Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ollut täysin varaton?

Vierailija
23.05.2025 |

Ja miten tilanteestasi selvisit?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sitä aikaa, jolloin varusmiesavustuksen sai vain naimisiin menemällä, joten me menimme naimisiin.

Vierailija
2/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka kuukausi, vähän joutuu varautumaan etukäteen, muttä pärjäähän tässä jotenkuten,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ajan. Velkaa vaan eikä mitään omaisuutta ja ansiotuloa 0 euroa.

N43

Vierailija
4/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ja lisänä tonnien velat aikoinaan,ne tuli hoidettua ja töitä paiskittua nyt pärjään kohtuullisesti ja plussan puolella ollaan.

Vierailija
5/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt täysin varaton ja vielä vanha eli tästä ei nousta edes tilastojen mukaan. Lopputulema kyllä on minulla jo suunnitelmissa.

Vierailija
6/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ja ratkaisin menemällä töihin. Oli yllättävän helppoa mennä. Tiettyjä taitoja suorastaan halutaan työpaikoilla.

Vierailija
7/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 68 vuotta..arvaa v i t u t t a a k o ?

Vierailija
8/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeron jälkeen oli omaisuus kassissa. Luottokortilla ostin patjan, tyynyn ja peiton, sekä lapselle makuupussin kirpparilta.15 vuotta kesti hankkia taloudellinen riippumattomuus ja siihenkin kävi osin tuuri.

Vierailija
9/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Olin mm kuukausia ilman vessapaperia ja pari viikkoa ilman sähköä. Sinnittelyn jälkeen vihdoin sain pyydettyä sosiaalitoimesta apua.

Nykyään olen vielä pienituloinen, mutta koen olevani varakas sillälailla, että voin ostaa mitä haluan. Köyhien huonojen vuosien jälkeen mun "mitä vaan haluan" on ehkä tosin jonkun mielestä edelleen köyhää. Itse olen kuitenkin tyytyväinen, kun vuokrat ja laskut saa maksettua ja pöydässä on joka päivä useampi ateria, voi lähteä kavereiden kanssa kahville ilman, että tarvitsee olla viikko syömättä jne jne..

Vierailija
10/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ja ratkaisin menemällä töihin. Oli yllättävän helppoa mennä. Tiettyjä taitoja suorastaan halutaan työpaikoilla.

Nyt roikut täällä työttömänä ,eikö se ole enää helppoa mennä töihin?,onko aika ankeaa kauppa kankeaa .

Vierailija
11/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena jonkun aikaa melko varaton. Muistan kun ainoista kesäkengistäni katkesi takahihna, niin purskahdin itkuun kadulla. No eikun kämppään ontuminen ja ompelemaan hihnaa jotenkin kiinni.

Kun olen nyt työskennellyt pitkään, niin huomaan, että edellekin on tärkeää, että kaapissa on vähintäänkin yhdet  varakengät.

Vierailija
12/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kuukauden perunoita ja makaroonia silloin kyllä vitu..i,tämä on tosi asia.

Vierailija
13/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisenä opiskellessa ei ollut kuin opintotuki ja mitä sai vanhemmilta. Sitten joskus työttömäksi jäätyä kesti aika pitkään että rahat alkoi juoksemaan. Muuten on aina kuukausittain jostain rahaa tullut, eli töistä, kelasta tai liitosta.

Vierailija
14/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollasta sitä lähdettiin kotoa opiskelemaan.

Opintolainalla kituutettiin.  Ei ollut sellaisia isoja tukia kuin nykyään.

Nykyajan tuet tekee porukoissa laiskoja, ja miksi ei kun rahaa saa sossusta ?!

Vierailija
15/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeron jälkeen olin täysin puilla paljailla.  Oma henki ja terveys olivat kuitenkin tärkeämpiä joten persaukisenakin oli parempi joten nostin kytkintä ja jätin paskan taakseni.

Vierailija
16/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin kuukauden perunoita ja makaroonia silloin kyllä vitu..i,tämä on tosi asia.

Minä syön noita jompaakumpaa 12kk/v muutamaa puuro päivää lukuunottamatta.

Vierailija
17/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion jälkeen aloitin opinnot toisella paikkakunnalla ja opintotuki ei riittänyt millään, ei ollut edes rahaa bussilippuun kotiin vanhempieni luokse niin liftasin kotiin.

Vierailija
18/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollasta sitä lähdettiin kotoa opiskelemaan.

Opintolainalla kituutettiin.  Ei ollut sellaisia isoja tukia kuin nykyään.

Nykyajan tuet tekee porukoissa laiskoja, ja miksi ei kun rahaa saa sossusta ?!

Joo, mä olen nyt sairaana työttömänä helvetin laiska. Tähän asti olen tehnyt 32 vuotta töitä.

Vierailija
19/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kun läksin ensimmäiseen työpaikkaan 450km päähän.  Löysin työpaikan lehti-ilmoituksella.  Mitään avustuksia tai kulukorvauksia ei tullut kun työkkärin mummo ei ollut sitä paikkaa ehdottanut.  Muuttokuorma oli laina auton perä kontissa.  Pääsin heti tekemään 12 - 16 tuntisia työpäiviä 7pv viikossa, alkoi rahaakin tulemaan kun ylityökorvauksista kertyi.

Vierailija
20/32 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin täysin rahaton kun työnantaja ei maksanut palkkaa. Teki oharit kun piti maksaa 3600 euroa. Selvis että oli mennyt konkkaan. Olin 2 viikkoa ilman rahaa. Työttömänä minulla on aina ollut rahaa koska olen osannut varautua ja säästää. Nyt ollut hyvä tilanne jo pitkään koska voitin hiukan lotosta aikaa sitten ja äiti kuoli ja sain perintöä.