Mobiilivarmenteet?
Kertokaas viisaammat! Minulla on ollut jo ties kuinka kauan pankin mobiilivarmnne, jolla olen tunnistautunut yhteen jos toiseenkin paikaan mihin vaaditaan kaksivaiheinen tunnistus kuten vaikka omaveroon, omakantaan, kelaan jne. Nyt puhelinliittymään kaupataan mobiilivarmennetta, tarviinko sellaisen ja mihin käyttöön?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhake, en ole koskaan tarvinnut.
Voi sen noinkin aatella.Mobiilivarmenne helpottaa asioiden hoitamista kuitenkin siten että:
- kun tarvitaan vahvaa tunnistautumista eri tilanteisiin
- niin tunnistautumiseen, ei tarvita pankkitunnuksia
- vaan voi tunnistautua mobiilivarmenteella
- näin pankkitunnusten käyttö vähenee, eikä tule mielettömiä vahinkoja pankkitileille, jos vahingossa / huolimattomuuttaan kirjautuu väärennetylle
sivulle. Ja luovutaa näin pankkitunnuksensa huijareiden käsiin
- nimensä mukaan, mobiilivarmenne toimii vain mobiililaitteissa. Ei tietokoneissa
miksi valehtelet, kirjaudun aina tietokoneella enkä ikinä puhelimella mihinkään
Mobiilivarmenne on kolman ison teleoperaattorin bisnes ja kartelli.
Sitä ei anneta pienille (halvoille) operaattoreille käyttöön ja samalla lobbarit lisää pelkoa ja epätietoisuutta pankkitunnusten käytön vaaroista. Ei se Teliankaan varmenne ilmainen ole, vaikka siltä näyttää. Se on leivottu laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Mobiilivarmenne on kolman ison teleoperaattorin bisnes ja kartelli.
Sitä ei anneta pienille (halvoille) operaattoreille käyttöön ja samalla lobbarit lisää pelkoa ja epätietoisuutta pankkitunnusten käytön vaaroista. Ei se Teliankaan varmenne ilmainen ole, vaikka siltä näyttää. Se on leivottu laskuun.
Elisan liittymämyyjä sanoi mulle, että se on Telian systeemi ja siksi Elisalla maksaa erikseen alun jälkeen. En tiedä oliko hämäystä. Joka tapauksessa itselleni tuli halvemmaksi jäädä Telian asiakkaaksi juuri tuon varmenteen käytön takia ja kun muuten vastasivat Elisan tarjoukseen alentamalla liittymän hintaa.
DNAn on ilmainen 6kkja sitten maksaa 2.01e/kk