Miksi nykyisin uusien talojen pesuhuoneisiin pistetään kaksi suihkua?
Tai joskus jopa enemmänkin. Uimahallissako ihmiset kuvittelevat asuvansa? Ihan oikeastiko muka useinkin kaksi ihmistä on yhtä aikaa suihkussa? Varsinkin, kun ne suihkut yleensä ovat vielä niin vierekkäin, että mistään suihkurauhasta ei ole puhettakaan. Jos oikeasti tarvitsee kahta suihkua, niin eikö olisi järkevämpää sitten edes rakentaa sen saunan pesuhuoneen lisäksi se toinen kylpyhuone johon suihku, niin esimerkiksi vielä teinitkin voisivat mennä aamulla yhtä aikaa suihkuun. Se aika, kun koko perhe mielellään saunoo ja käy suihkussa yhtä aikaa samassa tilassa, on todella lyhyt. Sen sijaan kahdesta erillisestä kylpyhuoneesta olisi sentään jotain hyötyä myöhemminkin, jos isompi perhe.
Kommentit (30)
Vierailija:
MINÄ haluan olla saunassa/suihkussa yksin rauhassa eikä tulisi mieleenkään olla samaan aikaa suihkussa jonkun toisen kanssa..
jos olen joskus lasten kanssa saunassa, kyllä ehdimme odottamaan vuoroa.Ihan turhaa
Omituinen kun yksin pitää saunomassa käydä, ja miten se jos toinen suihkuttelee vieressä, sun suihkutteluja häiritsee?
T: yksisuihkuinen
Saunomme aina koko perhe yhdessä, eikä tarvitse suihkuvuoroa jonotella. Lisäksi aamusuihkuista selvitään nopeasti, käymme miehen kanssa suihkussa ennen kuin lapset heräävät. Joo, ihan varmasti yhdelläkin suihkulla elää, niin kuin ilman montaa muutakin nykyajan " luksusta" . Tulevaan omakotitaloomme tulee kyllä mieluiten kolme suihkua: yksi erilliseen kylppäriin ja kaksi saunan pesuhuoneeseen. Tämä juuri siksi, että lasten kasvaessa teini-ikään ei tarvitse jonotella aamusuihkuvuoroja.
Heh, miten ihmeessä jonkun kaksi suihkua tai vaikka viisi voi ketään ärsyttää ;-)
Vierailija:
Saunomme aina koko perhe yhdessä, eikä tarvitse suihkuvuoroa jonotella. Lisäksi aamusuihkuista selvitään nopeasti, käymme miehen kanssa suihkussa ennen kuin lapset heräävät. Joo, ihan varmasti yhdelläkin suihkulla elää, niin kuin ilman montaa muutakin nykyajan " luksusta" . Tulevaan omakotitaloomme tulee kyllä mieluiten kolme suihkua: yksi erilliseen kylppäriin ja kaksi saunan pesuhuoneeseen. Tämä juuri siksi, että lasten kasvaessa teini-ikään ei tarvitse jonotella aamusuihkuvuoroja.Heh, miten ihmeessä jonkun kaksi suihkua tai vaikka viisi voi ketään ärsyttää ;-)
Meillä on vain yksi suihku ja suihkuhuoneen yhteydessä on myös sauna, ja apua! siellä on myös pönttö.
Mä ottaisin mielelläni sen toisen suihkun. Kyllä jonottaa jaksaa, ja onhan se vähän pakkokin.
Me asutaan vanhassa rivarissa ja itse ei olla päästy vaikuttamaan rakennusvaiheessa mihinkään.
Käymme koko 5 henkeä yhdessä saunassa ja aina saa jonottaa...
kohta tehdään saunaremppa ja takuulla laitetaan toinen suihku.
Haluan rauhassa höylätä säärikarvat ja huuhtoa kuorintavoiteet ym, naamiot ilman että ukko hoputtaa selän takana. Halutaan ottaa löylyt yhdessä ja vilvoitella yhdessä. Nyt mies istuu löylyssä kun mä olen pesulla ja toisin päin.
Varsinkin talvella kun vanhassa talossa pesuhuoneen lattia on kylmä, niin ei tee mieli kauheesti odotella, saunominen ei oo sellasta yhdessä oloa. Nii ettäs tiiät! :)
Ja meillä käy viikonloppusin paljon vieraita joita saunotetaan myös.
Käydään tosin niin harvoin suihkussa ja pieni on pesuhuone, ettei ees harkita.
Eniten täs keskustelussa kuitenk ihmetyttää käsitys ettei suihkuista oo hyötyä kuin pikkulapsi aikana, koska sen jälkeen ei enää saunota yhdessä. Siis häh?!? Ite en ainakaa koko kolmenkymmenen elinvuoteni aikana oo lakannu saunomasta äitini kanssa. Isänki kans satunnaisesti vielä ylä aste ikäisenä. mieheni pikkuveli tais vielä lukiossa ollessaankin (ylä asteella ainaki, en muista varmaks ku noi lapset kasvaa niin nopeesti...) saunoa oman äitinsä, siis anoppini kanssa.
Oli pesuhuoneella pituutta 4 metriä. Mahtui vielä vessanpönttökin samoihin tiloihin. Toinen hierova suihku ja toinen tavallinen. Saunassakin kaksi kiuasta, sähkö sekä puu.
Vaikka yhdellä suihkulla pärjää, kai nyt elämässä voi asioita tehdä ja kokea vain siksi että se on mukavaa. Vai pitääkö kaiken olla elinehtoisen välttämätöntä?? Miksi sinulla on auto kun kävellen/pyörällä/julkisilla kulkuneuvoilla pääsee? Siis mä en käsitä miten joku ei jaksa kävellä työmatkoja. Miksi sinulla on enemmän kuin yksi keittiön tuoli, eikö nyt herrajumala voi syödä vuoretellen?? Miksi kodissasi on enemmän kuin yksi huone? Miksi sinulla on enemmän kuin yksi vaatekerta? Miksi tarvitsee kaiken olla niiiiin extreme?
Voi helevetti.
asuttiin kaksin. Oli ihanaa suihkutella saunan jälkeen omaan tahtiin, ettei toisen tarvi odotella vieressä. Nyt olemme asuneet pari vuotta asunnossa, jossa on yksi suihku ja odotan, että saadaan kylppäri remontoitua, niin on taas kaksi suihkua. Musta kaksi suihkua on ihan must Suomessa, jossa saunotaan porukalla usein. Ärsyttäväähän se jonottelu on saippuat silmissä samaan vesipisteeseen.
MINÄ haluan olla saunassa/suihkussa yksin rauhassa eikä tulisi mieleenkään olla samaan aikaa suihkussa jonkun toisen kanssa..
jos olen joskus lasten kanssa saunassa, kyllä ehdimme odottamaan vuoroa.
Ihan turhaa