Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ollut täysin varaton?

Vierailija
23.05.2025 |

Ja miten tilanteestasi selvisit?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raholoita on, mutta elän kuin varaton minimalisti. Miksi törsätä enemmän kuin tienaa? Olen nukkunut öitä ulkona vaikka koti löytyy. Ei ainakaan automaattisesti kuole, jos on tiukkaa. Keksin keinoja silloin kun minun ei vielä tarvitse keksiä keinoja.

Vierailija
22/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. On paljon sairauksia. Olen kesällä poiminut sieniä ja mustikoita. Kela ei millään hoitanut hommiaan. Kerran söin pelkkiä villiyrttejä, mustikoita ja sieniä 2 viikkoa. Saisin kyllä rahaa lainaksi, mutta sitten on talous pitkän aikaa sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin nuorena ja vasta sen jälkeen paljastui että mies oli alkoholisti, joi ja poltti savuna ilmaan kaikki rahat. Välillä join kotona sokerivettä ja hoidin naapureiden lapsia että sain syödä heillä. Keräsin pulloja ja kävin aina syömässä niillä rahoilla heti hesessä joka oli suht halpa siihen aikaan.  Viimein uskalsin lähteä kun mies aina uhkaili ja nyt olen ollut 30 v yhdessä nykyisen miehen kans ja autan muita viemällä ruokaa ja avustan myös kummilapsia.

Vierailija
24/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut vaikka olen työtönkin ollut 10 vuotta. Aina sitä rahaa jostain saa kuten pimeitä töitä tekemällä. Sitten olen kalastanut ja myynyt kalaa. Ihmiset ostaa kalaa minulta koska olen paikallinen kalastaja ja kala on aina tuoretta, olen kalastanut 40 vuotta. myyn suoraan kotiovelta käteisellä. Töitä on saanut kysymällä vaikka festareilta jota joka juhannus järkätään täällä missä asun. Pätkätöitä oon tehnyt mutta aina sitä rahaa jostain on saanut.

Vierailija
25/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ensimmäiset 17 vuotta.

Vierailija
26/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, noin 25 ensimmäistä vuotta elämästäni. Pääsin sitten pätkätöihin joista säästin rahaa (uskokaa tai älkää) terveydenhoitoalalle opiskelua varten jonka jälkeen olen ollut koko ajan töissä. Nykyään nelikymppisenä omaisuutta on pian parisataatuhatta. Työnteko kannattaa jos säädät menosi tulojesi mukaan.

Vierailija
27/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Jopa yli 9 vuoden mittaisen työttömyyden ja toimeentulotuen hakemisen aikana minulla oli käteistä jemmassa mukava summa, ja yleensä joka kuukausi pystyin säästämään lisää. Monesti tuli vipattua työssä oleville kavereillekin, kun niillä oli tiukkaa.

M50+

Vierailija
28/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ysärin lamassa jäin työttömäksi. Oli aika rankkaa.

Vierailija
29/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka eron aikaan oli hetken rahattomuuspäiviä, keräsin aamuisin tölkkejä ja vein kauppaan että sain maidon ja jotain syötävää, eräs pikkukauppa antoi leivän velaksi  jonka maksoin seuraavana rahapäivänä. En valittanut kenellekään ongelmasta.

Vierailija
30/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin täysin, koska en kykene käyttämään rahaa kuin välttämättömään ennen kuin olen varma, että lisää on tulossa. Sairaana täytyy ruokarahojen lisäksi pitää silmällä myös sitä, että on tarvittaessa rahaa lääkkeisiin ja lääkäriin menoon. Useimmiten on rahaa ihan kivasti, mutta harvoin siinä on mukana rahaa, jolle ei olisi potentiaalista käyttökohdetta katsottuna.

Vierailija
31/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 

Olen ollut myös koditon.

T: Tuntematon

Vierailija
32/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut mutta en muista jokaista tilannetta miten selvisin. Joissain tapauksissa olen van pyytänyt diakonilta apua /sossusta ja olen saanut. Joskus oli pakko kysyä avustettavalta lainaan jolla ei rahasta pulaa ole ja maksoin erissä takaisin.Olen siis henkilökohtainen avustaja.  Ei saisi lainata mutta hätä ei lue lakia vai miten se meni.Kuitenkin olen selvinnyt ja tulen aina selviämään tavalla tai toisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän