Ilta-Sanomat: Taidetohtori Pauliina käytti 3400 € viikossa ja vielä kehtaa puhua säästäväisyydestä?!
Huhhuh, naiset, nyt täytyy kyllä purkaa tuntoja! Olen aivan sanaton.
IS julkaisi jutun Pauliina Laitisesta, joka esiteltiin suurena säästäväisyyden ja talousviisauden sanansaattajana. Ja samalla hän pisti viikon aikana haisemaan 3 420 euroa mm. NFT-taideteoksiin, ostereihin, takseihin, sijoituskirjoihin ja luksusasumiseen meren äärellä. Ai että, tässä onkin meille kaikille keskivertokansalaisille uusi esikuva?
Miten on mahdollista, että tällainen henkilö julistaa ääneen "nuukailua" ja kertoo elävänsä ympäristötietoisesti ja samaan aikaan käyttää päivässä enemmän rahaa kuin moni meistä kuukaudessa?
Missä vaiheessa kulutushysteria muuttui "voimaantumiseksi"? Onko tämä uusi normi äidille ja naiselle, joka vieläpä esittäytyy esikuvana? Undulaatit, ostereita joka perjantai, Jaguar ja metaversumin taidekaupat ja samaan aikaan puhutaan "sielunrauhasta" ja "sisäisestä lapsesta".
Mitä mieltä te olette? Voiko tällainen ihminen uskottavasti puhua rahasta, säästäväisyydestä tai tavallisten naisten talousviisaudesta?
Tuleeko tästä hyvä mieli kenellekään muulle kuin Pauliinalle itselleen?
Kertokaa rehellisesti onko tämä esimerkki menestyneestä naisesta vai täysin irti todellisuudesta elävästä elitististä?
Kommentit (6)
Miksi hän olisi mikään esikuva tai esimerkki, miksi hänen täytyisi sellainen olla?
Ja kyllä, onhan tuo paljon rahaa, mutta ovat hänen omiaan. Minulla ei olisi siihen varaa, mutta so what?
Jotenkin omituinen asenne aloituksessa. "Esikuva, keskivertokansalainen, eliitti". En paljoakaan arvosta Laitista, mutta en kyllä aloittajaakaan.
Tietenkin voi puhua. Taidat olla vaan kateellinen.
Täysin todellisuudesta irti elävä elitisti ehdottomasti.
En nyt häntä suoraan mollaa, mutta tällaiset ihmiset ovat myös epämiellyttäviä luonteeltaan usein. Jos on tuollaiset määrät mällätä, niin voisi vaikka käyttää rahaa köyhempien kanssaihmisten ilahduttamiseen, tilaisi oikeaa taidetta joltain omaa silmää miellyttävältä suomalaiselta maalarilta, jättäisi hyvin tippiä (olkoonkin ettei se Suomeen niin kuulu, mutta jos kerran rahaa piisaa niin se olisi suora ilontuottaminen toiselle) paikoissa missä asioi jne. Minä tekisin ihan niin, että nostaisin rahaa ja etsisin niitä köyhimpiä ja lahjoittaisin suoraa käteistä. Vaikka joku köyhä lähiö missä vaikka perheitä, sieltä joku ramdom ja tukko seteleitä käteen. En keksi miten voisi helpommin tehdä jonkun päivästä paremman. Tai yksineläjissä kai kaikkein kurjin elämä löytyy, koettaisin löytää tällaisen ja lahjoittaisin suoraan rahaa.
Ihan miten noita haluaa laskea. Meillä on mennyt tälläviikolla aika tarkkaan 4000€. Tuli ostettua peräkärry, se on puolet tuosta summasta. Tuli maksettua koko vuoden vakuutusmaksut, 1500€. Lapselle harrastumaksu ja tarvikkeita 210€. Lopuilla sitten ruokaa ja bensaa ja vielä pitäis vkl ja alkuviikon ruuat hakea. Mutta jos multa kysytään mitä mä viikossa kulutan niin vastaus olis nuo ruuat ja bensat eikä mitään kerran vuodessa tai harvemmin hankintoja.
.