Mitä kasvisruokaa huomenna?
Tämä tyypillinen tilanne. Tuntuu, että syödään samoja ruokia uudestaan ja uudestaan. Mitä syötäisiin huomenna.
Tällä viikolla syöty mm. Kasvislasagne, papurisotto, hampurilaiset, nuudeleita ja boltseja, linssikastike, pähkinäsalaatti, pinaattikeitto.
Nyt on aikaa tehdä muutakin kuin einestä. Ei kuitenkaan mitään hankalaa. Pitää sopia tylsistä mauista pitäville, ei siis mitään erikoista tai kovin mausteista.
Kommentit (66)
Jotain kikherneistä. Vaikka uunissa paahdettuina.
Kasvissosekeitto. Sekaan kaikki ylimääräiset kasvikset kaapista.
Mun tekisi mieli perunaa ja sienikastiketta.
Hernekeitto. Ilman lihaa siis tietenkin.
Syö silliä ja juo kuumaa kuravettä päälle.
Gnocchi-vuoka. Laita uunin kestävään astiaan gnoccheja, kidneypapuja, pinaattia, tomaattimurskaa, valkosipulin kynsi, basilikaa, suolaa ja pippuria. Raasta päälle parmesaania ja revi mozzarellaa. Laita uuniin.
Mozzarella pizza on niin hyvää. Bataattisosekeitto ja raejuustoa tai leipää kyytipojaksi!
Melanzane. Briam. Raviolit kasvis-tomaattikastikkeessa. Voi myös tehdä ruokaisan (lisää esim keitettyä pastaa/riisiä) salaatin, johon paistaa grillijuustoa päälle.
Savulohisalaatti. Itse kans saman dilemman äärellä, meen varmaan Picniciin syömän ton salaatin kun en osaa itse sitä savulohimättöä valmistaa :(
Oletko kokeillut tortellinikeittoa? https://www.soppa365.fi/reseptit/arjen-nopeat-pastat-ja-risotot-keitot/…
Myös marry me chicken toimii hyvin kasvisversiona. Kanan tilalle vain tofua, soijapaloja tms.
Kasvissosekeitto ja hernari on meidän tavallisia arkiruokia. Kikhernekastike samoin, mutta ihan mahdollinen huomennakin. Taidettiin syödä viime lauantaina. Ratatouille on minusta lisäke. Sienikastike ei kelpaa muulle perheelle. Mä voisin kyllä tehdä pitkästä aikaa.
EI KASVISRUOKAA MEILLE! EI KASVISRUOKAA MINNEKÄÄN!
Huijarin lyonin kana. Todella hyvä.
Pizzaa