Isän kuolessa selvisi 31 vuoden sivusuhde ja lukuisia muita naisia. Kertoisitko äidille?
Isäni kuollessa 83v selvisi, että aivan loppuun saakka hänellä oli ollut toinen nainen 31 vuotta. Oli elänyt täyttä kaksoiselämää. Lisäksi oli lukuisia muita naisia, minkä olinkin arvannut jo nuorena. Työmatkoja ja pitkiä työiltoja oli paljon. Äitini on joko tiennyt ja päättänyt olla hiljaa, tai tiennyt ja sulkenut asian mielestään.
Tästä viime vuosien kaksoiselämästä hän ei kuitenkaan ole tiennyt. On vain päivitellyt, kun isä ei kerro, missä menee ja jännittänyt kotona, kun isä on lähtenyt "yksin" reissuun, ettei vaan saisi sairauskohtausta tms. Itse haluaisin tietää, mutta onko sitten tarpeen satuttaa 84v äitiä enää tällaisella miehen kuoleman jälkeen?
Nytpä tiedän kuitenkin itse, miksi isällä ei ollut aikaa koskaan nähdä meitä tai lapsenlapsia ja lähinnä ottaa päähän, että hän ei jäänyt kiinni eläessään. Vaikka mitäpä tuokaan olisi muuttanut, itsekeskeinen tunnevammainen paskiainen kun oli.
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertomisen riskit on suuremmat kuin hyöty. Ja tietää varmasti muutenkin.
Mitkä ne riskit on, jos tietää muutenkin?
Sairauskohtaus. Jos on vuosikausia tottunut salaamaan lapsilta, niin yhyäkkinen paljastuminen voi olla vaikka kuolemaksi.
Mistä tiedät mitä äitisi ja isäsi ovat sopineet keskenään. Minulla ei ole ollut seksiä vaimoni kanssa vuosikausiin, ja jossain vaiheessa totesin hänelle, että tilanne ei minulle käy ja hän voi valita onko minulla seksiä kotona vai muualla. Nyt on muualla, mutta hän ei halua tietää eikä kysy. Hän voi myös tahollaan harrastaa seksiä muiden kanssa, se ei minulle kuulu enkä halua tietää.
Miksi tuo asia pitäisi nostaa esille?
Pitäisikö samalla nostaa esille kaikki muukin vanhempien avioliiton aikana tapahtunut, oli se sitten rattijuoppous mökkitiellä (kukaan ei saanut tietää, poliisia ei kutsuttu, mutta isä ajoi autoa humalassa) tai epäonnistuneet talokaupat (isä ei tarkistanut rasitteita ja niin saatiin 80 000 markkaa ylimääräistä maksettavaa). Tai pitäisikö jutella siitäkin, kun isä nukahti joulukirkossa tai pieraisi kesken kuopuksen kastejuhlan?
Mikä muuttuu paremmaksi, jos asiasta nyt ryhdytään keskustelemaan, kun isä on jo kuollut? Äiti saa kertoa tunteistaan, joo, mutta haluaako hän repiä vanhoja haavoja? Vähän sama kuin ylinopeutta ajaneen ja kolarissa kuolleen 17v:n vanhempien kanssa haluaisi keskustella siitä, että ei se nyt oikeastaan kaksinen lapsi ollut, opettajien viestien mukaan aika usein häirilöi koulussakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäluokan naisilla on usein selvästi pienempi eläke kuin miehellään. Ero ei ole ollut taloudellisesti järkevä vaihtoehto, eikä miehen puolelta vastuullinen vaihtoehto.
Lisäksi tuon ikäluokan miehet tykkäsi hakata naisia, jos rupesivat kyselemään liian kiusallisia kysymyksiä.
No huh huh. Ei ole ikäluokkakysymys.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät mitä äitisi ja isäsi ovat sopineet keskenään. Minulla ei ole ollut seksiä vaimoni kanssa vuosikausiin, ja jossain vaiheessa totesin hänelle, että tilanne ei minulle käy ja hän voi valita onko minulla seksiä kotona vai muualla. Nyt on muualla, mutta hän ei halua tietää eikä kysy. Hän voi myös tahollaan harrastaa seksiä muiden kanssa, se ei minulle kuulu enkä halua tietää.
Sittenhän kertominen ei rasittaisi ketään. Äiti voisi sanoa, että joo tällainen sopimus oli ja kun minulla ei ollut muuta toimeentuloa niin pakkohan siihen eli suostua.
Edelleen ketju täynnä samanlaisia oikeutuksia petokselle ja pimittämiselle, kuin mitä juurikin tämä petturi harrasti.
Ei kenenkään tarvitse elää valheliitossa tai valhe-elämässä. Mies argumentoi ettei kerro koska se satuttaa ja tulisi ero. Lapsi argumentoi ettei kerro koska se satuttaa ja äiti voisi vaikka kuolla. Molemmat samasta pahuuden puusta veistettyjä.
Ehkäpä olisi äidin onni kuolla äkkiä tuollaisten hirviöiden keskeltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät isääsi itsekkäänä? Hän eli tämän ainutkertaisen elämänsä haluamallaan tavalla.
Nii, todella epäitsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän kertominen ei rasittaisi ketään. Äiti voisi sanoa, että joo tällainen sopimus oli ja kun minulla ei ollut muuta toimeentuloa niin pakkohan siihen eli suostua.
Edelleen ketju täynnä samanlaisia oikeutuksia petokselle ja pimittämiselle, kuin mitä juurikin tämä petturi harrasti.
Ei kenenkään tarvitse elää valheliitossa tai valhe-elämässä. Mies argumentoi ettei kerro koska se satuttaa ja tulisi ero. Lapsi argumentoi ettei kerro koska se satuttaa ja äiti voisi
Tai äiti voisi sanoa, että asia ei kuulu lapsille pätkääkään, joten eiköhän anneta meidän seksielämämme olla. 60-luvulla oli ihan normaalia harrastaa seksiä muidenkin kuin vaimon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät isääsi itsekkäänä? Hän eli tämän ainutkertaisen elämänsä haluamallaan tavalla ja äitisi omalla tavallaan. Ehkä hän tiesi, ehkä ei, kaikesta päätellen äidin elämä ei ollut väkivaltaa ja köyhyyttä, joten miksi nyt ryhtyä ruotimaan asioita, joilla ei ole enää merkitystä?
Mistä toinen ei tiedä, siitä hän ei kärsi. Nykynaiset haluavat ruotia menneitä asioita uudestaan ja uudestaan, ei ne siitä miksikään muutu. Auta mieluummin äitiäsi jatkamaan elämäänsä leskenä ja anna hänen itse päättää, haluaako asiasta puhua vai ei. Kaivelemalla esille kaikki isäsi petikumppanit et taida erityisemmin helpottaa äitisi eloa?
Ja mistä ihmeestä tiedät, mitä kaikkea äitisi ennätti vuosien aikana puuhaamaan, siitä vain ei puhuta!
Aika huono itsehillintä tuollaisella ihmisellä, joka pitää sivusuhteita.
Mutta en kertoisi, koska tilanne ei ole enää "päällä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät isääsi itsekkäänä? Hän eli tämän ainutkertaisen elämänsä haluamallaan tavalla ja äitisi omalla tavallaan. Ehkä hän tiesi, ehkä ei, kaikesta päätellen äidin elämä ei ollut väkivaltaa ja köyhyyttä, joten miksi nyt ryhtyä ruotimaan asioita, joilla ei ole enää merkitystä?
Mistä toinen ei tiedä, siitä hän ei kärsi. Nykynaiset haluavat ruotia menneitä asioita uudestaan ja uudestaan, ei ne siitä miksikään muutu. Auta mieluummin äitiäsi jatkamaan elämäänsä leskenä ja anna hänen itse päättää, haluaako asiasta puhua vai ei. Kaivelemalla esille kaikki isäsi petikumppanit et taida erityisemmin helpottaa äitisi eloa?
Ja mistä ihmeestä tiedät, mitä kaikkea äitisi ennätti vuosien aikana puuhaamaan, siitä vain ei puhuta!
Aika huono itsehillintä tuollaisella ihmisellä, joka pitää sivusuhteita.
Mutta en kertoisi, koska til
Narsistinen ja epävakaa, kuvottava äijä. En usko että siltikään kertoisin. Tosin jos on muita sisaruksia, joku kertoo varmasti.
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka mitäpä tuokaan olisi muuttanut, itsekeskeinen tunnevammainen paskiainen kun oli. "
Miten niin? Hän oli selkeästi tunneälykäs ja ymmärsi äitiäsi riittävän hyvin tarjotessaan hänelle tilaa rakastua poissaollessaan. Mitä se oli äidiltäsi pois?
Empatiakyvytön ilmaisi itsensä yhdellä ainoalla viestillä. Hän ei ymmärrä. Me muut ymmärrämme.
Huvittaa, kun ketjussa huoramarkot paniikissa sekä puolustelevat pettänyttä häntäheikkiä että pelkäväät itselle käyvän noin kun saatana noutaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on höpöä. Ja kyllä naiset tällaiset aavistaa. Myös äitisi.
Uskon minäkin, että on aavistanut. On vain sulkenut silmänsä asialta. On ehkä ollut toisesta liian riippuvainen tai halunnut pitää kulissit kasassa.
Paljastuuko perunkirjoituksessa lisää perillisiä, joista ei ole ollut tietoa? Se tieto varmistaa tuo ukon harjoittaman pelin. Olisi se järkytys äidillekin.
Todennäköisesti sun äiti oli ihan kartalla isäsi sivusuhteesta. Etenkin, kun se kesti niin kauan.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti sun äiti oli ihan kartalla isäsi sivusuhteesta. Etenkin, kun se kesti niin kauan.
Minä taas epäilen ettei ollut, ja tietysti ansaitsee kuulla, että koko avioliitto oli narsistin teatteria ja valhetta. Rakkautta ei ollut _koskaan_.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kun ketjussa huoramarkot paniikissa sekä puolustelevat pettänyttä häntäheikkiä että pelkäväät itselle käyvän noin kun saatana noutaa 😂
Tämä juuri. Pelottaakohan kuolema?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään tarvitse elää valheliitossa tai valhe-elämässä. Mies argumentoi ettei kerro koska se satuttaa ja tulisi ero. Lapsi argu
Niin voisi. Mutta nyt ketjussa kannustetaan lapsen tekevän päätöstä toimia kuten pettäjä-isänsä, samalla itsekkäällä motiivilla. Haluaa pitää äitinsä itsellään mahdollisimman pitkään. Äidinhän rakkaus lapsiakin kohtaan voisi muuttua jso tietäisi, millaisia mätägeenejä kantavat. Joten parempi jatkaa sen mädän piilottelua, ihan niinkuin isäkin.
Entä tietääkö toinen nainen miehen toisesta perheestä?
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä enää kertoa kun isäsi on jo kuollut eikä voi olla puolustamassa itseään. Aiheuttaa myös äidillesi tarpeetonta harmia.
Puolustamassa itseään? Näitä lisälapsia sisaruksille välillä paljastuu juuri vanhemman kuoltua. Siinä hieno muisto lapsille ja puolisolle siasta 🐷🐖
Taas..
Itsekeskeinen & tunnevammainen "paskiainen", mutta niin vain 1-nainen ei eronnut ja jopa 8-kymppiseksi asti oli sivusuhteita.
Mikä ihme teitä naisia vaivaa? Tämän jälkeen kaikki "missä kaikki kunnolliset miehet ovat" -perusvalitukset voi jättää huomiotta entistä enemmän.
Kyllä äitisi tiesi. Jos ei tiennyt niin älä ota puheeksi.