Milloin on työnantajapuolen aika saada keppiä?
Nyt kun työntekijäpuolta ollaan kepitetty lähes kymmenen vuotta, olisiko työnantajien vuoro vihdoin? Että ottavat töihin OIKEALLA palkalla jolla tulee toimeen. Eikä niin että yhteiskunta maksaa osan palkasta tukien muodossa.
Herrabonukset ja miljoonaoptiot sinne ruohonjuuritasolle.
Nyt kuilu kansan kesken on kasvanut liian suureksi, osa kylpee rahassa ja iso osa kelatuilla.
Pienellä palkalla, joka ei oikeuta tukiin, kitkuttelevat elävät kädestä suuhun.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
AY-mafia tätä on harrastanut riittävästi ei enää kiitos se on loppu nyt.
Jännä kun palkansaajilla ei saisi olla omaa edunvalvontaa lainkaan, mutta työnantajat saavat mellastaa omien etujensa puolesta mielinmäärin. Voiko älyttömämpää ajattelutapaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun työntekijäpuolta ollaan kepitetty lähes kymmenen vuotta, olisiko työnantajien vuoro vihdoin? Että ottavat töihin OIKEALLA palkalla jolla tulee toimeen. Eikä niin että yhteiskunta maksaa osan palkasta tukien muodossa.
Eiköhän ylivoimaisesti isolle enemmistölle työntekijöitä makseta tulot palkkana ilman mitään yhteiskunnan toimeentulotukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa äänesti oikeistopuoleet valtaan. Mitä te nyt valitatte? Tätähän te halusitte!
Älkää äänestäkö kokoomusta ja persuja jossette halua tämänlaista politiikkaa.
Tää alkoi jo ennen nykyhallitusta.
Viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajan meillä on ollut oikeistohallitus. Yhtä poikkeusta lukuun ottamatta kun oli demareilla pääministerin salkku.
Silloin otettiin lainaa ennätysmäärä jota nyt maksellaan ja ulistaan.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla hallituskaudella kun sdp ja vihervasemmisto ottaa murskavoiton. Lunta tupaan!
Ei ne raukat voi saada enemmistöhallitusta aikaan, sorry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa äänesti oikeistopuoleet valtaan. Mitä te nyt valitatte? Tätähän te halusitte!
Viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajan meillä on ollut oikeistohallitus. Yhtä poikkeusta lukuun ottamatta kun oli demareilla pääministerin salkku.
Nykyinen hallitus ottaa miljarditolkulla enemmän lainaa. Millä sinä sen selität?
ps. Edellisen hallituksen ottama laina on kiinteäkorkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samaan aikaan osa maksaa tuloistaa 52% veroja, osa ei lainkaan.
Palkkaa maksetaan tuloksen mukaan. Ei yrityksiin palkata väkeä olemaan, sinne palkataan tekemään. Jos kirvesmies ei saa seinää aikaan, ei hänelle voi palkkaa maksaa.
Minä maksaisin oikein mielelläni 52 % veroa.
Koska se tarkoittaisi sitä, että tienaisin ihan saatanan paljon myös omaan taskuun.
No saan 5400 euroa bruttona kuussa ja se marginaalivero on tuo. 2000 euroa menee palkasta veroihin ja veronkaltaisiin maksuihin. Koska puolisi ei konkurssikypsän yrityksen takia saa euroakaan, ei meidän perheen kahden aikuisen yhteenlasketut nettotulot ole kuin 1700 euroa yhdelle aikuiselle. En mä koe saavani saatanan paljon omaan taskuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus ottaa miljarditolkulla enemmän lainaa. Millä sinä sen selität?
ps. Edellisen hallituksen ottama laina on kiinteäkorkoista.
Ukrainalla ja turun tunnin junalla. Keppiä suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla hallituskaudella kun sdp ja vihervasemmisto ottaa murskavoiton. Lunta tupaan!
Ei ne raukat voi saada enemmistöhallitusta aikaan, sorry.
Pidetään vaalit ensin. Julistetaan voittaja vasta sitten.
Työnantajia on kuritettu vuosikymmeniä. Kyllä meilläkin työntekijät ajavat paremmilla autoilla kuin me työnantajat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa maksetaan tuloksen mukaan. Ei yrityksiin palkata väkeä olemaan, sinne palkataan tekemään. Jos kirvesmies ei saa seinää aikaan, ei hänelle voi palkkaa maksaa.
Koska se tarkoittaisi sitä, että tienaisin ihan saatanan paljon myös omaan taskuun.
No saan 5400 euroa bruttona kuussa ja se marginaalivero on tuo. 2000 euroa menee palkasta veroihin ja veronkaltaisiin maksuihin. Koska puolisi ei konkurssikypsän yrityksen takia saa euroakaan, ei meidän perheen kahden aikuisen yhteenlasketut nettotulot ole kuin 1700 euroa yhdelle aikuiselle. En mä koe saavani saatanan paljon omaan taskuun
Miten noin huonolla matematiikan ymmärryksellä voi saada noin paljon palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Alemmilta tulotasoilta on helppo huudella, että maksaisi mielellään 52% veroa, koska se tarkoittaisi niin korkeaa palkkaa -kyllä siitä käteenkin jäisi. Tällainen lausunto on sinällään looginen, mutta asiaa on syytä tarkastella pragmaattisesti. Nykymaailma on avoin (koulutettujen) työntekijöiden ja pääomien liikkumiselle. Yrityksiä ta pankkitilejä pystyy perustamaan moniin maihin, sen voi tehdä jopa jopa etänä. Asuinmaataan voi vaihtaa helposti, jos siihen on varallisuutta. Emme elä enää samalla tavalla suljetussa maailmassa kuin männävuosikymmeninä.
Tämä johtaa siihen, että koulutettuja suuripalkkaisia kerääntyy sinne, missä nettopalkka ja palkan ostovoima on suurin. Yrityksiä perustetaan sinne, missä niiden kulut ovat pienimmät. Pääomia hakeutuu sinne, missä niiden tuotto on suurinta. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että varallisuuden tulisi jakautua ihmisille maailmassa tasaisemmin. Pohjoismainen sosiaalidemokraattinen hyvinvointimalli ei ole kuitenkaan maailmalla ihan niin suuressa huudossa kuin täällä kuvitellaan. Maailmalla asuneena olen huomannut, että käyhien maiden pienipalkkaisien duunarienkaan haaveena ei yleensä ole yhteiskunnan tasaisempi tulonjako vaan henkilökohtainen nousu rikkaaksi nauttimaan makeasta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän se on yhden tuloiksi. Meillä on kahden tulot, mutta vähemmäksi jää kuin teillä. Ja meillä menee ihan hyvin, asutaan tilavasti eikä ruokakaupassa tarvitse hintoja katsella.
Sinulla näyttää olevan vain vääristynyt kuva ja odotukset.
Vierailija kirjoitti:
Yrityksiä tässä pitäisi sääliä, ainakin niitä pieniä ja keskikokoisia. Valtio riistää yrityksiä minkä ehtii. Aina keksitään joku syy miksi yrittäjän pitäisi maksaa sitä ja tätä. En alkaisi yrittäjäksi tässä maassa.
Juuri siksi rakenteellinen työttömyys on niin paha. Ap haluaa lisää yrittäjien kurittamista, siis työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alemmilta tulotasoilta on helppo huudella, että maksaisi mielellään 52% veroa, koska se tarkoittaisi niin korkeaa palkkaa -kyllä siitä käteenkin jäisi. Tällainen lausunto on sinällään looginen, mutta asiaa on syytä tarkastella pragmaattisesti. Nykymaailma on avoin (koulutettujen) työntekijöiden ja pääomien liikkumiselle. Yrityksiä ta pankkitilejä pystyy perustamaan moniin maihin, sen voi tehdä jopa jopa etänä. Asuinmaataan voi vaihtaa helposti, jos siihen on varallisuutta. Emme elä enää samalla tavalla suljetussa maailmassa kuin männävuosikymmeninä.
Tämä johtaa siihen, että koulutettuja suuripalkkaisia kerääntyy sinne, missä nettopalkka ja palkan ostovoima on suurin. Yrityksiä perustetaan sinne, missä niiden kulut ovat pienimmät. Pääomia hakeutuu sinne, missä niiden tuotto on suurinta. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että varallisuuden tulisi jakautua ihmisille maailmassa tasaisemmin. Pohjoismainen sosiaalidemokraattinen hyvinvointimalli ei ole kuitenkaan maailmalla ihan niin suuressa huudossa kuin täällä kuvitellaan. Maailmalla asuneena olen huomannut, että käyhien maiden pienipalkkaisien duunarienkaan haaveena ei yleensä ole yhteiskunnan tasaisempi tulonjako vaan henkilökohtainen nousu rikkaaksi nauttimaan makeasta elämästä.
Maailman menoa jos katsoo niin pahimpia perseenreikiä on nimenomaan ne maat joissa eriarvoisuus ja tuloerot on kaikkein suurimpia. Parhaiten menestyneitä ja onnellisimpia on ne joissa eriarvoisuus on vähäisintä ja tuloerot pieniä.
Tuloerojen kasvattaminen tekee Suomesta huonomman paikan elää, asua ja olla onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noin huonolla matemati
Mitä sekoilet? 1700 euroa x 2 on 3400 euroa. Eli tuo summa jakautuu minulle ja puolisolleni. Sillä elätetään myös lapset. On mulla sijoitusasuntoja, mutta niiden yhtiölainat syö kaikki tuotot.
Älä huoli ap. Kyllä työnantajapuolta on kuritettu ja kuritetaan ihan riittävästi.
Saat ihan vapaasti alkaa työllistää ihan niin monta kuin huvittaa ja maksaa kunnon palkkaa.
Mikset jo toimi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän se on yhden tuloik
Onhan se varmaan hyvin jossain Pihtiputaalla. Tervetuloa suurempaan kaupunkiin.
Olen nyt vuosia tarkkaillut yrittäjänä tätä asiaa. Nostan tarkoituksella palkkaa saman verran kuin työntekijäni saavat ja pärjään palkalla oikein hyvin, en pröystäilevästi mutta hyvin. Kuitenkin suurin osa työntekijöistäni on koko ajan persauki. Koen ettei tämä ongelma ole minun syytäni vaikka täällä niin kovasti meitä ahneita yrittäjiä parjataan. Syy on yksilön elämänhallinnassa tai paremminkin sen puutteessa, tehdään typeriä/liian kalliita hankintoja eikä osata yhtään ennakoida elämää seuraavaa palkkaa pidemmälle.