Miksi nykyisin uusien talojen pesuhuoneisiin pistetään kaksi suihkua?
Tai joskus jopa enemmänkin. Uimahallissako ihmiset kuvittelevat asuvansa? Ihan oikeastiko muka useinkin kaksi ihmistä on yhtä aikaa suihkussa? Varsinkin, kun ne suihkut yleensä ovat vielä niin vierekkäin, että mistään suihkurauhasta ei ole puhettakaan. Jos oikeasti tarvitsee kahta suihkua, niin eikö olisi järkevämpää sitten edes rakentaa sen saunan pesuhuoneen lisäksi se toinen kylpyhuone johon suihku, niin esimerkiksi vielä teinitkin voisivat mennä aamulla yhtä aikaa suihkuun. Se aika, kun koko perhe mielellään saunoo ja käy suihkussa yhtä aikaa samassa tilassa, on todella lyhyt. Sen sijaan kahdesta erillisestä kylpyhuoneesta olisi sentään jotain hyötyä myöhemminkin, jos isompi perhe.
Kommentit (30)
Meillä iso perhe ja helpottaa kummasti kylpemistä kun ei tarvitse suihkuvuoroa jonottaa.
sinne samaan tilaan kylpyhuoneeseen. Meillä on toinen suihku kyllä, mutta saunomisen aikana olisi mukavaa kun voisi suihkutella yhtäaikaa.
toinenkin kylpyhuone on mutta suihku siellä ei paljon saunojaa auta :)
meillä siis 2 suihkua saunan yhteydessä olevassa kylppärissä, jota käytetään pääasiassa silloin kun saunotaan. Toisessa kylppärissä sitten yksi suihku, jos haluaa omaa " rauhaa" . Ja lapsetkin on helppo käyttää samaan aikaan suihkussa, kun on 2 vierekkäin.
Me rempattiin kylppäri eikä tullu t mieleenkään laittaa sinne kaksi suihkua vierekkäin! Aivan älytöntä!
Meitä on 5 henkeä ja hyvin ollaan mahduttu sinne YHDEN suihkun alle yks kerrallaan.
Samaa mieltä siitäkin, ettei kulu montaa vuotta kun emme haluakaan enää mennä suihkuun samaan aikaan. Lapset menee kohta yksin kuitenkin.
Me rakennamme pian uuden talon ja kylppäriin tulee YKSI suihku. Yläkertaan tosin tulee myös suihku, mutta mielestäni se on parempi vaihtoehto tosiaan, että on kaksi suihkua mutta eri kylppäreissä.
Tää on kai tätä NYKYAIKAA. Joka asiassa pitää mennä EXTREME yli. Kumma kun ei keittiöönkin laiteta kohta kolmet uunit ja kahdet tiskikoneet ja vessoihin triplat vessanpytyt. Nykyihminen kun ei viissin osaa yhtään odottaa ja missään ei voida säästää. Minusta on haaskausta tämmönen!!
Meilläkin vielä saunotaan porukalla, mutta lapsetkin malttavat kyllä hyvin odottaa sen, että toinen peseytyy ensin sitten toinen. Ja jos miehen kanssa saunotaan kaksistaan ja halutaan yhdessä suihkuun, niin sitten kyllä käytetään vain yhtä suihkua... Jos taas ollaan vähemmän romanttisia, niin kyllä toinen yleensä haluaa saunoa hetken kauemmin kuin toinen. Meilläkin kuitenkin lapset ovat kovaa vauhtia kasvamassa ja voisin veikata, että muutaman vuoden päästä eivät halua näyttäytyä vanhemmille eivätkä toisilleen alstomina ja suihkutella vierekkäin. Silloin olisi käyttöä sille erilliselle suihkulle, jota ei siis ole, kun pesuhuone on mielettömän kokoinen.
Ap
Vierailija:
Meillä iso perhe ja helpottaa kummasti kylpemistä kun ei tarvitse suihkuvuoroa jonottaa.
Siksi että on koko perheen vaikka mukavampi käydä yhdessä saunomassa. Meillä on vain yksi suihku ja sitä omaa suihkuvuoroa joutuu tosiaan odottelemaan. Nykyään mennäänkin kahdessa erässä saunomaan. Ensin mies toisen lapsen kanssa ja minä sitten perässä sen toisen muksun kanssa.
Katsellaan koko ajan isompaa asuntoa, itse ei ruveta rakentamaan ja yksi mitä toivon tulevalta talolta on se että suihkuja olisi kaksi.
Kyllä olisi kuule useammallekin käyttöä, kun käydään neljän lapsen kanssa saunassa. Kolme suihkua olisi aika hyvä. Mutta kun lapset kasvavat, ei mahduta enää kaikki yhtä aikaa lauteillekaan, joten sitten varmaan saunotaan kahdessa erässä. Sitten suihkuja on taas sopivasti.
...on varmaan niitä, jotka pitää suihkua valuvana 15 minuuttia kerrallaan ja pesevät ja pesevät ja pesevät itseään.
Minulle riittää nopea 1 minuutin suihku. Siinä samalla laitan lapsilleni shampoota hiuksiin ja sitten yksi kerrallaan lapset menevät suihkuun. Joskus mies on sillä aikaa vielä jonkin lapsen kanssa saunassa kun itse olen suihkussa yhden tai parin lapsen kanssa. En todellakaan näe miksi tarvitsisi ikinä kahta suihkua!
Vierailija:
...on varmaan niitä, jotka pitää suihkua valuvana 15 minuuttia kerrallaan ja pesevät ja pesevät ja pesevät itseään.Minulle riittää nopea 1 minuutin suihku. Siinä samalla laitan lapsilleni shampoota hiuksiin ja sitten yksi kerrallaan lapset menevät suihkuun. Joskus mies on sillä aikaa vielä jonkin lapsen kanssa saunassa kun itse olen suihkussa yhden tai parin lapsen kanssa. En todellakaan näe miksi tarvitsisi ikinä kahta suihkua!
Ja mä tosiaan tykkään olla pitkänkin aikaa vain suihkun alla.
nyt meillä aina on oikea suihkujono kun käyt kolmen lapsen kanssa saunassa...
Täytyy tosiaan olla niitä ihmisiä jotka nauttivat suihkussa seisomisesta. Itse en siitä niin välitä, saunon kyllä pitkään, mutta suihkussa olen vain sen hetken että saan shampoot pois huuhdeltua.
En ole koskaan nähnyt mitään ongelmaa siinä, että suihkuja on vain yksi. VAIKKA meillä on 3 lasta!
No kaikesta saa tietysti ongelman. Yks tuttavaperhe päivitteli sitäkin kun meillä on vain yksi pytty täällä alhaalla, kun heillä lapset aina halusivat mennä pytylle samaan aikaan... Voi kamalaa jos joutuukin vessavuoroaan odottelemaan!! Hyvin on yks pytty ja yksi suihku riittänyt 5-henkiselle perheelle... Mutta me ollaankin sitten vanhanaikaisia varmaan.
Vierailija:
Ja mä tosiaan tykkään olla pitkänkin aikaa vain suihkun alla.
-- MITÄ LUONNONVAROJEN HAASKAUSTA!!!
Vierailija:
Vierailija:Ja mä tosiaan tykkään olla pitkänkin aikaa vain suihkun alla.
-- MITÄ LUONNONVAROJEN HAASKAUSTA!!!
No, joka tapauksessa meilläkin on 2 suihkua saunatilojen yhteydessä ja kyllä, saunailtoina ovat kovassa käytössä. Kaikkinensa suihkuja löytyy 4 (+ käsisuihkut wc-pönttöjen yhteydessä), joten olen kai täysin hoopo ja jäävi vastaamaan tähän. Sorry. :)
taitaa olla pikkasen semmoista rehvastelua vaan.
Kylpyhuone on sitten saunaton tila, jossa suihku (+amme.) Ja kyllä valtaosassa uusista taloista on tosiaan ainoastaan tuo pesuhuone, ei erillistä kylpyhuonetta ollenkaan. Ja minustakin on sitten kummallista, että siihen ainoaan pesuhuoneeseen laitetaan kaksi suihkua, ihan kuin ne mitään auttaisivat kuin korkeintaan ihan pikkulapsiaikana, jota kestää pari vuotta.
Finette:
No, joka tapauksessa meilläkin on 2 suihkua saunatilojen yhteydessä ja kyllä, saunailtoina ovat kovassa käytössä. Kaikkinensa suihkuja löytyy 4 (+ käsisuihkut wc-pönttöjen yhteydessä), joten olen kai täysin hoopo ja jäävi vastaamaan tähän. Sorry. :)
lisäksi asuinkerroksessa iso kylppäri jossa suihkukaappi. Mielummin saunan pesuhuoneessa kaksi suihkua kuin pytty. Se löytyy omasta pikkuvessasta johon pääsee saunan pukuhuoneesta.
Itse ihmettelen miten joku ei laita kahta suihkua.
Saunotaan koko perhe yhdessä ja ärsyttää suunnattomasti kun on vaan yksi suihku. Toiset joutuu odottelee ihan turhaan.
Uuteen taloon tulee alakerran saunatiloihin 2 suihkua ja yläkerran kylppäriin 1 suihku. Tämä oli ehdoton, kun aloimme taloa suunnittelemaan.
Alakerran suihkujen väliin voi laittaa suihkuseinän, jos alkaa ärsyttämään toisen peseytyminen siinä vieressä.
Onko tästäkin asiasta pakko jonkun tehdä ongelma ????