HUHUU ELOKUISET KE-PE
Kommentit (42)
ettei kukaan ollut pinoa aloitellut tälle päivälle!!! Yritin kovasti katsella, mutta en löytänyt pinoa...
Kovasti on porukka lähtemässä reissuun, ihanalta kuulostaa! Itse en varmaan uskalla lähteä mihinkään ulkomaille, kun edelliset raskaudet ovat sujuneet sen verta heikosti ja juhannuksen jälkeen en kyllä uskalla yli tunnin ajomatkan päähän synnytyssairaalasta, mutta kivaltahan se reissu kuulostaisi.
Rautaa ei ole tarvinnut missään raskaudessa syödä. Lähtö oli nyt tuo 130 ja eilen 122 ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin siinä se pysyykin sitten.
Emma0403 ja lion 76:lle onnea mukavista ultrakuulumisista.
Maakuli tuo 276 g kuulostaisi ihan hyvältä tuolle h 19 viikolla, eikös rapuäiti käynyt suurinpiirtein samoilla viikoilla ja painoarvio oli 300 g, eli jos se laskettu aika kuitenkin pitäisi paikkansa.
Västäräkki: Muistan kun kolmatta odotin niin siskoni oli juuri saanut toisen lapsensa ja oltiin samassa paikkaa yötä. Muistan kun kuulin kuinka vauva itki yöllä ja ajattelin, että en kyllä ikinä jaksaisi nyt nousta hoitamaan ja alkoi hirvittää tuleva, kun omat lapset jo tuolloin nukkuivat niin hyvin, että kuinka sitä oikein jaksaa. Ja hyvin sitä jaksoi... Pitää muistaa, että kun vauva on syntynyt niin ei enää ole raskaana (ihanko totta:)), siis tarkoitan, että ei enää väsytä samalla tavalla!
No kiirettä pitää, juuri korjasin kuopuksen toiset kakat tänään tuosta parketilta, että sillain... Kirjoitelkaapa!!!
wintergirl h 17+1 ( ps. taidan olla ainoa useamman lapsen äiti, jonka mielestä viikot sen kun matelee eteenpäin)
Aamupäivällä oltiin kyläilemässä poikien kanssa kun esikoinen oli retkipäivää viettämässä eskarin kanssa. Sitten meillä oli keskimmäisen kavereita leikkimässä ja aikas vilkasta oli meno. Sain kuitenkin ruuan laitettua ja lastenhuoneen raivattua. Nyt pitäisi sitten vähän katsella pojan 4v. syttäreiden juttuja jo kasaan jos saan aikaiseksi. Tekemistä olisi kun vaan saisi kaikkeen tartuttua.
Wintergirl, minulla kyllä myös viikot mataa eli tuntuu että ei nämä päivät etene ollenkaan. Varsinkin kun jotain odottaa kovasti kuten rakenneultraa niin tuntuu että ei aika kulu millään. Töissä ollessa aika meni kuin siivillä mutta näin kotona on ihan liikaa tunteja päivässä välillä. Siis vaikka sitä tekemistäkin olisi niin kun ei ole pakko tehdä niin aikakaan ei tahdo kulua.
Nyt rupee minullakin muuten masu jo näkymään ja jännittääkin että arvaakohan kaikki pojan synttäreillä että meille on vauva tulossa ja hirvittää kaikki selittelyt kun oli jo kaikille sanottu että ei enempää meille lapsia.
aliisa ja ylläri rv 18+2
Tässä linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9870643&p=3&tmode=1&smode…
Kiitos lohdutuksesta Wintergirl. Täytyy yrittää nähdä niitä positiivisiakin puolia.. Aion kyllä enemmän valjastaa verkostoa sitten syksyllä käyttöön, mutta silti kyllä vähän jännittää se oman pinnan kestäminen, jos tulee yhtä huonosti (heräilee) ja vilkkaasti (puhuu unissaan) nukkuva lapsi kuin tuo neitonen. Neuvolassa aion myös puhua asiasta maanantaina. Ehtiiköhän tässä töissä käydä ollenkaan..
Tänään kävin pelkokätilön juttusilla. Olikin aika reilun pitkä aika. Käynti oli hyvä. Kätilö selitti myös sellaisia toimintatapoja, jotka olivat jääneet ihan pimentoon (ei siis tiedetty, miksi jotain tehdään). Toinen asia oli, että jo neljässä vuodessa jotkin käytännöt ovat vaihtuneet ja on enemmän mahdollisuuksia. Esim. kalvoja ei puhkaista välttämättä enää ennen puudutuksia, mikä oli vielä 4 vuotta sitten määräys. Muutenkin sain asiallaista tietoa ja kunnon kuuntelua. Rankkaahan se oli, mutta sen arvoista. Myös pari lääkäriaikaa on tulossa, joten sekin on mukavaa. Tarkastellaan omaa fysiikkaa vielä ja myöhemmin pääsen sitten vauvan kokoarvioon. Ei sitten tarvitse alkaa pelätä vaikka vauvan kokoa loppuajasta. Suosittelen, jos on jäänyt edellisistä synnytyksistä jotain kauhuja/pelkoja.
Nyt ei enempää tule juttua. Aika väsynyt olo..
Västis ja Taimi 18+5
Odottelinki koko päivän että joku aloittais pinon, en muka ite osaa :) kauas oli elokuiset pudonneet..olen ollut nettipimennossa taas ku elisa laittoi piuhat uuteen kuntoon siitä etukäteen ilmoittamatta, eli toista päivää kärvistelin ilman laajakaistaa..kiva yrittää tehdä töitä ku sähköpostilla kaikki posti käy (siis yrityksen) ja sitten ei käykään :/
Onnea ultrassa käyneille, niin ihania uutisia että!!!
Wintergirl: et :) ole ainoa useamman lapsen äiti, jonka mielestä viikot matelee...täältä löytyy yks joka laskee melkeinpä tunteja..ei millään jaksais oottaa elokuuhun asti...nyt vasta 18+4 voih
Mulla sama homma, etten kyllä uskalla juhannuksen jälkeen lähteä enää mihinkään..eli aika lailla sitte ollaan omissa oloissamme ku kaikki sukuhan meillä asuu tuolla pohjosessa..kovasti tosin kattelin tuolle toukokuulle matkoja mutta viikkoja alkaa jo sitten olemaan yli 25...eli mennään sitten ku meitä on 5
Sun kans oli aikoinaan puhetta verenpaineesta jota nyt kotona mittailen...nyt olen ihan äimän käkenä..mun paineet näytti viimes 105/58 siis häh, miten ne noin alhaset on..ei edes sillon ku et ole raskaana ole noin alhaset??? Tietääkö joku millon ne on liian alhaset?? no ei nyt varmaan vielä...
Raudasta: nyt oli lähtöarvo 130 ja toisella kerralla 132, viimes ei edes mitannu...eli en ole vielä joutunut siihen turvautumaan..ekassa raskaudessa jouduin useamman purkin rautaa nappailemaan..nyt tää väsymys kyllä on aika inhottavaa, oiskohan se hemoglobiini sitten lähteny tippumaan?
Vauvojen itkuista: itse kans " kauhulla" kuuntelin siskon tyttären itkua (2kk vanha), että sitäkö se sitten tulee olemaan...mutta sitten ajattelin että " ei ne meidän lapset ruukaa" joo joo :) nää kaks edellistä on ollut suht helppoja hoitaa vaikka toinen keskonen olikin, mutta jokainenhan on eri juttu
Arvatkaa kuka on ravannut vaunumyymälöissä jo tsekkaamassa tulevaa kulkupeliä!! Kuulin myyjältä että jos haluaa mieleisensä värin niin ens kuussa kannattaa ruveta varaamaan ku elokuussa myydään vain jäljellä olevia malleja eli tehtaiden tuotanto on jo sitten ens vuoden malleissa jotka tulee syys-lokakuussa markkinoille eli ei auta meidän porukkaa...eli apua, mistä sitä jo nyt tietää millä sitä elokuussa kruisaillaan!!! Sänkykin löydettiin..täytyy vain hinata tuo ukko-kulta kauppaan mukaan :)
Liikkeistä: Meillä Vilperi pitää aika menoa tuolla masussa, ku tekee istumatyötä tuntee liikkeet vielä niin hyvin ja usein...kyllä se on vaan niin ihana tunne :)
Nyt ruokaa tekemään..jaa..taas sama ongelma ku ei taho keksiä mitä laittais, täytyis oppia tekemään semmonen viikon menu kerralla ettei joka kerta tarttis samaa asiaa pähkäillä, mutta eihän sitä torstaina kaupassa tiedä mitä ens viikon keskiviikkona tekee mieli :) mutta nyt kokkamaan, miten voiki olla näin karsee nälkä (siis koko ajan..)
Viikonjatkoja, huomenna varmaan palaillaan...(12pv 4d-ultraan)
Nani76 ja Vilperi 18+4
Neuvola oli tänään. Kaikki hyvin. Otin puheeksi sen mielessä kaihertavan viime synnytyksen, ja saan myös lähetteen keskustelemaan asiat läpi kätilön kanssa. Tämä on joskus rv30 tietämillä.
On se vaan ihanaa kun liikkeitä tuntuu jo päivittäin. Selällään maatessa tunnen parhaiten, ja tuntuu, että tämä masulainen on aamuvirkku.
Söin äsken pitkästä aikaa pitsaa, ja huh, että tuli huono olo. En ole vähään aikaan syönyt vehnää, niin kyllä taas huomaa, ettei se mulle hyvin sovikaan.
S rv18+1 (13pv 4d-ultraan :))
Tässäpä tämä päivä taas hurahti, tuntuu jo niin keväältä kun tiet on sulat ja linnut laulaa, on se niiiin ihanaa:)
Minä olen jotenkin niin nauttinut nyt tästä raskaudesta ja odotan innolla elokuuhun, että pääsee synnyttämään pienokaisen maailmaan.
Kiva että välillä on pirteämpikin kausi, pahoinvointien jälkeen ainakin.
Minä kans varasin tänään 4d-ultraan ajan, kun se on nyt tänne joensuuhunkin tullut. Sain ajan 11.4 ja sillon viikkoja on 24.
Mutta ei masuun kummempia, masu kasvaa ja vauva potkii, rautaa(obsidania) söin tuossa välillä kun tuntui että väsyttää, mutta nyt en ole syönyt, pitänee neuvolassa sit katsoa mitä se hemoglobiini näyttää.
Tavaroiden hankinnasta: Ajattelin sukupuolen varmistaa siel ultrassa, ni sit uskallan jotain hommata, meillä kun kaikki on sinistä ja vihreetä tällä hetkellä pojalla.
Huomiseen:)
Iivokki 20+5
olin tänään ylimääräisellä lääkärikäynnillä neuvolassa supistelujeni takia, töissä ne eritoten vaivaa,ei muutoin.ja onkuin joku oikeesti tipahtaisi jalkojenvälistä kun nämä supistelut tulee,ja valtava painon tunne masussa.
kaikki oli kuitenkin hyvin, paikat tiukasti kiinni ja " napakat" . eli ei sen puolen huolta. ei se auta kun tahtia hidastaa vaan.
mä kun aina meen ja teen, en oikeen vieläkään osaa mieltää että se tahti tosiaan hidastuu ja olosta tulee kokoajan kömpelömpi.
oi voi, työmotivaatio on muutenkin ihan hukassa, laskin että 11vkoa töitä =) äkkiä se aika menee, ja mieli muutenkin kevenee kun päivät alkaa kirkastua ja ilma lämmetä!
mun paras työkaveri (meistä tuli oikeen tosi ystävät) sai 3vkoa sitten tytön, olivat eilen mulla töissä vieraana =) voi vitsit,miten tuli olo että sellainen nytterö ois niin ihana =)
esikoisen vauva-aika ei ollut mitenkään helppo,muistan sen edelleen kuin eilisen päivän. 6kk melkeen valvosin yöt ja päivät läpeensä, poika oli oikeen tissinperään liiankin kanssa, vehtasi yötpäivät läpeensä.
nyt osaan kyllä jo suhtautua asiaan hiukan eritavalla,ehkä sen enempiä toivottavasti hötkyilemättä.
että kaikki hyvin täällä päässä, mieli on virkeä ja olo huojentunut kun lääkärissä oli kaikki hyvin, sykettäkin kehui =)
nyt alkaa laskenta rakenneultraan, tuntuu aika tosi pitkältä...rv 20.
neitiniiskunen rv 17+6
heipat taas pitkästä aikaa. On taas ollut kaikenlaista niin kirjoittaminen on jäänyt kokonaan. Nyt on sitten ilmeisesti alkanut se energinen raskausvaihe:) Ainakin viikonlopun siivousinnosta päätellen. Ainoastaan nyt varjostavat vähän nämä supistelut ja alaselkäkivut. kävin tänään ostamassa tukivyön. Toivottavasti auttaisi....
Neitiniiskunen: onko sulla istumatyö? Ehdottiko lääkäri sairaslomaa?
Mä olen pari päivää ollut lepolomalla kun on tullut aikamoisiakin sipisteluita ja just sellanen olo kun se vauva olisi tuolta tulossa.... huomenna aamulla on lääkäri ja sitten kuulee et miten täytyy tahtia muuttaa:/ neuvolatäti vaan sanoi että istumatyö on kaikkista pahinta....
Potkuja olen tuntenut lauantaista lähtien ja aikamoista vilskettä asukki siellä masussa pitää....
esmaralda rv 19+6
Eipä ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua..
Oltiin tänään rakenneultrassa. Kaikki näytti olevan hyvin, sydämessä suonet oikeissa paikoissa jne. Kova meno tyypillä kyllä oli päällä =) Liikkeetkin on jo kohta pari viikkoa tuntunu tosi selvinä, eikä ihme, kun sitä touhua katseli! Kyllä otti päähän maksaa laskua, kun tietää, että suurimmassa osassa Suomen kuntia vastaavaan ultraan pääsee ilmaiseksi neuvolan kautta. Ihan käsittämätöntä epätasa-arvoa! Onnkeis siihen on tulossa muutosta.
Oli pakko kysäistä sukupuoli. Olen ollut ihan varma, että poika se on, mutta toisin kävi. Meille on siis tulossa pieni rinsessa! Mies nimesi mukulan heti plussatestin jälkeen Konradiksi, mutta nyt täytyy varmaan vaihtaa tuo työnimi johonkin naisellisempaan ;)
Joku sanoi jo katselleensa vaunuja. Me käytiin kanssa jo kiertelemässä. Olen ajatellut ostaa Briot, mutta harmittaa, kun tämän vuoden kuosit on niin tylsiä. Ainoa kuosi, josta pidän, on niin vaalea, etten kyllä viitsi sitä ostaa. Ei kai auta muu, kuin tyytyä johonkin niistä tylsistä ja synkistä..
kiurunkannus sekä Konrad-neiti 20+3
kuulumisista.Itselläni se on tänään edessä.Toivottavasti kaikki on kunnossa.
Tänään käyn ostamassa kunnon lenkkarit samalla kun käydään ultrassa ja rupean liikkumaan tosiaan enemmän...Eilen kävelin 5km oikein reipasta kävelyä ja oli ihanaa todeta,ettei se saanut aikaan minkäänlaista kiristelyä vatsassa.
Mun mielestä taas tää raskausaika on mennyt niin nopeasti,ettei itse perässä ole pysyä.
Meidän tarvitsee ostaa oikeastaan vain tuplavaunut,vauva pääsee nukkumaan sit isompana stokken pinnasänkyyn(ensin nukutaan perhepedissä),joka ostettiin uutena taaperolle,taaperolle ostetaan sit myöhemmin uusi lasten sänky.Näillä näkymin taaperokin tulee nukkumaan meidän makkarissa vauvan synnyttyä,muutkin on nukkuneet 3-4 v asti meidän huoneessa omissa sängyissään.
Lumina29 ja Lahja rv 20+6
On se totta, että välillä tuo pinon aloittaminen tuntuu jotenkin tosi työläältä ja paljon helpommin tulee kirjoiteltua, jos joku on jo aloitellut!
Nani76: Hyvät paineet sulla, on ihan normaalia, että keskiraskaudessa paineet laskee eli ns. fysiologista ja sitten taas nousee hieman loppuraskautta kohti, ehkä hieman yli lähtötason, eli hyvältä näyttää sulla. Minunkin pitäisi tänä viikonloppuna ottaa tuo mittari loppuraskauden ajaksi lainaan vanhemmiltani, pitäisi varmaan vähitellen alkaa kerta viikkoon mittailla paineita.
Kiurunkannukselle onnea ultrakuulumisista! Meillä on noita tyttöjä kolme kappaletta ja kyllä ne on ihania, toisaalta olisi kiva saada poika, olisi sitten molempia, mutta toisaalta haikeudella mietin sitten niitä kaikkia ihania prinsessamekkoja, joita tuolla vauvanvaatteissa on.
Vielä teille kakkosen odottajille, että kyllä itse ainakin huomasin, että toisesta vauvasta osasin nauttia ihan toisella tavalla, kaikki oli niin paljon varmempaa, sellainen turha hermoilu poissa.
No kaalilaatikkoa ajattelin tänään laittaa, tosin eilistä kanakastikettakin on vielä jäljellä, joten ehkä sitten kaalilaatikkoa päivälliseksi. Meillä nuo neidit ovat siitä ihania, että syövät kyllä oikeastaan kaikkea mitä eteen laittaa, jos vaan nälkä sattuu olemaan, helpottaa tuota ruokapuolta. Muuten tuolla ruokaosiossa oli aika kiva ketju helpoista ja nopeista ruuista, jos vinkkejä kaipaatte ruokasirkukseen.
wintergirl h 17+2
Aattelin itekki kirjoitella tässä töitten lomassa :)
Kiurunkannus: täällä kans ei tarjota rakenneultraa, joten me päätimme mennäs sitten 4d-ultraan yksityiselle, joka tekee samalla meille sen rakenneultran.. Onnea rinsessauutisesta! Itellä on kans poikaolo, mutta kahden pojan jälkeen ei kait muuta osaa tunteakaan :) me kans halutaan tietää kumpaa odotellaan ku kaikki kamppeet täytyy hommata...ja ihan sama on kumpi tulis..tyttö vois olla melkoinen " alkujärkytys" ..eli ihan uus juttu ja ihmeellinen :) ku poikiahan tässä ollaan vaan hoideltu
Kärryistä vielä..ite taas ajattelin (ehkä) päätyä noihin Emmaljungan Cerox yhdistelmiin..no varmaa en tietenkään tiedä...kuosit tosiaan ovat aika yksvärisiä, tummia ja mikään ei oikein ole se must! eli joutuu tekemään kompromisseja...Onko jollain kokemusta niistä???
Wintergirl: Olen ollut todella helpottunut ku paineet ovat tippuneet alkuarvoista :) kattelin noita ed. neuvolakortteja ja niissä on paineet koko ajan pikkuhiljaa hivuttautunut ylöspäin ei sellasia alentuneita paineita ole mulla ollut ennen keskiraskaudessa, mutta kyllä itteäni helpottaa ku voi paineet mitata nyt kotona ku välillä on aivan ihme olo..
Voi sanokaa miten sitä jaksais ruveta liikkumaan :( mää en yksinkertaisesti jaksa... ;( päivät teet töitä ja siinä samassa kärräät noita pikku-ukkoja kouluun ja kotiin, sitten vielä harrastuksiin ja tietenki vielä kotityöt päälle (siis miehen kontolle en hänen töiden vuoksi halua ja voi jättää mitään)..niin iltaruuan jälkeen olen ihan sippi..olen ajatellut että jos tuossa töitten keskellä kävis vaikka puolenki tunnin kävelyllä, mutta en ole vielä ainakaan ehtinyt ku töitä kyllä riittää...
Painosta: onko teillä muilla nälkä koko ajan? luin joskus ku joku kirjoitti että vatsa täyttyy helpommin...miksi mulla ei?? olen oikein seurannut tuota syömistä...mulla vatsa ei tunnu täyttyvän ollenkaan, normi annoksen syötyäni puolen tunnin päästä on jo nälkä?? siis häh?? ja se sama pahanolon tunne tulee jos vatsa huutaa tyhjyyttään ku olen yrittäny vähän vähemmällä olla ja voitte kuvitella ku liikkuminen on sitä ns.hyötyliikuntaa eli imurointia tms. niin kilot " ihanasti" ropisee... ;( siis masentavaa
Miten tätä tekstiä tällä tavalla tulee...nyt on pakko lopetella vaikka kädet näppäimillä vielä kävis :)
Nani76 ja Vilperi 18+5
Kiitoksia vinkistä Wintergirl, että ruokapuolella on kiva ketju. Joskus tuntuu, että ideat loppuu kesken. Meillä myöskin lapsi syö kaikkea, mitä hänelle tarjotaan. Kaalilaatikkoa teenkin huomenna, kun sait suorastaan vedn kielelle jo pelkästä sanasta ;-)
Minä myöskin kävin salaa vaunukaupoilla, ja ihmettelin Brion tummia värejä. Plussaa Briolle annan hoitolaukuista, jotka olivat uuden mallisia ja muutenkin paljoin mukavamman oloisia, kun entiset hoitolaukut. Vielä on mieli kylmänä ja uskon pärjääväni noilla vuoden -05 Emmaljungan Ceroxeilla.
Raskauden eteneminen: Noloudekseni myönnän, että joudun katsomaan aina nettilaskureista, missä kohtaa raskautta mennään. Edellisistä tiesin tarkalleen, mitä missäkin tapahtuu ja nyt olen kyllä ullalla kuin lumiukko. SEn sanon, että nopeasti on aika mennyt minulla, kesä kun tulee, niin hurahtamalla on elokuu ja meidän aikamme (minä uskon silti, että synnytän vasta syyskuussa).
Liikunta: olen myös parin viikon aikana lisännyt lenkkeilyä, ja aika rivakastikin saan vielä edetä, kunnei supistele tai muutenkaan tee huonoa. Meillä poika tykkää istua rattaissa, niin pääsee kivasti toteuttamaan tätä liikkumista.
Puhetta oli myös jaksamisesta lapsen synnyttyä. Se on aika kummallista, että omiensa kanssa jaksaa paljon paremmin kuin vieraiden lasten kanssa, oli kyse sitten vauvasta taikka koululaisesta. Vieraalle lapselle täytyy kaiken aikaa muka järjestää jotakin ohjelmaa jne. Todellakin ihmeellisesti me äiti ihmiset jaksamme sen lapsen synnyttyä, vaikka välillä väsyttääkin. Esikoisten odottajat, muistakaa, ettei turhaan sanota sitä, että levätkää, kun siihen on mahdollisuus vauva-aikana. Toisen tai useamman laosen kanssa se ei enää ole mahdollista. Sitä ei koskaan mielestäni liika painoteta.
Oona ja Himpula 17+5 (vissiin) la 25.8.
Meillä on nuo Emmaljungan Ceroxit käytössä ja olen erittäin tyytyväinen ollut. Tässä ne ominaisuudet, joihin olen tykästynyt:
- kevyet työntää
- menevät suht. pikkuiseen tilaan->litteä " paketti" kokoon laittaessa
- helpot puhdistaa, neppareilla kankaat auki ja pyykkikoneeseen
- tilavat
- niistä saa kivat rattaat isommalle lapselle, ottamalla kuomun pois
- kääntyvä työntäaisa
Omalla 2v. käyttökokemuksella minulla ei ole negatiivista sanottavaa. Voin suositella kaikille ja positiivisten asioiden listaa voisin vielä jatkaa...
Oona
Möykkyräinen: Kiitokset tosi paljon kokemuksistasi! Miten teidään vaunut ovat värinsä säilyttäneet? Onko muuten ollu kuomun kanssa ongelmia ku käverilla ne meinaa repsottaa ja ovat muuten kans vuosimallia 2005. Meillä tosiaan edelliset vaunut oli vm -94, joten paljon ovat siitä muuttuneet eikä itse oikein ole osannut kysellä mitään myyjiltä, joten siksi pommitan näitä kyssäreitä..
Kiitos muuten ruokaketju vinkistä...on jäänyt multa huomaamatta..
Neitiniiskunen: hyvä että kaikki oli hyvin! tuollaiset supistukset kaikkine noine lisineen panee mielen levottomaksi..
Ja taas töihin..
Nani edelleen
Nani: meilläkin Ceroxit olleet käytössä nyt kohta puolitoista vuotta ja olen ollut minäkin tyytyväinen. Samat plussat kuin möykkyräiselläkin, näppärät käytössä. Pehmeä kantokoppa on ollut ihan riittävän lämmin ja tilava ja kovikkeet pois ottamalla on menyt vielä lämpöpussina vanhemmallekin mukulalle. Meidän vaunut on kokonaan vaalean beiget ja ovat pitäneet hyvin värinsä. Enpä ole niitä pahemmin edes pesemään joutunut vielä.. Esikoinen oli jouluvauva eikä talvella ole niin väliä värillä, mutta vaaleat vaunut olivat aivan ihanat ensimmäisenä kesänä, kun neiti oli noin puolivuotias ja kaikki ulkona oleminen oli oikeastaan vaunuilua. Näissä saa tuleva pikkukakkonenkin kölliä, mutta varmaan pitää hankkia myös tuplarattaat niin saadaan koko revohka yhtä aikaa lenkille....
Ai niin, kyselit kuomun repsottamisesta. Ei se meillä repsota, onhan toki " löysää" kangasta takaosasta/alaosasta (en osaa selittää oikein..) mutta se kuuluu malliin eikä ole mitenkään häiritsevää.
Viime viikolla kirjoittelin päänsärystä ja sainkin neuvolasta antibioottikuurin poskiontelontulehdukseen. Viikon verran sairaslomaakin tuli, mutta taas töissä ja särky on ihan samanlaista kuin ennenkin. Sitä on nyt kestänyt jo yli kuukauden ja riitäisi jo mulle!!! Pakko välillä tulla töihinkin, mutta jos ei muutosta tule niin ens viikolla pitänee taas soitella neuvolaan ja vinkua jotain apua. Jo rappusten käveleminen ylös aiheuttaa sen, että silmissä mustenee ja tuntuu, että pää räjähtää. Kivaa....
Vauva potkii ja möyryää jo niin että mahan päältäkin tuntee, reipas tenava. Ultra viikon päästä, sitä odotellessa...
NiiskuPiisku ja pikkukakkonen 18 +jotain
Tarkoitatko kuomun repsottamisella, että kuomu valahtaa alas takaisin helpolla? Meillä oli aivan alussa sellainen vika, mutta mies kiristi kotona mekanismia, niin en ole sen koommin joutunut sitä kesken matkan nostelemaan. Katsotaan nyt, kuinka käy, kun ovat olleet poitsulla käytössä ilman kuomua.
Värinä meillä on tylsä Tummansininen-vaaleansininen (oliskohan Ocean) ja mielestäni ei ole haalistunut taikka sitten on haalistunut tasaisesti. :-D Vaaleat olisin halunnut, mutta täällä kurateiden varressa asuessa olen havainnut hyviksi nuo tummat, vaikka sydämessä aina raapaiseekin, kun asfalttiteillä nään vaaleita ceroxeja :-)
Minulla ei ole omiini Emmaljungan omaa lämpöpussia, koska poika oli jo vajaan vuoden, kun ostimme ko. yhdistelmät. Nyt täytyykin alkaa metsästämään näihin lömpöpussia...
Oona
Voi p mitkä fiilikset. kävin aamulla neuvolassa, kun soitin sinne tiistaina näitten alavatsakipujen vuoksi. Terveydenhoitaja sillon sano, että ne voi olla harjoitussuppareita. Mulla on istumatyö enkä tiistaina pystynyt edes istumaan kun niin paljon sattu. Ihan kun kaameat menkkakivut. Terkka sano, että äkkiä kotiin vaan lepäämään. no tänään menin sitten neuvolaan ja lääkäri oli myös paikalla. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei ne missään nimessä voi olla mitään supistuksia vielä ja olen vain herkkä, koska en ole ennen ollut raskaana. No en tiedä kuinka herkkä olen, mutta istuminen sattuu ihan tuskasesti, niin kiva sitten töissä olla 8 tuntia asiakaspalvelussa. No loppu viikon saan nyt sitten levätä. Sitten kun soitan töihin niin pomo käy lankoja pitkin kimppuun, että sulla taitaa vähän olla vastoinkäymisiä blablablaa... mä en ainakaan tätä raskautta ala vaarantamaan sillä että istun töissä tuskissani, koska se kipu on ihan sietämätöntä välillä.... Onneksi ei enää siellä tarvi kauan olla:)
Onneksi pikkuisen sydänäänet sai hymyn huulille. Ja kun makoilin sohvalla tönäisin kevyesti mahaa niin sieltä tuli heti muksaus, että mitäs siellä heilauttelet:)
esmaralda rv 20+0
ps. tais tulla vähän valitusta... mutta ottaa niin päähän, että omasta huonosta olosta joutuu vielä kärsimään huonosta omastatunnosta että on poissa...
esmaralda:
teen hoitotyötä missä olen jalkeilla suurimman osan päivästä ja nostoja tulee paljon. välillä on kevyempiä päiviä välissä ja työaika mulla vaihtelee 4-8t välillä,joka on tosi hyvä juttu. ehkä oisin aivan läkähdyksissä jos ois vallan noita 8t päiviä.
ja esikoinen on sentään 4v joten sitä ei tarvi työnnellä rattaissa, tai muutenkaan kannella.
sanoin lääkärille että töissä supistelee todella paljon, mutta kun kaikki kerran oli alapäässä hyvin, ei tietty saikulle laittanut. esikoisesta olin käyny myös lääkärissä rv 19 jossa paikat oli tiukasti kiinni ja " kovat" rv 26 olikin sitten tapahtunut pehmenemistä ja suppareita tuli kiitettävästi, joten jäin silloin saikulle. eli vikko kerrallaan tässä mennään.
muuten niitä suppareita ei juurikaan tule.
ihanaa kun olo on niin virkeä,kunnes alkaa se läähätys parin kk päästä, viime raskaudesta mulla tuli ainakin yks kaks tosi raskaana oleva olo, ja se siitä =) joten nyt nautitaan!
neitiniiskunen 18+0
Tänneppä ei mitään uutta.. Vapaa päiviä vietellään.. Juuri tenttasin tyttöä, kun sillä on huomenna enkun sanakokeet.. Hyvimpä tuo ne osaa..
Valtava mylläys käynyt tänään masussa.. 007 pitää vissiin liikunta päivää.. =)
Lähden tästä tekemään lettutaikinaa..
Palailen taas..
Piiu JA 007 rv 17+5