Missä ammatissa olisit työskennellyt keskiajalla?
Itse olisin varmaan ollut pappi, kirjuri tai tutkimusmatkailija. Semikorkealla yhteiskunnan arvojärjestyksessä.
Kommentit (107)
Olisi mukava opetella latinaa luostarissa, jäljentää kirjoja ja maalata niihin monenlaisia kuvituksia ja koristeluja.
Joku ompelija tai piika tai torppari(n vaimo).
Vierailija kirjoitti:
Varmaan maanviljelijä. Sukuni on niin kauas kun pystyin selvittämään ollut maanviljelijöitä, vasta nyt minä olen joku koneella istuva tietotyöläinen lol
Joo maanviljelijöitä on omakin suku täynnä. Joten varmaan sellainen. Eipä sitä maaseudun savolaistytöllä paljon muita vaihtoehtoja ole.
Kotivaimo jollekin varakkalle kusipäälle varmaan. Turha naisten haaveilla jostain ammateista siihen aikaan, ollaan rehellisiä.
Varmaan olisin seilannut pitkäveneellä ja ryöstellyt luostareita.
Maanviljelijä, tosin aika epätodennäköistä että itse omistaisin sen maan. Eli joku umpiköyhä maaorja.
Nunna, joka olisi kasvattanut ja keräillyt yrttejä ja valmistanut rohdoksia.
Vierailija kirjoitti:
Noidaksi epäiltyjen kuulustelijana
Inkvisiittori
Vierailija kirjoitti:
Varmaan olisin seppä tai joku pronssikirveiden valmistaja.
Joku hitec-mies siis.
Ei silloin enää tehty pronssista aseita tai työkaluja.
Vierailija kirjoitti:
Noita
Se mikään ammatti ollut. Sivuharrastus. Ammatti voi olla mikä vain mutta ei kovin korkealla hierarkiassa.
Olisin ollut jonkun rouva tahi maatalon emäntä. Siinä mulla olis ollut ammattia ihan riitävästi.
Realistisesti ajatellen olisin torpparin muija, lapsikatras pyörimässä jaloissa, koittaisin raapia pieniä lisätuloja kehruutöillä tai pyykkärinä. Tai sitten olisin kuollut ensimmäiseen lapsivuoteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noidaksi epäiltyjen kuulustelijana
Inkvisiittori
Silloin piti olla pappi, ja hyvin lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunan viljelijänä/kaupustelijana.
Perunaa ei vielä ollut keksittykään keskiajalla.
Väärin, siitä on tehty jopa kotimainen elokuva.
Varmaan olisin seppä tai joku pronssikirveiden valmistaja.
Joku hitec-mies siis.