Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkaus 2025 julkaistu. Mitä tykkäät tuotteista?

Vierailija
22.05.2025 |

https://www.kela.fi/aitiyspakkaus

Kela julkisti juuri tämän vuoden uuden äitiyspakkauksen. Aika myöhään, mutta ennen julkaistu aiemmin keväällä. Mitä tykkäät tuotteista? Itse pidän paljon etenkin haalarista ja laatikosta. Oma lapseni syntyi 2017 ja silloin oli kyllä aika paljon enemmän tuotteita pakkauksessa.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian väritön, suomalaiset pukeutuu vauvasta vaariin harmaasen yms. 

Vierailija
2/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis makuupussi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan aika väritöntä ja sellaisia murrettuja sävyjä. Ihan kiva, mutta saisi olla kesäisempi ja raikkaampi, nyt enemmän kaikki talven ja syksyn tyyliä ja tuotteita.

Vierailija
4/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarista en tykkää yhtään, mun mielestä tuo värimaailma on ehkä ankein kuviteltavissa oleva. En muista, millaisia ne muut vaihtoehdot äänestyksessä olivat, mutta eivät ne ainakaan huonompia voineet olla. :D

Muuten kyllä ihan tykkään. Puolipotkuhousujen ottamista takaisin pakkaukseen ihmettelen, ainakaan meidän v. 2022 pakkauksessa niitä ei ollut, enkä ole niistä kauheasti kuullut keneltäkään kehuja. Housut + sukat paljon parempi yhdistelmä. 

Vierailija
5/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa synkkiä värejä ja kuoseja

Vierailija
6/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haalarista en tykkää yhtään, mun mielestä tuo värimaailma on ehkä ankein kuviteltavissa oleva. En muista, millaisia ne muut vaihtoehdot äänestyksessä olivat, mutta eivät ne ainakaan huonompia voineet olla. :D

Muuten kyllä ihan tykkään. Puolipotkuhousujen ottamista takaisin pakkaukseen ihmettelen, ainakaan meidän v. 2022 pakkauksessa niitä ei ollut, enkä ole niistä kauheasti kuullut keneltäkään kehuja. Housut + sukat paljon parempi yhdistelmä. 

Ai jaa, mä taas käytin vauvoilla pelkästään potkareita. Miten muka sukat on kätevämmät? 

Vierailija
7/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, mä taas käytin vauvoilla pelkästään potkareita. Miten muka sukat on kätevämmät? 

Olen eri, mutta meillä puolipotkarit ei kelvanneet ollenkaan. Vauvalla oli niissä aina liian kuumat jalat ja hän ei tykännyt. Eli halusi olla vain housuissa, ilman sukkia ja ilman sukkaosaa. Ulos sitten sukat.

Vierailija
8/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarin kuosi on melkeinpä pelottava. Synkkä. 

Vierailija
9/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ne potkuhousut roikkuvat aina ikävännäköisesti, kun eivät ole samalla tavalla istuvat kuin sukka + housut yhdistelmä. Samoin kun lapset kasvavat kovin erilaista tahtia, voi potkuhousut olla muuten sopivat silloin, kun se jalkaosa on jo aivan liian pieni tai toisin päin. Kun on erikseen sukat ja housut, voi valita molemmissa varmasti oikeaa kokoa. 

Vierailija
10/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta meillä puolipotkarit ei kelvanneet ollenkaan. Vauvalla oli niissä aina liian kuumat jalat ja hän ei tykännyt. Eli halusi olla vain housuissa, ilman sukkia ja ilman sukkaosaa. Ulos sitten sukat.

Mistä tiedät että joku 2 kk ei tykkää sukista? Useimmiten ongelma on toisinpäin eli vauvalla on kylmät varpaat. 

Vierailija
11/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittakaa, valittakaa saatanat. Äitiyspakkaus on kuitenkin Suomessa ainutlaatuinen etu. Ei teidän ole sitä pakko ottaa.

Anoppi kertoi että 40-luvulla äitiyspakkauksen sisältö oli viisi metriä sideharsovaippaa.

Vierailija
12/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ne potkuhousut roikkuvat aina ikävännäköisesti, kun eivät ole samalla tavalla istuvat kuin sukka + housut yhdistelmä. Samoin kun lapset kasvavat kovin erilaista tahtia, voi potkuhousut olla muuten sopivat silloin, kun se jalkaosa on jo

Tuo riippuu varmaan materiaaleista. Kun on sopivan joustava, miltei sukkahousuihim rinnastuva, niin istuu paremmin. Puolipotkarit oli siitäkin kiva että pystyi yhdistämään mekkoon. 

Vierailija
13/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika väritön ja ankea.

Vierailija
14/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä tiedät että joku 2 kk ei tykkää sukista?"

____

Siitä, että hän kitisee tuskaisena, jalat ja varpaat on selvästi kuumat, ja vauva rauhoittuu aina kun sukat ottaa pois.

Vierailija
15/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä taas tuollaiset collegehousut oli turhia, ei käytetty. Käytin perinteisiä kokopotkareita enemmän, myös puolipotkareita. 

Vierailija
16/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittakaa, valittakaa saatanat. Äitiyspakkaus on kuitenkin Suomessa ainutlaatuinen etu. Ei teidän ole sitä pakko ottaa.

Anoppi kertoi että 40-luvulla äitiyspakkauksen sisältö oli viisi metriä sideharsovaippaa.

Ai äitiyspakkauksen tyylistä ei saisi edes keskustella, koska sinun anoppi sai 40-luvulla vain sideharsovaippaa? Olet ankeuttaja. Älä ole sitä. Anna muiden keskustella ja poistu itse paikalta, jos et tykkää keskustella.

Vierailija
17/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin rahan, koska 170 eurolla saa kirpparilta paljon enemmän tavaraa kuin tuossa pakkauksessa on. 

Vierailija
18/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tästä. Jos olisi tarvetta, niin ottaisin toppapuvun ja makuupussin vuoksi. tytölle värimaailma on vähän tumma. Pojalle minusta ihan kiva.

Vierailija
19/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin v. 2017 kun oma lapseni syntyi oli pakkauksessa villasekoitehaalarin ja toppahaalarin lisäksi sellainen vanuhaalari. Se oli todella hyvä, taisi olla meillä koko pakkauksen käytetyin tuote. Täydellinen syksyllä ja keväällä, ei hiostanut yhtään mutta lämmitti hyvin. Ja talvella taas nollakelissä oli erittäin hyvä vaunuissa makuupussissa päiväunilla, silloin kun se toppahaalari olisi ollut liian kuuma. Sääli, että sellaista ei enää ole. Ap

Vierailija
20/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä tiedät että joku 2 kk ei tykkää sukista? Useimmiten ongelma on toisinpäin eli vauvalla on kylmät varpaat. "

No mistä nyt äiti muutenkaan tietäisi, mitä 2 kk on vailla, mistä tykkää tai mistä ei? Kyllähän se vauva sen osaa näyttää, jos on tyytyväinen ilman sukkia ja tyytymätön sukat jalassa. 

Sitä paitsi ymmärtääkseni lapsille on muutenkin hyvästä olla mahdollisimman paljon paljain jaloin. Ei suomalaisissa keskuslämmitetyissä asunnoissa kylmä tule vauvoillekaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä