Miten tuet K-kauppiastasi näinä vaikeina aikoina?
Ihmisten ostovoiman vähentyessä ja työttömyyden koskettaessa yhä useampaa ihmistä ja perhettä, vaikutukset näkyvät suoraan myös K-kauppiaiden kukkarossa. Koska kyseiset kaupat ovat monille asuinalueille merkittäviä kulmakiviä, on äärimmäisen tärkeää tukea kauppiaita myös silloin kun ajat ovat haastavat ja myynnin kasvu hidastunut.
Me päätimme alueemme asukasyhdistysten kesken kerätä paikalliselle K-Citymarket-kauppiaalle lahjoituksena avustussumman auttaaksemme häntä ja perhettään. Lisäksi monet hyväsydämiset ovat lupautuneet tekemään kaupalla vapaaehtoistyönä mm. tavarakuormien purkua, hyllyjen täyttöä, siivousta ja piha-alueiden kunnossapitoa. Tästä tulee kauppiaan lisäksi hyvä mieli todella monelle auttamishaluiselle.
Miten sinä voisit auttaa omaa K-kauppiastasi?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut niiden osakkeita. Eiköhän se riitä.
Millä tavalla ajattelet että osakkeesi liittyisivät ostoksiisi?
no kuule, kierrän kaukaa j asylkäsen päälle
Keskon johtoryhmälle hankittu ennätyksellisestä tuloksesta palkkiona väriä vaihtava Bentley:
https://www.seiska.fi/kotimaa/jattivoittoa-takova-kesko-hemmottelee-hal…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mistä lähtien muuten k-kaupoissa on ollut ystävällistä palvelua?
Silloin 80 luvulla tervehtivät ainakin lähikaupassa missä kävin, olin käynyt siellä toki niin kauan kun kauppa oli siihen tullut, alkuun äidin kanssa kun olin niin pieni että ei voinut itse päästää
Luin jostakin iltapäivälehdestä että nykyisin tervehtivät sellaisia joista arvelevat olevan jotain ongelmaa jatkossa kauppa-asioinnin suhteen...
Siis estävöt myymälävarkauksia huomioimalla asiakkaan vrti kun näkevät sen.
Tuen kaupoista samalla tavalla kun kauppias tukee minua. Eli varastan kaiken mitä irti lähtee että saan maksimoitua oman hyödyn. Kaupoista ei saa ihmiseksi kutsua kun ei ole inhimillinen anhnetimalla maksimaalista voittoa ihmisten hengissä selviämiselle. Kukaan ei kritisoi kohtuullista voittoa mutta kaikki kritisoi tätä Kauppiaiden ajatusmallia "voittojen maksimointi keinoja kaihtamatta." Ei ole olemassakaan yhtään ainutta kauppista joka ei ajattelisi että köyhän on maksettava mahdollisimman paljon tai köyhä ei ansaitse elää
Lähetän hänelle mielessäni jaxuhaleja ja rukoilen.
Eli kirjaimellisesti en niin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä jengi horisee jostain laadusta? Samaa paskaa tai luksusta se on joka paikassa.
Jos kokkaisin teille lidl vihaajille pelkästään sieltä ostetuista tuotteista aterian ja sanoisin että kävin hallista hakemassa pelkkää priimaa huokailisitte vaan että oioioi on kyllä hyvää ja kyllä sen huomaa kun on laadukasta.
Yksikään ei tajuisi eroa.
Et voi tosissasi olla sitä mieltä, että esim. Coop-pasta on yhtä laadukasta kuin Rummo? K-kaupassa on enemmän spesiaalituotteita ja kauppiasta oikeasti kiinnostaa palvella asiakasta. S-kaupassa ei edes ole kauppiasta vaan koko pulju on kasvoton ja kaikki ovat vain työssä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn pikkuruisesta k-marketista ostamassa joskus suklaalveyn tai jäätelöpaletin, vaikka tiedän, että mistä tahansa rietämästäni muusta paikasta saisin ne halvemmalla. Haluaisin vaib tuon kaupan jatkavan. Muutenkin suosin pienempiä kauppoja, koska mm. työllistävät suhteessa enemmän kuin isommat. Mutta myös siksi, että sinkkuna on tylsää käydä jossain perheiden suosimassa automarketissa.....
Pienet kyläkaupat oli kesäisin ihania mestoja vielä 90-luvulla. Muistan että ihan jopa lihatiski oli 90 alkupuolella. Ja jauhelihaeinespihvitkin maistuivat vielä hyviltä. Ulkoa sai bensiiniä. Oi niitä aikoja. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältän käymästä. On edullisempiakin kauppoja.
Se on jännä miten suomalainen on edelleen jollain 50-60-luvulla. Laadukkaasta ruoasta ei haluta maksaa ylimääräistä, mutta kaikki muut kallistuneet laskut, maksut ja alkoholit maksetaan mukisematta kovalla hinnalla ja sitten syödään viimeinen viikko jotain makaronivelliä tai paastotaan kun kaikki rahat ovat menneet.
Tämän vuoksi lähiruoka ja pienleipomot on vaikea saada kannattamaan. Hyvää halutaan, mutta mikään ei saa maksaa mitään.
Jep. Omasta pienestä K-kaupasta croissantit ja karjalanpiirakat aamuisin. 50 senttiä kappale. S-kaupassa ei vastaavaa ole. Myös kahvia saa ottaa ILMAISEKSI jos on asiakkaana. Näin maaseudulla päin.
Porukan ja ap:n pitää ymmärtää että pienemmillä paikkakunnilla K-kauppiaat eivät ole mitään superrikkaita kroisoksia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä jengi horisee jostain laadusta? Samaa paskaa tai luksusta se on joka paikassa.
Jos kokkaisin teille lidl vihaajille pelkästään sieltä ostetuista tuotteista aterian ja sanoisin että kävin hallista hakemassa pelkkää priimaa huokailisitte vaan että oioioi on kyllä hyvää ja kyllä sen huomaa kun on laadukasta.
Lidlin ruskean marinaadin maistaa jo metrien päästä ja sillä on marinoitu niin kanat kuin myös muut lihatuotteet.
Makuun kyllästyy kutakuinkin viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen siirtynyt kokonaan K-kaupan asiakkaaksi. Saan ystävällistä palvelua ja laadukasta ruokaa ja raaka-aineita. Maksan toki hieman enemmän kuin s-ryhmän jengi, mutta ei haittaa. Ei ole merkittävästi kalliimpaa. Hyvä laatu ja hyvä mieli.
Mulla täysin päinvastoin. Vaihdoin vuosi sitten Prismaan. Kauppalaskussa näkyy selkeästi säästö nelihenkiselle perheelle. Lisäksi bonuksia kertyy enemmän. Palvelukin parantui. Lähikoossa ihan uskomattoman tympeät kassat. Olen itse aina perusystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi tosissasi olla sitä mieltä, että esim. Coop-pasta on yhtä laadukasta kuin Rummo? K-kaupassa on enemmän spesiaalituotteita ja kauppiasta oikeasti kiinnostaa palvella asiakasta. S-kaupassa ei edes ole kauppiasta vaan koko pulju on kasvoton ja kaikki ovat vain työssä siellä.
Pistäisin vuoden ruokabudjettini vetoa että et tajuisi että syöt halpismerkkiä jos sanoisin sen olevan kallista. Peruspsygologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut niiden osakkeita. Eiköhän se riitä.
Millä tavalla ajattelet että osakkeesi liittyisivät ostoksiisi?
Osingot kattaa hyvin ostokset...siten
Mäkin olen siirtynyt K-kaupan asiakkaaksi kun niillä on gluteenittomat tuotteet paljon paremmin esillä. Siistimminkin kuin läheisessä prismassa, jossa esim. keksihylly on törkeän sekaisin aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusen kaupan nurkille ettei tule muurahaisia.
Haluatko kusta suuhuni?
Meneekö sinnekin muurahaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistäisin vuoden ruokabudjettini vetoa että et tajuisi että syöt halpismerkkiä jos sanoisin sen olevan kallista. Peruspsygologiaa.
Pastassa eron huomaa heti purutuntumassa. Ketsupeissa merkit tunnistaa heti. Heinz on aivan erilaista kuin joku xtra. Xtran emmentalin erottaa Valion vastaavasta jo ihan tuoksusta. Suklaatkin on helppo tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
No, ostan ruokani edelleenkin aina paikallisesta k-kaupasta, laatu on taattu ja hyvää. Ja uskon, että näin tekee moni muukin.
Terv.k-kauppias.
Joo tämä. Totuus asiasta kumminkin on:
https://www.vauva.fi/keskustelu/6068518/yle-kesko-maailman-kannattavin-…
Kesko tekee noin 500 miljoonaa, eli puolimiljardia voittoa vuodessa ja siihen päälle kauppiaat tekee omia voittoja 60 miljoonaa vuodessa. Nyt siis kyse voitosta, viivan alle jäävästä rahasta, ei liikevaihdosta.