksilla mitään tee.
Tenttaa sellasia, jotka haluaa ajatuksiaan kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Faktapohjalle menen. Tää on jo niin vanha juttu ja pyöritelty monissa keskusteluissa vuodesta 2022 alkaen ainakin. Et sä mun ajatuksilla mitään tee.
Se vaan, että kun ne faktat ontuu niin siksi ihmiset ei koiriaan tuonne ilmoita. Se, että sä postaat ketjuun copypastea asioista, jotka kaikki tietää, ja asioista jotka ei vastaa esitettyihin kysymyksiin lainkaan, niin ei se ollenkaan vie asiaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piskien omistajilla on asenneongelma kaikkiin sääntöihin, ja sen huomaa.
Ei olisi mitään ongelmaa, jos tuohon rekisteriin olisi kerrottu järkevät perustelut ja todellinen käyttötarkoitus. Nyt niin ei ole.
Tarkoitus:
Koirarekisterin tarkoitus on mm. estää pentutehtailua, koirien laitonta maahantuontia ja heitteillejättöä, sekä helpottaa kadonneiden koirien löytämistä.
Vahvasti haiskahtaa tekosyiltä. Liuan tekopyhää hurskastelua. Jotain muita syitä on aivan varmasti.
Yrittääkö ruokavirasto epätoivoisesti kerätä rahaa ettei tarvii jakaa lisää potkuja 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan, että kun ne faktat ontuu niin siksi ihmiset ei koiriaan tuonne ilmoita. Se, että sä postaat ketjuun copypastea asioista, jotka kaikki tietää, ja asioista jotka ei vastaa esitettyihin kysymyksiin lainkaan, niin ei se ollenkaan vie asiaa eteenpäin.
No mä en oo ruokaviraston koirarekisterin pitäjä enkä lainsäätäjä. Tenttaa niitä.
Niinpä niin, ettei vaan tarvitsisi pentutehtailijan maksaa niitä tulonhankkimisveroja... Ei sitten rekisteröidä niitä pentuja koirarekisteriin, ei hankita rokotuksia tai tarkastusta eläinlääkäriltä.
Ei kyllä tulisi mieleenkään ostaa pentua jolla ei ole sirua ja todistuksia, ja jota ei ole rekisteröity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en oo ruokaviraston koirarekisterin pitäjä enkä lainsäätäjä. Tenttaa niitä.
Miksi sitten vastailet edelleen viesteihin, jossa on kysymyksiä, jos et osaa vastata niihin?
Ei se ole mitään tenttaamista eikä varsinkaan kysymykset olleet lainkaan sinulle tarkoitettuja.
Ne kysymykset on tarkoitettu herättämään ajatuksia, ja ehkä saamaan jotain keskustelua aikaiseksi siitä onko koko hommassa mitään järjeä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, ettei vaan tarvitsisi pentutehtailijan maksaa niitä tulonhankkimisveroja... Ei sitten rekisteröidä niitä pentuja koirarekisteriin, ei hankita rokotuksia tai tarkastusta eläinlääkäriltä.
Ei kyllä tulisi mieleenkään ostaa pentua jolla ei ole sirua ja todistuksia, ja jota ei ole rekisteröity.
Moni ostaa ja ainoastaan säästääkseen rahaa. Sen ostetun pennun voi sitten itse rekata Ruviin, siruttaa ja rokottaa jos tarpeelliseksi näkee. Ei mitenkään estä pentutehtäilua, ei yhtään mitenkään.
Ruokaviraston koirarekisteri, meinaako se kartoittaa kenellä on koiria jotka voisi pistää ruoaksi?
Kannatan protesteja näitä valtion mielivaltaisesti keksimällä keksittyjä uusia lisämaksuja vastaan, nekin rahat valtio kuitenkin tuhlaa taivaantuuliin kaikenlaiseen p3rceilyyn, joten valtio ei ansaitse saada näitäkään rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitempäs siinä tehtailija ansiotöihinkään enää lähtisi, vaikka olisi jopa työpaikka tarjolla. Kämppä ja arki on täynnä koiria.. Ellei nyt sitten naapurin työtön Lispetti dogsitteröi niitä hurttia siinä ja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten vastailet edelleen viesteihin, jossa on kysymyksiä, jos et osaa vastata niihin?
Ei se ole mitään tenttaamista eikä varsinkaan
No älä lainaa mun viestiä kun ei se mulle ollut kysymys. Ja ihan itse vastaan kuten vastaan. Siihen en sun lupaa kysele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. En ilmoita silti.
Ilmoitus maksaa 10 euroa. Seuraamusmaksu on satoja euroja. Noh oma valintasi.
Millä tuomitset seuraamusmaksun kun et voi todistaa onko koiraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ostaa ja ainoastaan säästääkseen rahaa. Sen ostetun pennun voi sitten itse rekata Ruviin, siruttaa ja rokottaa jos tarpeelliseksi näkee. Ei mitenkään estä pentutehtäilua, ei yhtään mitenkään.
Juu siis tottahan on että toisille säästö se on pienikin säästö, ja se alkaa S:llä.
Kun sen rinnastaa siihen että jos se hurtta elää vaikka 15 vuotta niin ruokineen kaikkineen siihen on silloin mennyt jo kymppitonneja rahaa. Juurikin siinä alussahan se muutaman satkun säästö kannattaa?
You can't fix stupid, eli ei maailmaa koskaan täydelliseksi saa, ehkä vain tönäistyä parempaan suuntaan.
Järjetöntä.
Menee enemmän rahaa helppojen tapausten selvittämiseen kuin hyötyyn.
Älykkäät koiran omistajat tietävät miten ei jää kiinni joten heihin ei tehoa ellei valtio ole valmis muuttamaan taloutta "koirataloudeksi" ja metsästämään kaikki omistajat keinoja kaihtamatta.
Valtio mukamas velkaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä.
Menee enemmän rahaa helppojen tapausten selvittämiseen kuin hyötyyn.
Älykkäät koiran omistajat tietävät miten ei jää kiinni joten heihin ei tehoa ellei valtio ole valmis muuttamaan taloutta "koirataloudeksi" ja metsästämään kaikki omistajat keinoja kaihtamatta.
Valtio mukamas velkaantunut.
Tämä...
Oletettavasti toimii niin että henkilö X tekee ilmoituksen että jollain on koira. Tämä menee ruolavirastolle joka lähettää kalliin viranomaisen tarkistamaan (ketään ei voida tuomita pelkän ilmoituksen perusteella, muuten niitä tehtäisiin kiusaamismielellä).
Täten tarkastaja tulee ja siihen palaa rahaa saakelisti. Koiraa ei tietenkään ole silloin, ilman etsintälupaa ei ketään päästetä sisään ja pitää ilmoittaa etukäteen. Etsintälupaa ei myönnetä kuin vakavista rikoksista.
Koko touho on siis järjetöntä.
Tunnistamisen ylimääräinen valvonta on maksullista, kun todetaan, että lainsäädäntöä ei ole noudatettu. Maksu määräytyy kunkin viranomaisen maksutaksan mukaisesti. Kunnaneläinlääkärin valvontamaksu on 150 € (MMM asetus kunnaneläinlääkärien maksullisista suoritteista 1286/2023). Lisäksi kokonaan tunnistusmerkitsemättömästä koirasta voidaan määrätä seuraamusmaksu (alkaen 300 €).
Vierailija kirjoitti:
Sairas rekisteri. Ei ole valtion asia niin pätkän vertaa.
Pitbullin omistajia pelottaa ja hyvä niin. Loppuu se huumehöyrysekoilu pian.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistamisen ylimääräinen valvonta on maksullista, kun todetaan, että lainsäädäntöä ei ole noudatettu. Maksu määräytyy kunkin viranomaisen maksutaksan mukaisesti. Kunnaneläinlääkärin valvontamaksu on 150 € (MMM asetus kunnaneläinlääkärien maksullisista suoritteista 1286/2023). Lisäksi kokonaan tunnistusmerkitsemättömästä koirasta voidaan määrätä seuraamusmaksu (alkaen 300 €).
Ymmärräthän että koiria voi hoitaa ulkomailla? Latviassa 100 eurossa saat saman mitä Suomessa maksaa 1000 euroa.
Eu:n sisällä ei ole rajatarkastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mites kissat?
Kissarekisterin on määrä tulla voimaan Suomessa vuonna 2029, kertoo Keskisuomalainen. Alun perin rekisterin oli määrä tulla käyttöön vuonna 2026, mutta EU-säädös on aiheuttanut viivästystä.
Voit tarkistaa koirasi mikrosirun numerolla asian www.ruokavirasto.fi ja siellä koirarekisteri