Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaisitko isosiskon vastuuseen pienemmästään kesällä?

Vierailija
22.05.2025 |

Jättäisitkö lapset keskenään kesälomallaan, vanhimman paimennettavaksi. Nyt en niinkään hae sitä, minkä ikäisen voi jättää. Mielestäni tuo on periaatteellisesti väärin, ja ihmettelen kun tuttuni tekee sitä (vielä nykyaikana).

Kommentit (141)

Vierailija
141/141 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin asiaa vanhemmalle lapselle rahallista korvausta vastaan. Vanhemmilla sisaruksilla ei ole mitään velvollisuutta vahtia pienempiään. Siitä tulee eriarvoinen asetelma sisaruksien välille, kun isommalla on enemmän velvollisuuksia kuin pienemmällä.

Itse vahdin paljon sisarustani joka on paljon nuorempi. Koin, että minut yritettiin väkisin änkeä jopa äidin rooliin. Nopeasti aloin uskoa, että minulla on velvollisuus olla hänestä vastuussa. Olisin kokenut syyllisyyttä jos olisin kieltäytynyt, vaikka olin väsynyt siihen rooliin. Eli kannattaa varoa ettei painosta ja syyllistä tässä asiassa.

Asiaa puhut. Minusta ei koskaan yritetty tehdä äitiä. Vanhempani suorastaan korostivat, että olen isosisko. Minä en koskaan ajatellut enkä ajattele vieläkään, että pikkusiskon hoitaminen olisi oikeasti kuulunut minulle. Vihasin vanhempiani tämän vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä